Як швидко та вигідно продати будинок, дачу або земельну ділянку: 5 запитань-підказок

3401
Додати
до обраних
Поділитися

Якщо ви займалися продажем будинку, дачі або земельної ділянки – швидше за все, угода не відбулася або ви продали об’єкт, але вважаєте, що «за безцінь». Що потрібно робити, щоб продати нерухомість швидко і з упевненістю, що ви не продешевили? Порадами з редакцією блогу OLX поділився рієлтор Олег Жук, автор книжки «Як продати нерухомість: будинок, дачу, ділянку максимально дорого і швидко».

1. Коли продавати нерухомість?

Ключове запитання, на яке ви для початку повинні відповісти, – мотив продажу:

– чому та навіщо ви продаєте?
– як ви використаєте гроші?
– які проблеми або задачі вирішите?
– що ви будете відчувати, коли це станеться?

У будь-якій угоді настає момент, коли потрібно приймати рішення про продаж. Бажання отримати «всі гроші світу» – не найкращий мотив. Як показує практика, ви ніколи не знаєте, що буде на ринку нерухомості завтра. Через півроку або рік може статися криза, і ціни впадуть в 3-4 рази.

Головна порада: якщо ви вирішили продавати – потрібно робити це «тут і зараз». Тільки якщо ви впевнені, що об’єкт знаходиться в епіцентрі майбутнього інвестиційного буму – варто почекати. У всіх інших випадках сміливо приймайте рішення про продаж – укладайте угоду та рухайтеся далі ні про що не шкодуючи.

Якщо потрібно продати земельну ділянку, подбайте про наявність державного акту та інших документів на право власності. Також потрібно надати території товарного вигляду та чітко визначити її межі.

2. Продавати самому або доручити фахівцеві?

У більшості випадків краще залучити експерта, але перш ніж зробити такий вибір, варто відповісти на такі запитання:

– чи є такий фахівець в вашому оточенні? Якщо так, чи дійсно він професіонал?

Оцінити рівень професіоналізму останнього не експерту складно, але можливо. Поцікавтеся у рієлтора, на чому він спеціалізується, які об’єкти і як швидко продав останнім часом, отримаєте відгуки його колишніх клієнтів. Тільки після цього приймайте рішення, працювати з ним чи ні. На жаль, некваліфікованість фахівця – часта причина невдач при продажу.

– чи готовий він знятися низьколіквідним об’єктом, тобто таким, на який неможливо сформувати масовий попит?

Навіть якщо у вас є відмінний фахівець, важливо з’ясувати, наскільки він мотивований: чи готовий системно, а іноді й досить довго займатися вашим об’єктом, якщо є більш вигідні та дорогі?

Якщо об’єкт не продається протягом 1-2 місяців, багато рієлторів втрачають інтерес. Водночас термін продажу будинку та ділянки може коливатися від декількох місяців (при правильному підході) до декількох років (при неправильному). У такому випадку тільки ваша мотивація може допомогти довести справу до кінця.

– скільки коштуватимуть його послуги, тим більше якщо об’єкт недорогий?

Існує усталена практика оплати послуг рієлтора: як правило, за закриття угоди він отримує до 5-7% від вартості об’єкта. Якщо останній коштує недорого, гонорар фахівця може бути співмірний з його вартістю, також не варто забувати про інші витрати – податки, оплата підготовки документів, послуги нотаріуса тощо. Не виключено, що в таких умовах доцільно зайнятися продажем нерухомості самостійно.

Коли йдеться про продаж ділянки, дачі або будинку, продавець скоріше не втрачає, а отримує. Щоби зрозуміти, чому так відбувається, варто знати, хто оплачує послуги рієлтора. Зазвичай усі витрати на фахівця бере на себе покупець, а продавець натомість знаходить ще більше перспектив якнайшвидше розв’язати питання з продажем.

3. Що потрібно врахувати для успішного продажу?

Вам потрібен план та впевненість у тому, що ви дієте правильно. Це особливо актуально, якщо займаєтеся продажем без рієлтора. План повинен бути таким:

1. Передпродажна підготовка об’єкта (дрібний ремонт, прибирання, звільнення простору, фотосесія об’єкта).
2. Підготовка документів.
3. Аналіз конкурентних об’єктів та оцінка.
4. Складання рекламного оголошення.
5. Вибір каналів просування.

Враховуйте, що на успішність продажу впливають три основні чинники: стан ринку, ціна об’єкта та ваші зусилля з його просування. На перший фактор ви вплинути не можете, другий і третій – повністю у ваших руках.

Якщо ви зробили все правильно з точки зору просування об’єкта, але покупців немає, то, швидше за все, справа в ціні. Корегуйте її, поки не з’являться потенційні клієнти, а коли їх буде двоє й більше, починайте торг на підвищення.

Також має значення специфіка об’єкта. Наприклад, коли потрібно продати нерухомість недалеко від міста з розвинутою інфраструктурою, складнощів зазвичай не виникає. Аналогічна ситуація — якщо це дача чи земельна ділянка з вигідним розташуванням. А ось коли йдеться про продаж будинку в селі, де відсутні й інфраструктура, й підведення комунікацій, проблеми виникнуть із більшою ймовірністю.

4. Яку ціну на об’єкт встановити?

Є багато підходів, як визначити ринкову ціну об’єкта нерухомості. Один з найпростіших та найдоступніших – т.зв. «метод аналогів продаж». Зберіть інформацію про схожі продані об’єкти та приблизно оцініть свій.

Однак порівнюючи ваш будинок або ділянку з іншими, не забувайте оцінювати їх з точки зору покупця та враховувати, наскільки вони кращі або гірші за конкретними характеристиками.

Якщо вам потрібно терміново продати об’єкт, ставте ціну нижче та серйозно поставтеся до перших пропозицій від покупців. Чому? Дуже часто вони найкращі. Як тільки об’єкт з’являється на ринку, в перші кілька тижнів на нього звертають увагу найбільше мотивовані та «дозрілі» до покупки клієнти.

Головне для продавця – не продешевити. Як можна бути в цьому впевненим? Тільки в одному випадку – якщо ви зробили все можливе (склали план і рухалися відповідно до нього) і отримали результат. Якщо об’єкт проданий за певну суму – це і є його ринкова вартість.

5. Коли погоджуватися на угоду, а коли варто почекати?

Об’єкти нерухомості можна розділити на низьколіквідні та високоліквідні. Земельні ділянки, будинки або дачі у більшості випадків можна віднести до першої категорії. Вони зацікавлять обмежене коло потенційних покупців: сусідів, інших людей, які живуть у цій локації, покупців зі специфічним або тимчасовим інтересом до такого типу об’єктів.

Квартири або комерційна нерухомість – належать до другої категорії. На них можна залучити десятки потенційних клієнтів та навіть організувати аукціон.

Це потрібно знати, щоб не припуститися т.зв. «помилки відмови». Як вже було сказано вище, перші потенційні клієнти, які роблять пропозицію, – найбільш реальні та важливі для результату. Один з них – точно покупець вашого об’єкта. Можна й потрібно торгуватися на підвищення, робити зустрічні пропозиції та обговорювати взаємовигідні умови угоди. Але не варто відразу відмовляти у продажу та чекати більш вигідного клієнта. Його може не бути. «А ось тоді-то мені пропонували купити за (хороша сума), але я відмовився», – на жаль, це часто можна почути від продавців нерухомості. Не повторюйте їхніх помилок.

Отже, як продати земельну ділянку, приватний будинок чи дачу? Підготуйте документи, запропонуйте релевантну ціну, складіть оголошення та виберіть канали просування. За необхідності варто знайти ріелтора, який допоможе здійснити продаж будинку у селі, дачі чи земельної ділянки на вигідних для вас умовах.

Текст: Олег Жук

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Як змінились за рік ціни на купівлю квартир

Як змінились ціни на купівлю квартир у найбільших містах України у 2023 році?

Ціни на купівлю нерухомості в Україні на первинному та вторинному ринках: що змінилося у 2023 ✔️ В яких містах України найбільше купують житло ✅ Читати подробиці ➤ Блог OLX.ua.