Робота

«Відгуків може бути і 300, і один – але відразу «в яблучко», коли ми знайшли доглядальницю зі знанням грецької мови»: досвід агентства «Світ Сім’ї» з пошуку домашнього персоналу на OLX (кейс)

14 Квітня 2021   
 104
«Відгуків може бути і 300, і один – але відразу «в яблучко», коли ми знайшли доглядальницю зі знанням грецької мови»: досвід агентства «Світ Сім’ї» з пошуку домашнього персоналу на OLX (кейс)

Редакція блогу OLX продовжує серію публікацій про роботодавців, які активно використовують OLX Робота для рекрутингу. У попередніх матеріалах ми розповідали про процес підбору «блакитних комірців» у мережі супермаркетів Varus, ресторанах Mafia, а також на автозаправних станціях Shell.

Цього разу ми поспілкувалися з Наталією Косянчук, керівником агентства домашнього персоналу «Світ Сім’ї». Експерт розповіла про нюанси пошуку особливої ​​категорії працівників, яким клієнти довіряють найцінніше – ключі від будинку і навіть виховання дітей.

Працюємо з різними запитами – знаходимо навіть нянь зі знанням китайської

Швидкість пошуку та кількість кандидатів залежить від специфіки запиту на пошук домашнього персоналу. Наприклад, найпоширеніші пропозиції – для нянь і хатніх робітниць, а також водіїв, кухарів, доглядальниць, гардеробниць, садівників, господарників, репетиторів.

У нас є велика внутрішня база кандидатів, яка допомагає закривати прості посади, – наприклад, 6-8 кандидатів на вакансію гувернантки для дошкільника ми можемо знайти за кілька годин. Але часто є специфічні вимоги, яким відповідають одиниці на українському ринку. Наприклад, запити на пошук нянь зі знанням китайської чи турецької,  хатніх робітниць зі знанням англійської або навіть носіїв мови.

Складність у тому, що кандидати, які володіють іноземними мовами, віддають перевагу іншим професіям – найчастіше перекладача. Ще багатьох не цікавить робота в родинах або не вистачає необхідних навичок. Так, зі зростанням популярності раннього розвитку почали надходити запити на пошук нянь для немовлят зі знанням англійської, щоб діти з перших днів життя чули іноземну мову. Але для цього потрібно мати специфічний досвід – наприклад, догляду за немовлятами, включаючи годування, гігієну, масажі, вправи для немовлят та ін. А няням для діток з особливими потребами необхідні знання корекційної педагогіки.

Запити високого рівня складності трапляються й в інших категоріях працівників. Так, від гардеробниць може вимагатися досвід роботи з професійною технікою, як у пральнях: не всі кандидати мають потрібні вміння, та й не кожен готовий брати на себе відповідальність – доглядати за дорогими речами.

До водіїв можуть висувати вимогу забезпечувати особисту безпеку. У таких випадках кандидатам недостатньо мати водійське посвідчення і досвід безаварійного водіння авто. Важливі, наприклад, ще навички екстремального водіння, володіння зброєю та єдиноборствами.

Перевіряємо благонадійність, спецнавички, а іноді й відповідність знаку Зодіаку

Оскільки домашній персонал – це люди, вхожі в будинок, клієнтам важливо їм довіряти. Тому найважливіший фактор вибору – це сумлінність кандидата.

Ми обов’язково перевіряємо благонадійність працівників – наприклад, за допомогою «чорних списків». Усі агентства у галузі домашнього персоналу, попри конкуренцію, обмінюються між собою цією інформацією, щоб захистити клієнтів від співробітників з поганою репутацією. Наприклад, якщо був зафіксований і доведений факт крадіжки або працівник образив дитину.

Також ми перевіряємо рекомендації з попередніх місць роботи: під час реєстрації в базі агентства кандидати надають контакти ексроботодавців.

Другий важливий аспект – специфічні знання та навички. Так, хатні робітниці повинні знати правила догляду за різними поверхнями та предметами інтер’єру, одягом, взуттям, аксесуарами. Няні – сучасні методики раннього розвитку (наприклад, Монтессорі або Нікітіних), орієнтуватися в дитячій психології. Ми в агентстві розробили спеціальні тести, за допомогою яких визначаємо рівень знань кандидатів. Наш менеджер проводить первинну співбесіду й тестування кожного претендента, який реєструється в базі персоналу. Також є психологічне тестування, щоб визначити, чи готовий кандидат для роботи в такій специфічній галузі як домашній персонал.

У клієнтів можуть виникати й особливі запити – наприклад, наявність візи в певну країну або відсутність шкідливих звичок. Були й заявки на пошук нянь з урахуванням знака Зодіаку або принципів нумерології.

Популярний запит – пошук «парних» кандидатів

Популярне побажання клієнтів – підбір сімейних пар з проживанням у будинку. Наприклад, чоловіки-садівника та жінки-домогосподарки. Найчастіше це зрілі люди, діти яких вже виросли, і їм комфортно працювати удвох, нема потреби часто брати вихідні, щоб побачитися з сім’єю. До того ж такі фахівці доповнюють і допомагають одне одному – наприклад, чоловік може підстрахувати жінку під час миття вікон або перенести габаритну клінінгову техніку.

«Відгуків може бути і 300, і один – але відразу потрібний, коли ми знайшли доглядальницю зі знанням грецької мови»: досвід агентства «Світ Сім'ї» з пошуку домашнього персоналу на OLX

Наталія Косянчук, керівник агентства домашнього персоналу «Світ Сім’ї»

У вакансіях вказуємо зарплати й особливі вимоги

З настанням карантину в деяких категоріях домашнього персоналу попит виріс приблизно на 20% – наприклад, на нянь і гувернанток. Адже школи часто закриваються і переходять в онлайн, а батькам важливо продовжувати продуктивно працювати.

До того ж праця домашнього персоналу добре оплачується. Наприклад, місячна зарплата няні в середньому – від 22 до 40 тис. грн, хатньої робітниці – від 22 000 грн, садівника – від 20 000 грн. Тому у вакансіях ми завжди її вказуємо – це підвищує відгук. Чітко описуємо всі умови: графік, локація, обов’язки, а також вимоги – наприклад, якщо запрошується няня тільки з медичною освітою. Так кандидати відразу розуміють, чи готові виконувати ці обов’язки, чи є потрібний досвід – і відгуки якісніші (це економить час на пошук).

В оголошеннях відзначаємо, що ми – агентство з підбору домашнього персоналу: є кандидати, які вважають за краще працевлаштуватися без посередників, шукають безпосередньо сім’ї. У нашому випадку залучати працівників допомагає бренд – агентство вже 13 років працює на ринку, у нас гарна репутація. Плюс – якщо кандидатам не вистачає певних навичок, ми пропонуємо безкоштовні тренінги з різних тем: проходження випробувального терміну, психологія та етика роботи в сім’ї, основи дитячої психології, алгоритм прибирання квартири й будинку тощо. Такі бонуси мотивують звертатися в агентство під час пошуку роботи.

Якщо у кандидати немає досвіду роботи в сім’ї, але є мотивація й потенціал, він пройшов навчання (в нашому агентстві або платне) і впорався з тестуванням – ми можемо рекомендувати людину клієнтам. Водночас такі кандидати зазвичай отримують оплату на 20-30% меншу, ніж їхні колеги з досвідом роботи, – але всі з чогось починають. У нашій практиці траплялися випадки, коли фахівці-початківці так добре засвоювали інформацію під час навчання, що на співбесіді показували кращий результат, ніж досвідчені кандидати. Ці люди успішно працевлаштовані, клієнти задоволені їхньою роботою.

Більшість кандидатів, навіть з рідкісними навичками, приходить з OLX

Якщо ми не можемо швидко знайти потрібних кандидатів у своїй базі, відразу розміщуємо вакансії на зовнішніх ресурсах. Найефективніший канал – OLX Робота. Саме за допомогою цього сервісу ми закриваємо близько 60% наших запитів.

Кількість відгуків кандидатів залежить від вакансії. Важливо, що з них практично завжди можна вибрати потрібного кандидата. Відгуків може бути й 300 (на прості вакансії), і 25 (на складні), і навіть один – але відразу «в яблучко», наприклад, як в нашому недавньому випадку з пошуку доглядальниці зі знанням грецької мови з повним проживанням. Переглядів було багато, але подзвонила тільки одна жінка. Ми запропонували їй заповнити онлайн-анкету на сайті, перевірили персональні дані, замовник провів співбесіду – і вже на наступного дня жінку запросили на роботу.

На OLX ми щомісяця публікуємо від 40 до 60 вакансій. Бюджет на розміщення і просування – 3000-4000 грн на місяць. Нам подобається зручний і простий інтерфейс платформи – розміщувати вакансії легко й швидко, розібралася б навіть дитина. Допомагають і рекомендації менеджерів – наприклад, якщо вакансія «гаряча», нам порадили писати про це прямо в заголовку, щоб підкреслити актуальність і терміни.

Пробуємо різні рекламні послуги – наприклад, використовуємо підняття публікації в верх пошукової видачі, купуємо ТОП-оголошення на 3 або 7 днів. Вакансії, які кандидати бачать першими, справді приносять більше відгуків. А щоб підвищувати впізнаваність серед пошукачів, в оголошеннях розміщуємо логотип з переходом на персональну сторінку, де опубліковані всі вакансії нашого агентства.

Текст: Катерина Маєвська