Аналітика

Лад у будинку чи ролики: як змінилися споживчі вподобання українців під час локдаунів 2020 та 2021 років

6 Травня 2021   
 132
Лад у будинку чи ролики: як змінилися споживчі вподобання українців під час локдаунів 2020 та 2021 років

Другий рік поспіль під час локдауну покупці активно цікавляться товарами для краси й здоров’я. Цього року українці ще й прагнуть більшого комфорту у своїх оселях, тож часто шукають кліматичну техніку та товари для ремонту. Детальніше про те, в яких категоріях побільшало відгуків за час весняного локдауну, – в аналітиці OLX за березень-квітень 2021 року.

Покупки на карантинах у 2020 та 2021 роках: що змінилося

У березні 2020-го споживчими фаворитами українців стали побутова хімія та господарський інвентар. Під час суворих обмежень порядок у домі був у пріоритеті, тому зі стартом карантину популярність цієї категорії зросла на 356%. Цього року під час локдауну генеральне прибирання теж стало популярним, тому наприкінці березня у порівнянні з його початком можна було помітити приріст у 9% відгуків.

Зробити маску, доглянути за волоссям чи за тілом? Минулого березня українці прагнули навести лад не тільки у своїх домівках, а й попіклуватися про самих себе – звідси й +124% відгуків на оголошення в категорії «Краса та здоров’я». Цього року тенденція зберігається: під час локдауну зацікавлених за місяць стало +100%. Українцям очевидно набридло сидіти вдома і попри холодну весну, вони виходили в парки, ліси, подорожували Україною та навіть пробігали марафони.

Коли у 2020 році було проблематично навіть вийти на вулицю та придбати їжу, покупка продуктів харчування та напоїв на OLX стала гарною альтернативою для +91%. Сьогодні зацікавлених купувати продукти онлайн вже поменшало – +17% у березні. Хоча ажіотаж приготувань до Пасхи цього року цілком можна прослідкувати.

Розваги протягом минулої весни обмежувалися переважно домашнім дозвіллям, тому українці обирали різні способи відволіктися. Наприклад, настільні ігри та ігрові приставки – їх стали купувати на 79% і 51% більше за березень. А вже цього року їхня популярність дещо впала – на -14% та -9% відповідно.

У фаворити товарів 2020 року вийшли індивідуальні засоби пересування. Наприклад, кількість зацікавлених у покупці велосипеда з OLX Доставка за березень 2020 зросла на 70%, а охочих придбати собі мотоцикл стало більше на 33%. І цього року, вже під час адаптивного карантину, можна спостерігати схожі настрої – +55% покупців у категоріях «Вело», і +22% у «Мото».

Що змінилося у споживчих вподобаннях українців під час локдауну 2021-го

За рік ми звикли більшість часу проводити вдома, тому серед фаворитів кінця березня-початку квітня 2021-го – кліматична техніка. Зацікавлених обрати собі ідеальний кондиціонер на OLX стало більше на 650% за перший весняний місяць. Продавці підхопили хвилю, і оголошень побільшало на 167%.

Велосипеди й мотоцикли? Цього березня українці вирішили поекспериментувати й стали підбирати собі роликові ковзани на 104% частіше. Пропозицій теж побільшало – на 73%.

Категорія «Краса та здоров’я» залишилася такою ж популярною серед користувачів, як і у 2020-му, а ось пропозицій від продавців у ній трохи поменшало – -33%. Натомість ще одним лідером серед покупців стали освіта та спорт – шукати можливості прокачати тіло та мозок почали вдвічі частіше, а протягом березня на 23% побільшало й пропозицій.

Кордони ще не всюди відкрили. Але українцям могли вільно досліджувати свою країну під час пандемії. Так, із настанням першого весняного тепла вони зацікавилися товарами для туризму з OLX Доставка на 100% частіше. Водночас продавці ще не встигли вловити цю хвилю інтересу – оголошень поменшало на чверть.

Офісна робота на карантині майже повністю перекочувала в онлайн. Тож і послуги в категорії «Реклама, поліграфія, маркетинг та інтернет» почали користуватися більшою популярністю на +85%, а пропозицій додалося на +43%.

Через обмеження руху громадського транспорту до найпопулярніших категорій потрапили перевезення та оренда транспорту. Ними цікавилися на 84% частіше.

Весною 2021-го українці почали робити ремонти. Відповідно, шукали товари для нього на 82% активніше. У них точно було з чого обрати, адже за перший місяць весни оголошень побільшало на 32%.

Засоби для пересування українці підбирають не тільки для себе, а й для дітей – причому на 78% більше. Оголошень з пропозиціями дитячого транспорту у березні додалося на 69%.