Продовжуємо спецпроєкт «Рік війни: як почувається український бізнес».
Магазин «Ohotnik» уже близько десяти років продає товари для мисливства та туризму: патронташі, чохли для зброї, манки, ножі, мультитули, спальники, каремати, намети, посуд, рюкзаки, ліхтарі тощо.
Сьогодні компанія спеціалізується на військовій продукції, виробляє ексклюзивний чохол-рюкзак для диверсійно-розвідувальних і снайперських груп, а також допомагає модернізувати застарілі автомати Калашникова та іншу радянську зброю.
Власник компанії Олександр Шемчук в інтерв’ю для OLX розповів, як з початком повномасштабного вторгнення змінилися пріоритетні напрями роботи та товарні категорії його магазину.
У перші дні повномасштабної війни розпродали 40% продукції
У нас є інтернет-представництва та фізичний магазин на лівому березі в Києві. Ми розпочинали співпрацю з OLX із продажу товарів для мисливства та туризму. Згодом почали додавати військову продукцію.
Зараз використовуємо майданчик як додатковий канал продажів. Він приносить приблизно 10-15% замовлень. Для просування додатково використовуємо набір платних послуг «Швидкий продаж» із топ-оголошеннями на тиждень і трьома автоматичними підняттями у загальному переліку товарів.
Постійно підтримуємо актуальність позицій, публікуємо близько 100 товарів на місяць, зокрема й військового призначення, на які переорієнтувалися з початку вторгнення.
З 24 лютого ми працювали в закритому режимі тільки для оборонців Києва. Захисники столиці тоді шукали амуніцію та засоби модернізації радянської зброї. Наприклад, тероборонівцям видали автомати зі старим радянським ременем, який є дуже незручним під час виконання завдань. У нас було що запропонувати, щоб виправити цю ситуацію, – трьохточкові ремені. Хлопці з СБУ шукали кобури на стегно та підсумки для магазинів АК, хлопці з ССО тактичні окуляри тощо.
Інші гравці ринку та постачальники закрилися або взяли паузу. Наш магазин залишився мало не єдиним, який продовжив роботу та мав певний товарний запас. Завдяки цьому в перші дні ми розпродали 40% продукції, що була в наявності: підсумки, ремінно-плечові системи, кобури, ліхтарі, мультитули, оптику, обвіси для зброї — все, що хоч якось полегшувало військовим задачу з захисту міста. Ще 20% віддали безплатно на потреби різних підрозділів та оборонців Києва: ТРО, СБУ, ССО, ЗСУ та інших.
В топі продажів магазину — унікальний чохол-рюкзак власної розробки
Ми знайшли своє УТП на ринку — це спеціальні чохли-рюкзаки власного виробництва. Ними часто користуються українські диверсійно-розвідувальні та снайперські групи, які виконують бойові задачі в тилу ворога.
Перше «кустарне» виробництво чохлів розпочали ще у 2014 році: спочатку це було хобі, яким ми займалися у вільний час. Шили такі речі індивідуально під кожного бійця та його бойові задачі. Аналогів на українському ринку на той час не було взагалі. Найкращою рекламою стало «сарафанне радіо», тому що воїни гідно оцінили високу якість і модульну систему нашої розробки.
В надскладних умовах виконання завдань військовим був потрібен чохол, куди можна покласти зброю й потрібні речі, а сам рюкзак, наприклад, прикопати чи сховати в очереті біля ставка. Ми використовуємо спеціальну тканину, вологостійку фурнітуру й особливу конструкцію, яка захищає вміст чохла від зовнішнього впливу. Цей товар має шалений попит, ми зробили все за найвищими стандартами НАТО.
Спочатку виготовляли продукцію на замовлення конкретних військових спецпідрозділів і груп. Потім вивели у серійне виробництво та запустили «цивільну» лінійку чохла-рюкзака для стрільців і мисливців. Він завжди у нас в топі продажів.
Крім військовослужбовців, чохлами-рюкзаками нашого виробництва користуються спортсмени: біатлоністи та професійні стрільці з різних регіонів України. З цим продуктом компанія брала участь у чотирьох міжнародних виставках, де отримала відзнаки та грамоти. Це повністю власний задум, розробка та виробництво, ми цим дуже пишаємося.
Протягом року були проблеми з постачанням потрібних товарів для обороноздатності країни
На початку повномасштабної війни був дефіцит усього. Оптика, мультитули, ліхтарі, тактичні ремені, обвіси для зброї, амуніція (аптечки, підсумки, кобури) — розкупили майже все. Постачальники були у складній ситуації: частина підприємств оборонної галузі опинилася на лінії вогню і втратила можливість працювати, частина — просто закрилася або стала на паузу на кілька місяців.
Був величезний дефіцит оптики: коліматорів, оптичних прицілів, далекомірів, монокулярів, біноклів, катастрофічно бракувало всього що пов’язано було з оптичними приладами для виконання завдань на фронті. Друга категорія дефіцитних товарів — обвіси для зброї. Також не вистачало мультитулів, спеціальних військових інструментів вузького спрямування, наприклад, для саперів, а також наборів для чищення зброї. Останніх, до речі, і зараз бракує для найбільш популярного калібру 5,45х39 та 5,56х45, все це розібрали ще в перші дні.
Але найгірша ситуація була з глушниками. В Україні є одне підприємство, що займається виготовленням цього товару. Вже 24 лютого під час обстрілу був приліт на їхні виробничі потужності. Приблизно за чотири місяці команда змогла налагодити виробництво в іншому регіоні, але виконувала замовлення тільки для забезпечення військових на передовій. Гуртові купівлі для магазинів відновилися тільки в жовтні.
Основний напрям роботи зараз — обвіси для АК, модернізація радянської зброї та налаштування новітньої зброї від союзників індивідуально під кожного бійця
Вже у березні-квітні ми масово почали отримувати запити від військових на модернізацію автоматів Калашникова. Ця зброя випускається з середини минулого століття, є застарілою, стандартизованою та не зручною в умовах сучасної війни. Пластикові, дерев’яні та складні металеві приклади на АК, наприклад, незручні і в бою, і під час переїздів. Приміром, щоб встановити коліматор, треба «пошаманити» і повністю замінити деталі конструкції АК, або встановлювати кронштейн, під який треба фрезерувати отвори.
Трапляються ситуації, коли антропометричні особливості бійця не дають можливості зручно вести вогонь по противнику, тому що приклад може бути або замалим, або навпаки задовгим. Для розв’язання цієї проблеми старий незручний приклад замінюється телескопічним. Такі варіанти можуть складатися (залежно від моделі), мати вбудований компенсатор віддачі, який підвищує рівень комфорту під час ведення щільного вогню в бойових зіткненнях з ворогом. Подібних нюансів дуже багато.
Задоволення запиту на модернізацію АК наразі є головним завданням компанії. У цьому напрямі ми пропонуємо обвіси для зброї: цівки, приклади, бази та кронштейни для встановлення оптики, магазини та глушники для зброї тощо. Це дозволяє зменшити вагу автомата, зробити його використання зручнішим, покращити маневреність у бою.
Також останнім часом завдяки постачанню від союзників є запит на додатковий обвіс для зброї західного зразка. Вона вже не потребує кардинальних змін, як автомат Калашникова, але все одно є попит на глушники, оптику, ручки перенесення вогню або ті елементи, що з часом зношуються, наприклад, тактичні ремені для зброї. Все це дуже важливо для ефективної роботи військових, а отже й нашої перемоги.
Попередні історії бізнесу:
«Ми втратили 90% клієнтів і повністю перезапустили онлайн-продажі»
«Через війну продажі впали на 60-70%: як змінилася робота віконної компанії з Миколаєва за рік»
«OLX стабільно приносить 50% продажів: як майданчик допоміг магазину втриматись у кризовий рік»