Робота

«Побудувати кар’єру мені допомогла постійна жага розвитку»: 3 історії лінійних фахівців, які доводять, що шанс на блискучу кар’єру є в усіх (ч. 3)

8 Серпня 2019   
 4
«Побудувати кар’єру мені допомогла постійна жага розвитку»: 3 історії лінійних фахівців, які доводять, що шанс на блискучу кар’єру є в усіх (ч. 3)

Вища освіта, унікальні знання, рідкісний досвід – геть не обов’язкові умови, щоб мати високу цінність на ринку праці. Часто ключами до успіху стають завзятість та бажання рости.

Водночас тільки 19% співробітників, за даними опитування OLX, при виборі роботи цікавляться, чи зможуть розвиватися в компанії. Наш ринок праці – це море невикористаних можливостей.

Редакція OLX звернулася до людей, які прийшли в свої компанії на лінійні позиції і з часом змогли зайняти керівні посади. У першій і другій частинах матеріалу ми розповідали історії співробітників компаній EVA і Meest Express (Meest Group). Наша третя, й остання, героїня – Ганна Мусієнко, керівник мережі магазинів брендового одягу RED в Києві, яка починала свій шлях з позиції продавця-консультанта.

Знайти роботу, пов’язану із захопленнями

Я працюю в компанії вісім років, ще з університету: хотіла бути самостійною. Звернула увагу на оголошення про те, що потрібні продавці-консультанти в магазин одягу.

Співбесіда з директором пройшло легко і комфортно: я просто розповіла про себе, свої плани і хобі. Думаю, отримати роботу мені допомогло те, що я захоплююся дизайном, модою, у мене гарне почуття стилю – батьки з дитинства прищеплювали мені хороший смак.

Моя спеціальність – менеджмент ЗЕД. На співбесіді цей фактор не враховували, але знання, отримані в університеті, стали в нагоді пізніше – у процесі побудови кар’єри і розвитку в ролі керівника. Цікаво, що в моїй команді працюють люди з різною освітою – від юристів до інженерів, але всі ми обрали сферу ритейлу і не шкодуємо про це.

Обирати розвиток, а не стабільність

Я успішно пройшла стажування, і півтора року працювала на позиції продавця-консультанта. Завжди намагалася виконувати свою роботу якісно. Звання «Найкращий продавець місяця», підвищена ставка і бажання рости рухали мене вперед.

Мені запропонували стажуватися на адміністратора зміни – пропрацювала близько двох років на цій посаді, показуючи результат. Після цього зайняла позицію директора магазину. Через рік мене перевели в найбільший, флагманський магазин мережі.

Складно розлучатися зі своєю колишньою, злагодженою командою, але довелося робити вибір – подальше зростання або звичне середовище. І я, як завжди, обрала перше. Для мене це був виклик: отримати прийняття та повагу нової команди, яка звикла до іншого стилю управління.

Було непросто вибудовувати взаємодію, доводилося багато вчитися «на льоту». Дуже допоміг фокус на результаті – готовність досягати цілей компанії та виконувати плани магазину, незважаючи ні на що. Це спрацювало: магазин ще довго був номером один за показниками продажів у мережі.

Вчитися на досвіді – своєму та чужому

Досвід досягнення результату та побудови сильних команд в кількох магазинах дав можливість зайняти посаду територіального керуючого. Зовсім інша роль і нові виклики. Ще вчора це був тільки персонал об’єкта, а сьогодні – величезний колектив, який ти ведеш за собою, для якого ти друг, наставник і лідер в одній особі. За рік успішної роботи я просунулася на сходинку вище і перейшла на позицію керівника мережі магазинів RED.

Побудувати кар’єру з нуля мені допомогла постійна жага розвитку, прагнення бути лідером: я просто не можу сидіти на одному місці, мені необхідно отримувати нові знання і бути в русі.

Багато чого мене навчила мій перший керівник, перш за все – своїм прикладом. Вона показала, як важливо домовлятися з командою, мотивувати людей і водночас – стежити за результативністю та дисципліною. Доводилося набивати й свої «ґулі». Але досвід – найкращий учитель, головне – робити висновки і намагатися не повторювати помилок.

Ганна Мусієнко

Знайти «своїх» людей

Набираючи людей вже до своєї команди, я звертаю увагу на досвід кандидата, сфери, в яких він працював. Багато чого вирішує лише живий діалог і враження від нього.

Яким би гарним і правильним не було резюме – саме емоції, поведінка, вміння людини спілкуватися допомагає зрозуміти, чи підходимо ми одне одному. Це особливо важливо для роботи в ритейлі: керівний склад магазину – обличчя компанії, так як вони щодня контактують з покупцями. Однак не завжди гарний оратор – професіонал своєї справи. Це легко перевірити, запропонувавши вирішити кілька управлінських кейсів.

Ніколи не зупинятися

Після працевлаштування все теж залежить від співробітника: як він зуміє подати себе, чи підтвердить бажання розвиватися результатами роботи. Звісно, для цього необхідно вибрати й відповідну компанію – команду, де можна відкрито говорити про свої амбіції, довіряти одне одному, де помічають твої успіхи і допомагають рухатися далі.

Текст: Катерина Маєвська