Робота

Магія тексту: 8 порад, як залучити «своїх» кандидатів за допомогою вакансії

20 Травня 2020   
 5
Магія тексту: 8 порад, як залучити «своїх» кандидатів за допомогою вакансії

Чому одні вакансії отримують відгуки потрібних кандидатів, а інші тижнями залишаються без відповіді? Секрет успіху в тому, чи врахував роботодавець специфіку, потреби та стиль спілкування пошукачів, чи не намагається «продати» роботу однаково всім категоріям – від топменеджерів та фахівців до робітничого персоналу.

Залучення працівників навіть у кризові періоди – актуальне питання, адже найкращі завжди в ціні. Як складати ефективні вакансії для «блакитних комірців», щоб отримувати якісні відгуки? З цим запитанням редакція блогу OLX звернулася до Ірини Примак, HR-маркетолога та експерта з брендингу роботодавців. Ірина поділилася порадами з огляду на свій досвід: тільки в 2019 році вона працювала зокрема з такими компаніями, як «Ельдорадо», «ОККО», «Омега-Автопоставка», «Укренерго».

1. Нове правило – «80 на 20»

Опис вакансії можна порівняти з рекламним оголошенням, яке має привабити потрібних кандидатів. Тому в ньому має бути менше про компанію та її вимоги, а більше – про кандидата та його потреби. Зараз на ринок вийшло багато гарних фахівців: щоб зібрати ці «вершки», вам треба виділитися на фоні конкурентів та дати зрозуміти пошукачам, чи підходить їм робота у вашій компанії.

«Пропорція інформації у вакансії має бути такою: близько 20% можна витратити на опис компанії, вимог та обов’язків, 80% – на детальну презентацію винагороди та умов роботи майбутнього співробітника, – рекомендує експерт. – Якщо ви бачите, що на вакансії відгукується дуже багато кандидатів, які не підходять, – напишіть про вимоги як про особливі чи складні умови роботи». Це дозволить відсіяти частину пошукачів. Наприклад, якщо компанія шукає кур’єрів, варто описати, наскільки робота складна: потребує витривалості, доводиться спілкуватися з різними людьми, зокрема в поганому настрої, тощо.

2. Опис компанії – стислий

Коли йдеться про вакансії для робітничих та сервісних професій, немає сенсу детально розповідати про бізнес-показники компанії, її позиції у світових рейтингах тощо. Треба зважати на запити цільової аудиторії, на те, що важливо саме для неї.

«Блакитні комірці» дедалі частіше зазначають, що цінують стабільність, надійність, впевненість у завтрашньому дні. Про такі характеристики роботодавця може свідчити, наприклад, досвід роботи на ринку, вчасна виплата зарплати – про це і варто писати», – радить Ірина Примак.

3. Вимоги – без «блиску в очах»

Зазвичай суть роботи «блакитних комірців» зрозуміла. «Не варто розписувати обов’язки на десятки пунктів або додавати уривки зі штатного розпису. Ліпше максимально просто описати, що потрібно робити, і зазначити важливі специфічні речі, – вважає експерт. – Наприклад, суть роботи водія-експедитора – вчасно доставляти замовлення з точки «А» в точку «Б». Проте якщо, наприклад, йдеться про доставку води, то бутлі доведеться ще й піднімати на поверх, про що варто сказати».

Описати вимоги до кандидата також треба лаконічно, вказавши тільки найголовніше, наприклад, наявність посвідчення водія та стажу. «Не потрібно писати про пошук людей із «блиском в очах», перевершення очікувань клієнтів, толерантність, перераховувати ваші корпоративні цінності: кандидат не зрозуміє, що саме від нього хочуть, – наголошує Ірина Примак. – А якщо вже пишете, то простими словами поясніть, що саме ця «толерантність» означає, наприклад, для комірника, робота якого – акуратно збирати замовлення. Оптимально перенести ці моменти вже на етап оцінки та відбору кандидатів».

4. Винагорода – максимально розгорнуто

Експерт наводить приклад двох вакансій великих підприємств з одного міста. Обидва шукають різноробів із середньою освітою, без досвіду роботи.

«Перша компанія розгорнуто розповідає про лідерські позиції на міжнародному ринку, а кандидатам пропонує «повний соціальний пакет». А що саме до нього входить – не пояснює, можна хіба що здогадуватися, – зазначає Ірина Примак. – Друга детально розписує саме винагороду, все до деталей: графік роботи «з – до», безкоштовний обід, медичне страхування, 24 робочих дні відпустки плюс шість додаткових, розмір заробітної плати та дати, коли її виплачують. Як думаєте, яка компанія отримає більше відгуків від кандидатів?».

Ірини Примак, HR-маркетолога, експерта з брендингу роботодавців

Ірина Примак, HR-маркетолог, експерт з брендингу роботодавців

5. Інформація – актуальна для пошукачів

Перед тим, як додати щось у вакансії, варто замислитися: чи точно це є перевагою для обраної категорії пошукачів?

«Офіційні працевлаштування та зарплата привернуть увагу лише тих пошукачів, які раніше працювали нелегально, без гарантій, відпусток та лікарняних, – наводить приклад експерт. – А кар’єрний розвиток та цікаві завдання будуть актуальними згодом, бо спочатку для кандидатів важливіші, навпаки, прості та зрозумілі цілі, допомога наставника».

6. Текст – простий та зрозумілий

Коли складаєте вакансії для «блакитних комірців», уникайте складних конструкцій, канцеляризмів, термінів, які не стосуються роботи майбутніх працівників.

«Якщо ви залучаєте молодих людей – бажано вибрати неформальний стиль: допустиме звернення на «ти», вітаються креативні прийоми, звичні для певного колективу слова, – перераховує Ірина Примак. – Передавайте особливості культури та стиль спілкування за допомогою опису вакансії, а не просто вказуйте, що у вас «дружній колектив».

7. Відгук – без бар’єрів

Розгорнуте резюме, вимога надіслати супровідний лист – це перешкоди, які віддаляють від вас кандидатів. Варто їх усувати. «У багатьох «блакитних комірців» взагалі немає резюме, і якщо ви змусите його складати, то людина, швидше за все, проігнорує вакансію, – ділиться досвідом експерт. – Дайте можливість відгукнутися без резюме: заповнити коротку анкету з контактними даними, залиште телефон або інший контакт для швидкого зв’язку».

8. Спілкування – наживо

Зауважте: коли представники цієї категорії пошукачів бачать вакансію, то воліють просто подзвонити та поставити додаткові запитання.

«Але телефонні дзвінки має хтось приймати в режимі 24/7, бо звернутися можуть навіть в неділю о 23.00, – відзначає Ірина Примак. – Врахуйте також вік цільової аудиторії. Для молодих людей можливе використання месенджерів та чат-ботів для зв’язку. Для старшого покоління – ні, у них може навіть не бути потрібних додатків. Передбачте можливість спілкуватися з живими людьми – для пошукачів це вкрай важливо».

Текст: Катерина Маєвська