Робота

«Фокусуюся на «тут і зараз» та роблю максимум»: 3 історії, які доводять, що шанс на блискучу кар’єру є в усіх (ч. 1)

6 Серпня 2019   
 4
«Фокусуюся на «тут і зараз» та роблю максимум»: 3 історії, які доводять, що шанс на блискучу кар’єру є в усіх (ч. 1)

Вища освіта, унікальні знання, рідкісний досвід – геть не обов’язкові умови, щоб мати високу цінність на ринку праці. Часто ключами до успіху стають завзятість та бажання рости.

Водночас тільки 19% співробітників, за даними опитування OLX, при виборі роботи цікавляться, чи зможуть розвиватися в компанії. Наш ринок праці – це море невикористаних можливостей.

Редакція OLX звернулася до людей, які прийшли в свої компанії на лінійні позиції і з часом змогли зайняти керівні посади. Наша перша героїня – Ксенія Межлумян, провідний менеджер з продажу лінії магазинів EVA в Дніпрі, яка починала свою кар’єру з позиції касира.

Читате ще дві історії:

1. Історія Ганни Мусієнко, керівника мережі магазинів брендового одягу RED в Києві.

2. Історія Романа Суржака, керівника напрямку адресного обслуговування відділення Meest Express (Meest Group) в Харкові.

Зробити перший крок

Навчаючись в університеті, я звернула увагу на оголошення в магазині ЕVA недалеко від будинку – були потрібні касири. Цікаво, що на той момент це був магазин №7 – сьогодні ж їх понад 500.

Я планувала вчитися і мати підробіток, але тимчасова зайнятість перетворилася на 15-річну кар’єру. Моя спеціальність – менеджмент підприємств, але я свідомо шукала роботу в напрямку торгівлі. Мені це завжди цікавило. Освіта не впливала на працевлаштування, але потім – уже на керівних посадах, отримані знання знадобилися.

Бути щирим і прагнути розвитку

Заповнила анкету і пройшла співбесіду з керівником. На позицію претендували ще дві дівчини. Мені ставили запитання про бачення роботи в торгівлі: спілкування з людьми, процес продажів тощо. Відповідала інтуїтивно, але те, що розповідала, влаштувало інтерв’юера, і я пройшла відбір.

Тоді в мою користь зіграло вміння аналізувати інформацію, шукати відповіді: на співбесіді я була відкритою та розміркувала вголос, і хід моїх думок сподобався представнику компанії.

До того ж, ще на інтерв’ю я зазначила, що в майбутньому хочу стати керівником і готова вчитися, працювати. У відповідь мені розповіли, що компанія планує активно рости та відкривати нові магазини, пояснили, як саме відбуватиметься кар’єрний ріст. Я зрозуміла, що можливостей для розвитку буде багато.

Ксенія Межлумян

Використовувати «комплекс відмінника»

Я пройшла всі етапи кар’єрного росту: починала з касира, потім була старшим продавцем, керуючим, зараз працюю провідним менеджером з продажів – і зупинятися не збираюся.

Побудувати кар’єру мені допоміг «комплекс відмінниці»: на будь-якій позиції я намагалася виконувати обов’язки ідеально. Не бігти за високими посадами, а фокусуватися на тому, що є «тут і зараз»: робити максимум, досягати успіху крок за кроком, з щирим інтересом, усвідомлено.

Я читаю професійну літературу, ходжу на тренінги від компанії і сама відстежую цікаві для себе події. Також з готовністю заміняю свого керівника в її відсутність: не пропускаю жодної можливості навчитися чогось нового.

Шукати роботу офлайн і онлайн

Важлива частина моєї нинішньої роботи – відбір в команду співробітників, зокрема новачків. Рекомендую кандидатам звертати увагу на всі джерела розміщення вакансій: наприклад, в нашій сфері досі найкраще працюють оголошення в магазинах. Близько 80% співробітників приходять саме завдяки їм.

У резюме кандидатів я дивлюся на освіту та мету пошуку роботи в резюме – чи знає людина, чого хоче. А також досвід: наприклад, мене бентежить, якщо пошукач не затримується на одному місці довше двох-трьох місяців.

Показувати відповідальність

На співбесіді з кандидатами мене приваблює відповідальність. Адже, наприклад, касир працює і з людьми, і з грошима. На інтерв’ю ми ставимо запитання, які допомагають виявити важливі якості, зокрема – наводимо приклади робочих ситуацій і просимо пошукачів розповісти, як би вони поводили себе в таких умовах (наприклад, спілкування з літньою парою).

Через магазини проходить величезна кількість людей, і кожному потрібно щось своє: якісна консультація, швидке обслуговування або просто тепла розмова, а комусь – нічого з перерахованого. Це важливо розуміти і лояльно до всього ставитися. Чи любить пошукач людей – то, без чого у сфері торгівлі неможливо.

Текст: Катерина Маєвська