Робота

«Співробітники мають працювати там, де їм комфортно»: «Свої люди» з HRD OLX в Україні та Центральній Азії Оленою Богдан (відео)

16 Квітня 2021   
 214
«Співробітники мають працювати там, де їм комфортно»: «Свої люди» з HRD OLX в Україні та Центральній Азії Оленою Богдан (відео)

OLX Робота продовжує публікувати випуски влогу «Свої люди»: це 15-хвилинні інтерв’ю з найцікавішими роботодавцями та лідерами думок у HR-галузі України, в яких ми говоримо про те, як ефективно підбирати, мотивувати, розвивати й утримувати працівників у сегменті лінійного та масового персоналу.

Веде влог запрошений експерт – Лана Солнцева, HR-практик з 15-річним досвідом і бренд-амбасадор OLX Робота.

Наша наступна героїня – HR-директор OLX в Україні та Центральній Азії Олена Богдан. Вона розповіла про регулярні вимірювання рівня благополуччя працівників, онлайн-медитації та необхідність відчувати підтримку команди.

 

OLX Україна – частина міжнародної компанії зі 100-літньою історією

В OLX Україна працює близько 330 працівників.

Компанія входить до групи OLX Group, що, своєю чергою, належить величезній групі Prosus, Naspers. Це міжнародний гігант у сфері інтернету й медіа зі 100-літньою історією. Про це багато хто не знає, тому варто це відзначити. Ми – міжнародна компанія, дуже пишаємося цим.

Якщо говорити про масштаби компанії загалом, то в OLX Group працює 7000-8000 людей приблизно в 30 країнах по світу, і це близько 35 офісів.

Працівникам бракує офісних «плюшок»

Ми трохи більше як рік – на віддаленці. Це незвично, тому що завжди працювали в офісі, де піклувалися про наших співробітників. У Києві в нас є два гарні та сучасні офіси. Там можна працювати, відпочивати, насолоджуватися атмосферою. Вона в нас дуже крута, є багато різних «плюшок»: наприклад, можна посидіти в гамаку, пограти в настільний футбол, відволіктися на онлайн-ігри, поїсти, поспілкуватися з колегами. Тож коли ми перейшли на віддаленку, то відчули, що в працівників є потреба у тих перевагах, які були в них в офісах.

Дуже раді, що працюємо в міжнародній компанії з величезною кількістю людей з різних країн. Завдяки цьому ми використовували різноманітні практики для покращення відчуття благополуччя співробітників, впроваджували найкращі з них у нас, щоб люди не страждали вдома і підтримували своє ментальне здоров’я.

Постійно вимірюємо відчуття благополуччя

Працюючи вдома, ми стаємо менш зосередженими. Поки були в офісі, то могли спостерігати за працівниками та відстежувати їхні настрій та самопочуття. А коли всі вдома і ніхто нікого не бачить, це робити дуже складно. Тому перша ініціатива, яку запровадила наша група компаній, – регулярні wellbeing-барометри. Це короткі опитування, які дають можливість зрозуміти, що відчувають працівники та що їм болить.

Перше опитування ми провели на початку квітня минулого року, потім влітку та восени. Також було річне масштабне опитування залученості персоналу, яке досліджує різні аспекти професійного життя працівників компанії.

2021 рік ми також розпочали із благополуччя: запустили відповідне опитування всіма компаніями – не лише OLX Group, а й тими, що входять до Prosus, щоб зрозуміти, як працівники увійшли в новий рік. Для нас це важливо. Ми отримуємо зворотний зв’язок від наших людей: вони говорять про те, що їх влаштовує або ні, як компанія може допомогти. Звісно, ми орієнтуємося на результати опитування і йдемо назустріч працівникам.

Допомогли кожному облаштувати комфортне робоче місце вдома

Коли ми отримали перші результати опитування, то побачили, що людям некомфортно працювати вдома. У когось немає інтернету або він не стабільний. В іншої людини – незручні стіл чи стілець, тому що домівка не облаштована для роботи на віддаленці.

Тож тим, кому бракувало крісла, великого монітора або ще чогось з офісу, ми дозволили приїхати й забрати звідти все, що потрібно. Люди приїжджали й забирали стільці, монітори, навіть пуфики.

Якщо тим чи іншим працівникам потрібно було щось роздруковувати, ми завозили їм принтери. Для співробітників, у яких не працював інтернет, закупили мобільні роутери, що підтримують стабільний інтернет-зв’язок. Все це ми зробили на початку карантину, щоб люди могли працювати вдома.

Проводили онлайн-медитації та розповідали, як долати стрес

Через деякий час після наступного wellbeing-барометра ми побачили, що в нас починає страждати психологічний клімат. Людям не вистачає комунікації, контакту, підтримки. Вони працюють вдома, тому не відчувають межі між робочим та вільним часом.

Сидиш вдома, на вулиці локдаун, не можна нікуди виходити. І що ти робиш? Або працюєш, або відволікаєшся. «Але якщо є робота, то можна зробити її», – так думали наші люди й почали працювати ще більше. І це зазвичай негативно впливало на їхнє відчуття благополуччя.

Нам не хотілося, щоб люди вигорали. На рівні глобальної групи розробили ініціативу Boost my mood – програму, що спрямована на підтримку wellbeing. Усе тривало декілька тижнів. Проводилися активності, до яких ми залучали всіх працівників, щоб ті відчували, що в них є підтримка, вони не самі. Організовували квести, різноманітні вебінари, запрошували іноземних англомовних спікерів. Говорили з командою на різні теми: як долати стрес, налаштувати роботу вдома, як працювати зі стійкістю.

Також були різні ініціативи для підтримки фізичного здоров’я. Наприклад, онлайн-медитації із запрошеними тренерами. Це дуже круто, коли працівники з різних країн приєднуються до zoom-дзвінка і медитують разом. Це об’єднує й надихає, дає впевненість в тому, що вони хоч і перебувають вдома, але все-таки є частиною чогось загального, великого. А ще це дає відчуття того, що, може, не так погано працювати віддалено.

«Працівники мають працювати там, де їм комфортно»: «Свої люди» з HRD OLX в Україні та Центральній Азії Оленою Богдан

HR-директор OLX в Україні та Центральній Азії Олена Богдан

HR-команда спілкувалася з кожним працівником, щоб зрозуміти, як допомогти

Ми також запроваджували локальні ініціативи. На початку локдауну наша HR-команда спілкувалася з кожним працівником: телефонувала, писала, запитувала, як справи вдома, які проблеми у роботі, що не виходить, як ми можемо допомогти.

Щоб люди відчували, що їх підтримують, ми намагалися встановлювати контакт з усіма. Прагнули, щоб співробітники зрозуміли, що можуть звернутися до нас в будь-який час із будь-яким запитанням. Це не страшно, і всі ми перебуваємо в певному стресі. І справді так: ми всі були в стресі, бо для нас це нестандартна ситуація.

Команда call-центру повністю працює дистанційно

Коли почався локдаун, нам було складно уявити, як ми організуємо віддалену роботу для всіх. Адже в нас є велика команда, яка працює на спеціальній техніці з обладнанням для телекомунікацій.

Це великий cаll-центр, до складу якого входять команди з роботи з бізнес-клієнтами, продажів, підтримки бізнес-клієнтів та звичайних користувачів. Організувати їхню роботу навіть в офісі було не просто: ми використали різні технології, щоб утримувати дзвінки та мати гарний зв’язок. Тож стосовно цієї команди у нас були сумніви, чи зможемо ми налаштувати те саме й у них удома. За один день перевезти всю команду додому – це виклик. Але ми впоралися. Тож коли хтось з користувачів телефонує в call-центр OLX, він може почути на фоні нявкання кота і не тільки (усміхається).

Наші користувачі мають звикнути до цього, закривати очі на такі недоліки. Всі ми працюємо з дому: в когось є діти, в інших – коти та собаки або сусіди, які роблять ремонт, не зважаючи на те, що за стінкою хтось працює та розмовляє з дуже важливим клієнтом. Це наша нова реальність. Ми маємо бути готові до всього. Я думаю, що більшість вже звикла до того, що під час дзвінка партнерові або клієнтові можна почути багато чого цікавого.

Не змушуємо нікого працювати в небезпечних або некомфортних умовах

Ми визначали рівень стресу протягом всього часу. Результати першого wellbeing-опитування були більш-менш оптимістичними. Але вже під час другого та третього дослідження ми побачили, як рівень стресу зростає.

Найбільше страждала межа між робочим та особистим часом. Ми почали багато розмовляти з працівниками, керівниками, щоб організувати їхні робочі дні. Також давали поради стосовно того, коли закінчувати працювати: «Після 18-ї, будь ласка, вимикайте комп’ютер, підіть погуляйте, займіться спортом!».

На початку локдауну рішення про те, наскільки довго доведеться працювати віддалено, було досить невизначеним. Спочатку відправили працівників на 2-3 місяці, але все затягнулося. Поки плануємо продовжувати працювати з дому до кінця червня. Що буде далі, на жаль, не можемо прогнозувати.

Поки ситуація не стабілізується, ми не наражатимемо працівників на небезпеку і повертати їх в офіси. Тих, хто хотітиме повернутися, ми будемо раді бачити. А тих, хто не захоче цього робити, не змушуватимемо. Наша позиція така – працівники мають працювати там, де їм комфортно.

Дивіться попередні випуски влогу:

1. «Навчання має стати звичкою»: «Свої люди» з керівником відділу навчання METRO Cash & Carry Україна Ольгою Озерян (відео)

2. «Найбільш оплачувані фахівці – машиністи»: «Свої люди» із заступницею керівника Київського метрополітену Наталкою Макогон (відео)

3. «У 2020 році ми закрили 19 000 заявок від кандидатів»: «Свої люди» з HR-директором Нова Пошта (відео)

4. «Стабільність – фактор номер один для наших працівників»: «Свої люди» з HRD мережі супермаркетів NOVUS (відео)