Придбання нових шин дає можливість отримати гарантію на продукт. Проте в умовах воєнного стану суттєво звузився вибір брендів, та й ціни на нову гуму значно зросли. Тому автомобілісти все частіше купують вживані шини. На що необхідно звернути увагу під час вибору — розповідає Андрій Коцина, керівник напряму OLX Авто.
Що впливає на вартість автомобільних шин
Вартість коліс передусім залежить від їхнього стану: вони нові чи вже мають певний пробіг.
На ціну також суттєво впливає типорозмір, а саме посадковий діаметр покришки: що він менший, то вона дешевша. Це пов’язано з економією матеріалів з боку виробника, а також із маркетинговими націнками. Тобто ціна 13- та 19-дюймових коліс одного й того самого бренда може відрізнятись у кілька разів. Тому, якщо є можливість, раджу купувати шини меншого посадкового діаметра — вони дешевші та зазвичай мають вищий профіль, що позитивно впливає на комфорт їзди. Однак перед купівлею треба обов’язково ознайомитися з типорозмірами, які рекомендує завод-виробник для вашого автомобіля.
Ціна також суттєво залежить від бренда-виробника. Умовно виділяють три категорії:
- преміальний сегмент (Continental, Bridgestone, Goodyear, Michelin, Nokian);
- середній сегмент (Premiorri, Nexen, Nokian Nordman та ін.);
- бюджетні бренди (українська Rosava та більшість китайських марок).
Так, за даними нашої платформи на четвертому тижні вересня ціна преміальних R17 склала 3 300 грн/шт за нові та 1 500 грн/шт за вживані шини. Аналогічного діаметру, але брендів середнього сегменту коштували приблизно 2 100 грн/шт нові та 1 300 грн/шт вживані.
Якщо ж взяти 15-дюймові колеса, то тут вже ціни будуть зовсім іншими. Бюджетний бренд нових шин на олх можна буде знайти за 1 500 грн/шт, а вживані за 750 грн/шт. Преміальні бренди R15 коштуватимуть вже близько 2 000 грн та 1 000 грн за нові та вживані відповідно.
Як визначити зношеність шин: поради автовласникам
Заощадити під час вибору нових шин можна, уважно стежачи за сезонними знижками на онлайн-майданчиках. Крім того, буває, що хтось з автомобілістів помилково купив собі хибний розмір і продає новий товар із суттєвою знижкою. Однак таке трапляється рідко.
А от ціни вживаних коліс формує значно більша кількість факторів. Передусім це залишкова глибина протектора — зовнішнього шару автомобільної покришки, який безпосередньо стикається з дорожнім полотном. Вона вимірюється в міліметрах. Нові колеса мають глибину протектора 7–9 мм залежно від моделі. У процесі використання гуми цей параметр поступово зменшується. Якщо він становить менш ніж 1,6 мм, колесо забороняється експлуатувати за ПДР. Однак задля безпеки водія все ж рекомендують використовувати вживані шини з глибиною 3–4 мм.
На формування ціни також впливає наявність пошкоджень. Якщо продавець написав в оголошенні про відремонтовані порізи чи проколи або наявні гулі, то це привід або суттєво знизити цінник, або відмовитися від купівлі. Я не рекомендуємо купувати шини з пошкодженнями.
Нерідко гуму продають у комплекті з дисками. Якщо у вас немає запасного комплекту дисків, то в майбутньому така покупка дасть можливість заощадити на сезонних шиномонтажах, адже шини не треба буде перебортовувати. Проте варто звернути увагу на параметри дисків, аби вони підходили саме для вашого авто. Звісно продаж окремо дисків та окремо шин вигідніший продавцю, так як приносить більше коштів. Однак на практиці в онлайні розміщують кілька оголошень: покришки в зборі, диски, шини.
Як заощадити, купуючи шини
До переваг придбання вживаних шин варто віднести значно меншу ціну та великий вибір брендів і типорозмірів, адже більша частина вживаної гуми завозиться з країн Західної Європи. Серед недоліків шин із пробігом — набагато менший залишковий ресурс і відсутність гарантії.
Інколи на ринку можна зустріти відновлені шини. Такі колеса купувати не можна, адже відновлювати покришки легкових авто та нарізати їм протектор заборонено. У такому разі страждає каркас шин. Виробники рекомендують відновлювати лише шини для вантажних автомобілів.
Коли купувати?
Більшість автомобілістів вибирають шини перед відповідним сезоном: зимові — на початку осені, а літні — весною. Ми в OLX радимо за наявності вільних коштів купувати шини в «несезон»: зимові — влітку, а літні — взимку. Це дає змогу заощадити, але й вибір коліс є дещо меншим.
Зміна гуми з літньої на зимову: що потрібно врахувати
На початку воєнного стану, незважаючи на спад попиту, спостерігався дефіцит окремих типорозмірів шин, переважно для легкої комерційної техніки та всюдиходів. У серпні й вересні поставки вживаних шин з Європи в цілому нормалізувались, тому інколи виникав дефіцит лише окремих видів гуми для екзотичних джипів та спортивних авто.
Де купувати?
Купувати вживані шини рекомендую онлайн. Це насамперед пов’язано з великим вибором коліс. Останнім часом на нашій платформі можна зустріти не лише приватних продавців, а й «вітрини» великих магазинів або сервісних центрів, які в разі потреби одразу можуть надати й суміжні послуги в певному регіоні — виконати шиномонтаж чи прийняти покришки на сезонне зберігання. До того ж шини, що продаються онлайн, зазвичай зберігаються у приміщеннях, у той час як колеса на ринках і відкритих стендах біля СТО — просто неба, що суттєво шкодить їхньому ресурсу.
На що звернути уваги при покупці
Купуючи шини онлайн, варто звертати увагу на кілька моментів. Так, у разі потреби не соромтесь попросити у продавця додаткові фото, які допоможуть виявити можливі пошкодження, дізнатися дату виготовлення, залишкову глибину протектора, точне маркування розміру та сезонності шин. Перед оплатою також порівняйте розмірність із мануалом до вашої машини. Якщо фотографії загалом є інформативними, але у вас виникли сумніви стосовно відповідності наявних фото й того товару, який вам намагаються продати, можете також попросити кілька знімків на ваш розсуд: протектора, боковини, внутрішньої частини тощо.
Про асортимент продавця багато що можуть сказати інші оголошення і стаж — як давно він зареєстрований на сайті. Навіть якщо є фото, обов’язково оглядайте товар особисто — чи на відділенні перевізника, чи під час зустрічі з продавцем. Він може не помітити окремі невеликі пошкодження не через бажання ввести покупця в оману, а через великий обіг шин. Та й вкотре переконатись у правильності вибору моделі та розміру не буде зайвим.