• Укр
  • Рус

Бути у тренді: як «підглядати» за конкурентами та стежити за ринком на OLX

411
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Щоб привернути увагу клієнтів та збільшувати продажі, онлайн-продавцю потрібно виділятися серед конкурентів. Наприклад, пропонувати покупцям ширший асортимент, лояльні ціни, своєчасні знижки, швидку доставку, зручні варіанти оплати.

Для цього важливо тримати руку на пульсі та стежити за ринком. Якщо підприємець розуміє, як працюють інші продавці, він може проаналізувати їхні слабкі місця, взяти до уваги чужий досвід і поліпшити власний сервіс.

Про те, як це зробити, ми розпитали Юлію Шеберт, керівника сектору продажу та розвитку бізнес-клієнтів OLX.

1. Аналізуйте оголошення конкурентів

У 2020 році під час карантину люди усвідомили, що в інтернеті можна купити буквально все.

Разом із попитом зростає й пропозиція – конкуренція в онлайн-торгівлі стає дедалі складнішою. Підприємці змагаються за увагу клієнтів і саме вони диктують умови ринку: як хочуть купувати товари і на який сервіс розраховують.

Тому ваше завдання – відстежувати, як ваші конкуренти реагують на потреби клієнтів та як задовольняють їхні очікування. Для цього заходьте на сторінки продавців, які торгують схожими товарами, та звертайте увагу на те, як вони презентують себе та розповідають про продукцію:

  • які використовують заголовки – в якому форматі, яку інформацію туди виносять;
  • як складають опис товарів – на які переваги звератють увагу, чи згадують про недоліки;
  • які додають фотографії – професійні чи аматорські, з яких ракурсів, скільки;
  • які виставляють ціни – середні на ринку, трохи вищі чи нижчі;
  • як оформлюють свою бізнес-сторінку – чи використовують брендування;
  • які додаткові «плюшки» пропонують – наприклад, безкоштовну доставку чи невеличкі подарунки до замовлення. Приміром, набір стікерів – для підприємця це дрібниця, а для покупця – ознака того, що продавцю не байдуже. Такий підхід підвищує ймовірність, що клієнт захоче повернутися в магазин знову.

Ваше завдання – відстежувати, як ваші конкуренти реагують на потреби клієнтів та як задовольняють їхні очікування.

Коли переглядаєте чужі сторінки та пропозиції, спробуйте вийти зі своєї ролі підприємця та поставте себе на місце клієнта. Запитайте себе, чи захотілося б вам особисто купити товар у цьому магазині? Чи вистачає деталей в описі продукту, щоб ухвалити рішення, або ж у вас виникають якісь додаткові запитання до продавця? Чи «закохалися» ви в товар, прочитавши оголошення? Якщо так, то що саме привабило? Якщо ні, то чому? Потім проаналізуйте, як можна застосувати цей досвід для ваших оголошень.

2. Робіть тестові покупки в інших магазинах

Просто проаналізувати оголошення конкурентів недостатньо, щоб повністю зрозуміти, як працюють інші. Адже враження покупців від магазину багато в чому залежать від того, як швидко їм відповіли на запит, наскільки професійно проконсультували. Щоб дізнатися, як інші продавці спілкуються із клієнтами, спробуйте самі звернутися до них як покупець.

Якщо ви продаєте недорогі товари, то зробіть тестові купівлі у кількох конкурентів – насамперед у найпомітніших і найбільших гравців у вашій ніші. Зверніть увагу, як вони вибудовуватимуть діалог, мотивуватимуть вас до купівлі, працюватимуть із запереченнями. Якщо у вас залишилося гарне враження від спілкування – візьміть найкращі «прийоми» собі на замітку. Наприклад, які запитання варто ставити покупцеві, щоб максимально точно зрозуміти його потребу.

Потім оцініть, як швидко вам надішлють товар, який запропонують методи оплати. Коли отримаєте посилку, зверніть увагу на пакування – це особливо важливо, якщо йдеться про крихкі речі. Можливо, на вас чекатиме сюрприз – наприклад, мені одного разу разом з одягом поклали до замовлення пару кольорових шкарпеток. Я спочатку подумала, що це помилка, але виявилося – подарунок від продавця. Це було дуже приємно та несподівано.

Щоб виділитися серед конкурентів, продавцю важливо бути винахідливим і запропонувати клієнтам щось унікальне, не таке, як у всіх.

Деякі продавці продовжують спілкувтися з клієнтами й після відправлення замовлення: дзвонять і запитують, чи товар прийшов неушкодженим, чи виправдав очікування. Це ще один «плюс» магазину – покупцям подобається, коли дбають про них.

Якщо ви торгуєте дорогими позиціями, як-от автомобілі чи побутова техніка, зробити тестове замовлення не вдасться. Але все одно можна побувати в ролі покупця – просто не доходити до етапу купівлі. Зателефонуйте конкурентам як потенціний клієнт, дізнайтеся, як вони розповідають про свій товар та відповідають на запитання – це теж дасть розуміння, як покращити свій сервіс.

3. Відстежуйте дії конкурентів у «високий» сезон

Кожен товар має свою сезонність. Восени люди купують рукавички та парасольки, взимку – санчата і ялинкові прикраси, влітку – пляжний одяг і купальники. Також усі звикли робити покупки на «особливі» дати – на великі розпродажі до Чорної п’ятниці, Нового року тощо. У цей час покупці очікують, що магазини влаштують акції та запропонують знижки.

Якщо у вас є персональний менеджер на OLX, скористайтеся його підказками щодо просування магазину.

Щоб виділитися серед конкурентів, продавцю важливо бути винахідливим і запропонувати клієнтам щось унікальне, не таке, як у всіх. Для цього проаналізуйте дії інших продавців – переглядайте їхні оголошення та дивіться, чи проводять вони сезонні акції чи розпродажі. А потім подумайте, як що оригінального можете зробити ви.

Скажімо, ви торгуєте зимовим одягом. Багато продавців у «високий» сезон пропонують у подарунок до куртки рукавички – а ви можете запропонувати не просто рукавички, а ще й шапку чи шарф. Або подарувати бонусний сертифікат на невелику суму, щоб покупець сам обрав відповідний аксесуар.

З іншого боку, якщо більшість продавців у вашій ніші пропонують якийсь конкретний бонус – наприклад, безкоштовну доставку сезонного товару, то у такий спосіб вони створюють тренд. Покупець порівнює пропозиції продавців – і просто не вибере магазин із платною доставкою. Тому вигідніше піти за загальним трендом і теж його підтримати. А оригінальність проявити в іншому – наприклад, зробити знижку на другий товар або вигадати додатковий подарунок, як у описаному вище прикладі.

Якщо більшість продавців у вашій ніші пропонують якийсь конкретний бонус, то у такий спосіб вони створюють тренд. Вам вигідніше теж його підтримати.

4. Запитуйте аналітику у особистого менеджера

Якщо у вас є персональний менеджер на OLX, скористайтеся його підказками щодо просування магазину. Наприклад, можна попросити у нього такі дані:

  • інформація про поведінку покупців у вашій категорії – в які дні та час вони активні на сайті. Наприклад, у категорії «Меблі» пік відвідуваності припадає на неділю та понеділок. Отже, вам як продавцю треба саме в ці дні розміщувати нові оголошення або піднімати вгору списку старі – так їх побачать потенційні покупці.
  • статистика вашої бізнес-сторінки – скільки відгуків від покупців ви отримали за конкретний період часу, які з ваших оголошень були більш або менш популярними. Така інформація допоможе проаналізувати ваші дії та виділити для себе найкращі практики та підходи – як для роботи із заголовками та описом товарів, так і з фотографіями. З іншого боку, можна переглянути свій асортимент та прибрати товари, попит на які падає.
  • місячна динаміка категорії – прогнози, чи зростатиме попит у вашій категорії наступного місяця. За роки роботи ми зібрали багато статистики: наприклад, в одні місяці клієнти найчастіше цікавляться одягом, в інші – товарами для відпочинку та спорту. Якщо ви торгуєте товарами з категорії, яка має зростати, можна протягом цього періоду активувати більше рекламних послуг. Так ваші пропозиції будуть на видноті – це дозволить продати більше продукції.

Окрім цього, особистий менеджер може розповісти, як продавати на OLX ті чи інші товари, як грамотно скласти оголошення та його просувати, які підходи працюють краще, які – гірше. Менеджер теж зацікавлений, щоб ваш телефон постійно дзвонив, тому він завжди готовий підказати правильну тактику для продажу на платформі.

Історії бізнесу, які успішно працюють під час війни:

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни

«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни

Підприємець розповів, як команда продовжує працювати під обстрілами, втративши один з цехів, та навіщо газове обладнання потрібно бійцям ЗСУ та цивільним.