Нова історія у спецпроєкті «Рік війни: як почувається український бізнес». «Domfort.ua» — інтернет-магазин вживаної побутової техніки з українського та європейського ринків. В асортименті тисячі позицій різних брендів — від холодильників, пральних і посудомийних машин до духових шаф, варильних поверхонь і мікрохвильовок, а також спортивних тренажерів.
Окрім великого вибору, магазин пропонує гарантію, доставлення курʼєром або компаніями-перевізниками по всій Україні, а також сервісне обслуговування. Після початку повномасштабного вторгнення компанія зіштовхнулася з суттєвим збільшенням попиту на потриману техніку та великим дефіцитом товарів.
Як попри всі складнощі магазину «Domfort.ua» вдалося наростити продажі й розширитись, розповів засновник і власник компанії Назарій Шевченко.
Через мінімальну конкуренцію на ринку ми отримували в 1,5 раза більше замовлень
Ми займаємося продажем потриманої побутової техніки з українського та європейського ринків. Купуємо варильні поверхні, кавомашини, морозильні камери, холодильники, пралки в неробочому стані, наші майстри її реставрують, відновлюють і дають техніці нове життя.
«Domfort.ua» не працював усього до середини березня й дуже швидко відновив роботу. Вже з середини березня ми приймали онлайн-замовлення та виконували адресне доставлення в межах Києва. На цьому етапі в процес були залучені водій, експедитор і вантажник, які частково взяли на себе й функції менеджерів. Тоді був період сильних обстрілів столиці, ризики були досить високими, й решта команди перебувала в безпечних місцях.
Вже наприкінці березня ми були завантажені замовленнями на 50-60%. У квітні-червні був сильний стрибок — 150% від обсягів, які були до повномасштабної війни. Це повʼязано з мінімальною конкуренцією: інші гравці ринку або взагалі зупинили бізнес, або тимчасово не працювали.
Ми продаємо прилади, без яких сучасній людині складно в побуті. Якщо у когось виходили з ладу пральні машини, холодильники чи кухонні плити, люди починали шукати варіанти. А наша компанія мала що запропонувати, ще й суттєво знизила ціни на продукцію.
Розпродали складські запаси через ризик обстрілів
В перші місяці всі були в стані невизначеності, на столицю летіли ракети, а у нас на складі зберігалося понад 1000 одиниць побутової техніки на суму кількасот тисяч гривень — від невеликих мікрохвильових печей до двокамерних холодильників, габаритних морозильних камер, орбітреків тощо.
Я розумів, що «прилітало» всюди, і в будь-який момент наш склад також міг потрапити під обстріл. Рішення розпродати склад на той момент здавалося єдиним логічним. Тому подекуди «Domfort» реалізовував товари за собівартістю — просто щоб швидко розпродати товарні запаси. Ми оперативно запустили рекламну кампанію в телеграмі та вайбері, і певні категорії техніки розкупили буквально за кілька днів.
Був суттєвий дефіцит техніки через порушення логістичних ланцюжків і масову евакуацію
Влітку загальна ситуація більш-менш стабілізувалася, покупці адаптувалися до нових реалій, попит вирівнявся, але ми зіштовхнулися з дефіцитом продукції. По-перше, постачальники побутової техніки з Європи протягом тривалого часу не ризикували організовувати доставлення до Києва.
По-друге, просів внутрішній ринок, тому що тисячі людей евакуювалися за кордон. А саме вони здавали нам неробочу техніку для ремонту. Тому в певний період дефіцит сягнув такого рівня, що покупці ставали в чергу і по 2-3 тижні чекали на доставлення й готовність речі.
Дефіцит був характерний не тільки для вживаної техніки, а й для нової, що продається у великих мережевих магазинах. Тоді найчастіше цінники на прилавках замінювали таблички «Під замовлення» або «Очікується».
Ми переїхали на нову локацію та змінили формат магазину
На початку 2023 року ми переїхали на нову локацію площею 1500 м². В наявності — понад 2 тисячі одиниць повністю готових товарів, які можна прийти, побачити, вибрати та купити. Загалом, торік асортимент магазину збільшився у 2 рази.
Раніше склад розташовувався у промисловій зоні радянського типу. Тепер у нас великий магазин у новій будівлі зі збільшеним потоком людей. По суті, це формат повноцінного магазину побутової техніки зі стелажами, товарами, консультантами, до яких звикли українці. Все, як у звичайних мережевих маркетах, просто техніка вживана, й ціни нижчі.
70% заявок отримуємо з OLX
Вже багато років OLX є основним каналом продажів для «Domfort.ua». У нас є декілька акаунтів, у кожному розміщуємо приблизно 50 оголошень у різних категоріях.
У 2020-2021 році 90-95% заявок приносив OLX. Цьогоріч — близько 70%, тому що ми почали диверсифікувати канали продажів. Але майданчик усе одно залишається ключовим.
Ми змогли наростити продажі, бачимо хорошу динаміку, звісно, з поправкою на курс і девальвацію. Але загалом, у порівнянні з роком до повномасштабної війни, продажі виросли на 60%, і все це завдяки плідній роботі команди. На 2023 рік у планах ще багато нововведень, тож зупинятися ми не збираємось.
Попередні історії бізнесу:
«Ми втратили 90% клієнтів і повністю перезапустили онлайн-продажі»
«Через війну продажі впали на 60-70%: як змінилася робота віконної компанії з Миколаєва за рік»
«OLX стабільно приносить 50% продажів: як майданчик допоміг магазину втриматись у кризовий рік»