• Укр
  • Рус

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни

2372
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Львів’янин Юрій Горбач – власник інтернет-магазину «Комфорт Продукт», який спеціалізується на товарах для дому, відпочинку, дітей і сім’ї. В його асортименті – найрізноманітніші позиції: парасольки, маски для підводного плавання, наплічники, інтерактивні книжки, самокати, конструктори, вафельниці, плойки тощо.

В інтерв’ю Юрій розповів, як війна змінила ринок інтернет-торгівлі та чому у воєнний час важливо працювати попри всі складнощі.

Попередні матеріали:

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

60% нашого асортименту – товари для дітей

Ми працюємо з 2016 року, нашим першим майданчиком для продажів став OLX. Спочатку продавали за системою дропшипінгу, адже для цього не потрібно мати стартового капіталу, робити закупівлі та зберігати товари на власному складі. Наше завдання обмежувалося пошуком покупців і передачею замовлень постачальникам – а вони вже власноруч надсилали товари клієнтам. Ми ж отримували комісію як посередники.

Справи йшли добре, ми поступово розширювали асортимент і збільшували кількість оголошень. Згодом почали відходити від дропшипінгу та закуповувати товар на власний склад. У 2018 році відкрили у Львові офлайн-магазин, щоб клієнти мали змогу забрати там своє інтернет-замовлення або подивитися продукцію перед купівлею.

Наразі у нашій команді двоє людей. Я відповідаю за організаційні питання, рекламу, постачальників, клієнтів. Мій помічник – за товар: перевіряє якість, запаковує, відвозить до логістичних компаній. Також у нас є бухгалтер на аутсорсингу.

Щодня ми отримуємо близько 30 замовлень. А найбільше – у листопаді та грудні. Це пов’язано з тим, що 60% нашого асортименту – товари для дітей, і напередодні зимових свят батьки готують їм подарунки: конструктори, набори для творчості, іграшки для розвитку. Навесні ж попит мають товари для краси та догляду за собою, влітку – для відпочинку та спорту, восени – для школи. Наш середній чек – 600-700 грн.

Протягом останнього місяця ми не раз чули від клієнтів: «О, як добре, що ви працюєте».

Під час війни на ринку поменшало конкурентів

Коли почалася війна, ми призупинили всі рекламні активності з просування товарів, але оголошення з OLX не прибирали. Тож клієнти продовжували до нас звертатися. Ми приймали дзвінки, але у перші тижні не могли надсилати товар поштою, адже логістичні служби не працювали. Домовлялися з покупцями, що зв’яжемося з ними для підтвердження замовлення та надішлемо посилки щойно зможемо.

Ще одна складність пов’язана з тим, що 60-70% наших постачальників призупинили діяльність – і ми не могли оновити асортимент. Але, на щастя, і вони, і поштові оператори згодом знову почали працювати. Тоді й ми повернулися до звичних активностей: написали у соцмережах, що працюємо, збільшили кількість оголошень на OLX, знову підключили рекламу товарів.

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни
Юрій Горбач, власник інтернет-магазину «Комфорт Продукт»

У воєнний час клієнти найбільше цікавляться стратегічними товарами, які допомагають вижити в складних умовах. Приміром, у нас швидко розкупили павербанки та ліхтарики. Але наприкінці березня зріс інтерес до позицій з інших категорій, які не пов’язані з війною: дитячі іграшки, догляд за собою, аксесуари для автомобілів тощо.

Якщо говорити про цифри, у перший тиждень війни кількість продажів впала майже до нуля. Але криза тривала недовго: у березні 2022 року ми опрацювали на 20-30% більше замолень, ніж у березні 2021-го. Це при тому, що магазин не збільшував асортимент – ба більше, ми були змушені підняти ціни на 5-10% через зростання курсу долара та подорожчання собівартості товарів.

Я думаю, наші продажі зросли насамперед за рахунок того, що з початком війни на ринку електронної комерції поменшало конкурентів. Багато магазинів «заморозили» роботу, і їхня аудиторія звертається до тих, хто продовжує продавати. Протягом останнього місяця ми не раз чули від клієнтів: «О, як добре, що ви працюєте».

Попит на товари в онлайн-магазинах зростатиме: дедалі більше клієнтів розуміють, що робити покупки в інтернеті – зручно та швидко.

Працюйте, якщо маєте таку можливість

OLX – один з наших основних каналів пошуку клієнтів, він приносить 40-50% продажів. Щомісяця ми розміщуємо на платформі близько 120-150 оголошень. Для 20-30% позицій, які мають найбільший попит, активуємо рекламний набір «Швидкий продаж». Загалом наш бюджет на публікацію та просування оголошень – 5 тис. грн на місяць.

Протягом останніх кількох років ринок онлайн-торгівлі розвивався шаленими темпами, і у нього ще є потенціал для зростання. Проте війна вносить у цей процес певні корективи. Кількість офлайн-магазинів, ймовірно, зменшиться, адже не всі підприємці можуть адаптуватися до нових умов. Водночас попит на товари в онлайн-магазинах зростатиме: дедалі більше клієнтів розуміють, що робити покупки в інтернеті – зручно та швидко.

Приміром, наразі багато переселенців терміново покидають свої домівки та не мають змоги забрати з дому необхідні речі. Тож їм простіше замовити товари в інтернеті, ніж шукати фізичні магазини у незнайомому місті.

Наразі ми виконуємо роль постачальників для партнерів зі східних та центральних областей України: вони передають нам замовлення, а ми надсилаємо товари їхнім покупцям.

Тому я закликаю всіх підприємців: працюйте, якщо маєте таку можливість. Якщо не можете самостійно надсилати товари поштою, спробуйте дропшипінг. Приміром, наразі ми самі виконуємо роль постачальників для партнерів зі східних та центральних областей України: вони передають нам замовлення, а ми надсилаємо товари їхнім покупцям. Така співпраця вигідна для всіх: бізнес отримує фінансовий обіг, а клієнти – необхідні їм речі.

Причому попит мають не тільки речі першої необхідності – у мого знайомого успішно розбирають чохли на iPad. Тож не варто думати, що ваш товар зараз нікому не потрібен. Навпаки: в умовах, коли на ринку поменшало продавців, клієнти потребують тих, хто попри все продовжує забезпечувати їх різноманітною продукцією.

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
Кав'ярня та бар: який бізнес хотіли придбати українці протягом війни

Кав’ярня та бар: який бізнес хотіли придбати українці протягом війни

Впродовж останніх шести місяців війни українці активно продавали бізнеси «під ключ», що, як порівняти з пандемічним 2020 роком, вп’ятеро більше.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!