Економія часу та безпека покупок стають головними пріоритетами в онлайн-торгівлі. Щоб гарантувати простоту угод та захистити всіх учасників процесу, ми запустили послугу OLX Доставка: зараз вона підключена більш ніж в 5 млн оголошень на платформі.
Редакція блогу завершує цикл матеріалів про OLX Доставка. Ми вже писали про те, як вона полегшує життя приватним продавцям і бізнесу, допомагає їм стати більш помітними на платформі, а також відповідали на найпоширеніші запитання про цю послугу.
Цього разу ми розпитали продавців, як вони ведуть свій бізнес на платформі, які інструменти використовують для просування і яка роль послуги OLX Доставка у закритті угод з покупцями.
Станіслав, магазин велотоварів BIKE Builders:
«Моє правило – завжди залишатися на боці покупця»
Про продажі
– Щомісяця я купую пакет на 75-100 розміщень на OLX. Хотів би публікувати більше, але не встигаю: на підготовку кожного оголошення витрачаю чимало часу. Я роблю максимально докладний і корисний опис товару. Серед моїх покупців – не тільки просунуті велолюбителі, а й новачки, тому намагаюся відразу ж додати в текст відповіді на всі можливі запитання.
Наприклад, в оголошенні про продаж велосипедного насоса для амортизаторів я обов’язково розповідаю, з якого матеріалу він зроблений, наскільки зручна його ручка в порівнянні з іншими. Попереджаю, що виріб небажано брати промасленими руками, щоб він не висковзнув з рук і не розбився манометр.
Моє правило – завжди залишатися на боці покупця. Я готовий пожертвувати своїми інтересами і відмовити людину від покупки, якщо бачу, що товар їй не підходить. Одного разу до нас звернувся клієнт, який хотів придбати покришки для їзди на велосипеді взимку. Виробник, з яким ми співпрацюємо, виготовляє відмінні покришки, але в асортименті немає «зимових» моделей. Клієнт був готовий купити гуму для грязьових умов, що було б помилкою. Я його відмовив. Порадив відповідну модель іншого виробника, якої в нас немає. Розповів, в яких магазинах її можна купити.
Про просування
Я обов’язково проробляю в оголошенні ключові слова та перевіряю текст на унікальність: вона повинна досягати 97-99%. Це необхідно, щоб покупці знаходили оголошення не тільки на OLX, але й в пошуковій видачі Google. Завдяки такого підходу в моїх оголошень буває по 12-15 тис. переглядів, і велика частина трафіку йде саме з пошукових систем.
Усередині платформи я просуваю оголошення за допомогою набору послуг «Швидка продаж». Оголошення потрапляє в ТОП на сім днів та три рази автоматично піднімається в гору списку в рубриці. Сумарно я вкладаю в OLX від 3 тис. грн на місяць. А в період високого сезону, з лютого по червень, навіть більше – до 6 тис. грн. За рахунок рекламі покупці частіше бачать мої товари, і я отримую більше відгуків.
Про доставку
Відправляю товари за передоплатою, за допомогою послуги OLX Доставка і накладеними платежем. Накладеним – тільки після передоплати на доставку, тому що іноді люди просто не приходять на пошту за своїм замовленням. У такому випадку повернення товару оплачуємо ми. Одного разу я підрахував, що за час роботи магазину ми втратили на цьому близько 7,5 тис. грн. Після цього і прийняв рішення відмовитися від повної післяплати.
Багато покупців принципово не хочуть надсилати передоплату незнайомим продавцям, тому що раніше вже обпікалися на обмані. В цьому випадку я пропоную скористатися послугою OLX Доставка: покупець оплачує товар при замовленні, гроші «заморожуються» на його картці та надходять на мій рахунок після того, як він забере свою посилку у відділенні Нова Пошта. Це зручно і для клієнта, і для продавця – ми обидва застраховані від збитків. А якщо раптом покупець не забере посилку, зворотну доставку мені оплатить OLX. Зараз на цю послугу доводиться 20-30% всіх моїх угод.
Що доросліший покупець, то більше я акцентую увагу на перевагах безпечної угоди з OLX Доставка. Люди віком 40-60 років більше схильні вірити словам неперевіреного продавця – цим користуються недобросовісні користувачі. Я не шкодую часу, щоб пояснити, як користуватися послугою. Це дасть їм можливість більше ніколи не ставати жертвами обману. Такий підхід створює довірливі стосунки з клієнтами і суттєво впливає на продажі.
Анна, магазин-аутлет побутової техніки та товарів для дому 128.com.ua:
«Близько 40% наших клієнтів вибирають покупку з OLX Доставка»
Про продажі
– Я розміщую в середньому 5-20 оголошень на день. Це число залежить від того, скільки товарів доставили до нас на склад.
Щоб оголошення продавало, у нього має бути правильний опис та хороші фотографії. Правильний опис – значить, детальний та правдивий. Якщо продавець щось приховав, клієнт не купуватиме у нього вдруге.
Те саме стосується й світлин: їх повинно бути багато, і вони повинні показувати всі особливості товару. Ми всі фото робимо самі, випадкові зображення з інтернету принципово не використовуємо.
Стежимо, щоб покупцеві було легко знайти оголошення. Для цього в заголовку мають бути правильні ключові слова. Писати їх слід без зайвих розділових знаків і, звісно ж, без граматичних помилок.
У спілкуванні з клієнтами я намагаюся знаходити індивідуальний підхід та приділяти увагу кожному. Іноді зустрічаються прискіпливі, які ставлять дуже багато запитань. Як показує досвід, якщо не пошкодувати часу і детально відповісти, в майбутньому саме такі клієнти стають постійними і ще не раз повертаються до нас за іншими покупками.
Про просування
Якщо якусь річ потрібно продати швидко, беру набір «Турбо продаж»: оголошення 9 раз піднімається в гору списку в рубриці, на місяць потрапляє в ТОП і на тиждень – стає VIP. У середньому я витрачаю на просування від 3 тис. грн на місяць. Завдяки рекламі мої товари не губляться в нескінченному списку оголошень конкурентів і завжди залишаються на видноті. В результаті рекламні оголошення збирають як мінімум удвічі більше переглядів, ніж звичайні.
Помітила, що вигідно рекламувати ті товари, які є в нас у наявності в декількох примірниках. Тоді витрати на рекламу однієї позиції перетворюються в дохід за продаж відразу всіх.
Варто просувати хоча б кілька оголошень, наприклад, товари з хорошою знижкою. Головне завдання залишаються привернути увагу покупця. Якщо він зацікавиться, то перейде на сторінку вашого магазину і побачить інші оголошення.
Про доставку
Приблизно 40% наших клієнтів вибирають покупку з OLX Доставка. Людям подобається, що вони можуть оглянути товар на Нова Пошта і тільки після цього прийняти остаточне рішення про покупку. Якщо щось не сподобається, у них є можливість відмовитися від товару без втрати грошей: їм гарантовано повернуть на картку повну суму.
Ми як продавці в разі відмови теж нічого не втратимо: за зворотну доставку заплатить OLX. Плата за пересилку в обидві сторони – близько 140 грн. З урахуванням того, що покупці відмовляються від товару після огляду на пошті приблизно в 15% угод, для нас це були б відчутні витрати.
Богдан, магазин дитячих товарів Santashop:
«Купувати з OLX Доставка так само безпечно, як розраховуватися карткою в магазині»
Про продажі
– Зазвичай я розміщую на OLX приблизно 20-30 оголошень в місяць. У сезон, в грудні-січні, більше – близько 40-50.
В описі оголошень я використовую ключові слова. Текст не копіюю з інтернету, а намагаюся писати унікальний. По-перше, це підвищує ранжування оголошення в пошуковій видачі Google. По-друге, коли люди шукають якийсь товар, їм набридають однотипні описи. А незвичайний текст відразу ж привертає увагу.
На мій погляд, найважливіше в продажах – зрозуміти, що саме потрібно покупцеві. Наприклад, одного разу мені зателефонував клієнт і довго розпитував про дитяче мініпіаніно. Ми обговорили, для кого це покупка, які інтереси у дитини. Зрештою покупець зупинився на звичайній ляльці.
До речі, коли продавець розуміє запит клієнта, він може запропонувати йому й інші товари з магазину і таким чином збільшити чек угоди.
Про просування
Я купую розміщення в ТОП, а також докуповую підняття оголошення в верх списку в рубриці. Це вигідно робити в пікові години: 9-10 годин ранку, 13-14 дня, 21-22 вечора. Як показує досвід, саме в цей час наші оголошення отримують максимальну кількість відгуків.
Оцінюючи витрати на рекламу, я аналізую популярність рубрики. Якщо там багато схожих товарів, то без активного просування увагу покупця не завоювати. Якщо ж оголошень в рубриці небагато, то сильно витрачатися на рекламу не треба: воно й так на видноті.
У середньому я витрачаю на просування на OLX близько 4 тис. грн. Це приносить мені постійний потік покупців – у 3-5 разів більше, ніж без реклами.
Про доставку
Більшість моїх покупців вибирають накладений платіж, тому що їм важливо перед оплатою оглянути товар і переконатися в його якості. Я не проти, бо розумію, що нерідко зустрічаються недобросовісні продавці. Але як альтернативу завжди пропоную OLX Доставка. Для покупця це та само вигідно, як і постоплата. Якщо товар не підійде, гроші повернуться на картку клієнта протягом двох годин.
На OLX Доставка припадає близько 15% моїх угод. Іноді покупці не хочуть купувати за допомогою цієї послуги, тому що бояться залишати на сайті дані своєї банківської картки. Я їм пояснюю, що це так само безпечно, як розрахуватися карткою в продуктовому магазині. В підсумку від такої угоди виграють всі.
Текст: Валентина Шимкович