«Відчуття безпеки й турбота – якщо компанія може дати це співробітникам, вони залишаться з нею надовго»: інтерв’ю з керівником сектору підбору персоналу та розвитку бренду роботодавця OLX Тетяною Гунішевою

1350
Додати
до обраних
Поділитися

Редакція блогу OLX продовжує серію інтерв’ю зі співробітниками компанії. Наша наступна героїня – керівник сектору підбору персоналу та розвитку бренду роботодавця Тетяна Гунішева. Вона розповіла про те, як пандемія вплинула на ринок праці, які якості шукають роботодавці в кандидатах і як команді вдається зберігати ефективність на віддаленці.

Про шлях в HR через психологію

– Тетяно, з чого почалася ваша кар’єра?

– У 2006 році я закінчила факультет практичної психології Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Але на останньому курсі зрозуміла, що психотерапевтичні практики – не зовсім те, чим хотілося би займатися. Водночас було цікаво перенести знання психології в бізнес.

Тоді я й дізналася про сферу HR – почала її вивчати, читаючи доступні матеріали. Зрозуміла, що ця робота, як і професія психолога, теж пов’язана з людьми. Наприклад, успіх на співбесідах повністю залежить від уміння відчути та зрозуміти кандидатів.

Моя кар’єра почалася в корпорації «Квазар-Мікро» з позиції асистента відділу управління персоналом. Після трьох років роботи я стала впевненим рекрутером, який розуміє специфіку ринку.

Потім я потрапила в банк: компанія тоді активно розвивалася, потрібно було набирати співробітників до різних підрозділів. Разом з класною командою ми пропрацювали майже сім років, і з позиції фахівця з підбору персоналу я виросла до керівника відділу рекрутингу. Потім пішла в декрет, а коли настав час повертатися на роботу, банк уже ліквідували.

Оскільки це був мій основний ривок в кар’єрі, я добре вивчила не тільки рекрутмент, а й інші сфери HR: навчання персоналу, автоматизація процесів тощо. Завдяки цьому була готова до нових викликів.

– Як ви потрапили до OLX?

– Я приєдналася до команди у вересні 2019 року. Подала резюме за рекомендацією колишньої колеги, яка вже працювала в OLX. Пройшла два етапи інтерв’ю, і рада, що опинилася тут.

OLX – та компанія, де я регулярно розвиваюся, беру участь у нових для себе ініціативах, заглиблююся в бізнес-процеси. Наприклад, це автоматизація і аналітика рекрутингу в системі Greenhouse (весь процес та комунікацію з підбору персоналу ведемо там), система оцінки кандидатів, проэкти, присвячені інклюзивності та різноманітності (Diversity and Inclusion, D&I).

«Почуття безпеки й турбота – якщо компанія може дати це співробітникам, вони залишаться з нею надовго»: інтерв'ю з керівником сектору підбору персоналу та розвитку бренду роботодавця OLX Тетяною Гунішевою

Про перехід в онлайн та баланс між роботою та особистим життям

– Які головні цілі стоять перед вами і командою?

– Мій основний фокус і завдання – координувати та організовувати рекрутинг. Наприклад, щоб вакансії закривалися вчасно і якісно, ​​підбір був автоматизованим та заснованим на даних. При цьому зрозумілим для менеджера, який наймає співробітника, і повністю прозорим для бізнесу.

Важливо надихати команду, щоб люди досягали результатів. Також ми постійно працюємо над тим, щоб зробити компанію ще сильнішою на ринку праці, забезпечити привабливе EVP (Employee Value Proposition – те, що компанія може запропонувати співробітникам – ред.).

Ще одна моя задача – адаптувати ініціативи від глобальної Talent Acquisition Team, до якої належимо ми з командою.

– Як була побудована робота команди під час першого локдауну і як все виглядає зараз? Що змінилося?

– Протягом усього часу роботи в OLX я провела в офісі шість місяців і вже десять – працюю віддалено. У новому форматі є свої особливості та виклики.

Наприклад, ми завжди радо запрошували кандидатів в наші красиві офіси, щоб вони змогли відчути атмосферу. Адже останнє теж може бути одним із чинників для прийняття рішення. Та й особистий контакт набагато цінніший за віртуальний. Довелося перебудовуватися: зараз всі інтерв’ю проходять у Zoom, але нам все одно вдається активно набирати людей в команду.

У цьому допомогло навчання. Навесні наша глобальна команда розробила тренінг «Відеоінтерв’ю», який HR-и адаптували й проводили вже всередині своїх локальних команд. Ще ми намагалися брати участь у різних семінарах, на яких представники HR-спільноти ділилися своїми практиками адаптації роботи і взаємодії зі співробітниками на віддаленці.

Загалом багато процесів – організаційних та документальних – трансформувалися, але ми досить технологічна компанія, тому перебудувалися дуже швидко. Навесні у нас був період адаптації, а зараз це вже нова реальність.

– Як компанія допомагає співробітникам упоратися з новими викликами?

– Спочатку ми підтримували їх постійною комунікацією. У корпоративній соцмережі Workplace влаштовували обговорення всього, що допомагало відволіктися: фільмів, книг, онлайн-виставок у світових музеях. Проводили «хвилинки здоров’я» – із вправами та тренуваннями. Кожна команда створила свій Slack-канал, де люди організовували спільні чаювання. А, наприклад, ми в HR ввели п’ятничну традицію – годину неформального спілкування.

В онлайн-формат перенесли й привітання з днем ​​народження, а подарунки надсилаємо поштою. Але багатьом все-таки не вистачає відчуття командного духу, можливості випити кави з колегою, поспілкуватися у перерві між справами, швидко обговорити робочі моменти. Хоча нещодавнє опитування також показало, що більше половини хотіли би залишитися на віддаленці. Ті, в кого вдома немає маленьких дітей (сміється).

Водночас дистанційна зайнятість впливає на самопочуття, тому що стирається межа між роботою та особистим життям. І хоч зараз ми обмежені географічно, все одно радимо OLX-рам більше відпочивати, гуляти, проводити час з сім’єю і піклуватися про здоров’я.

На глобальному й локальному рівні в компанії приділяють велику увагу психологічному стану співробітників. Наприклад, у нас проходять сесії-вебінари на тему благополуччя (wellbeing). Професійний коуч допомагає зрозуміти, що відбувається з кожним з нас, як реагувати на зовнішні зміни, зберігати стійкість і відчувати себе психологічно комфортно. Також у нас є внутрішні освітні платформи, на яких можна проходити навчання з різних тематик.

Керівники регулярно спілкуються зі своїми командами, а раз на квартал усі проходять опитування – т. зв. wellbeing-барометр, за яким ми оцінюємо емоційний стан співробітників.

– А як зараз проходить адаптація новачків?

– Цей процес триває протягом всього 3-місячного випробувального терміну: включає навчання в Zoom, онбординг із керівником, IT-командою і HR-бізнес-партнером, який ми теж перенесли онлайн.

Але, звісно, новачкам складніше, ніж іншим співробітникам: вони тет-а-тет удома з ноутбуком, жодного разу не бачилися з колегами. На жаль, онлайн-формат не може забезпечити динаміку спілкування й передати командний дух, який є в офісі.

Ми намагаємося занурити новачків у атмосферу, розповідаючи їм детально про компанію, бізнес-процеси, правила роботи. Кожен менеджер докладає максимум зусиль, щоб зробити комфортними перші дні роботи в компанії. Ще ми вручаємо всім новим співробітникам велкам-кіт (welcome kit), або набір новачка: брендовані футболку, органайзер, пляшку для води, шкарпетки, рюкзак, ручки та інші корисності. Це додатково допомагає відчути себе частиною команди.

– Що допомагає особисто вам зберігати ефективність? Які корисні відкриття зробили для себе, наприклад, в організації роботи?

– Протягом усього часу роботи на карантині я зрозуміла, що можу бути ефективною й поза офісом. Але довелося перебудуватися.

Завдань менше не стало, адже бізнес рухається вперед. В офісі все можна було вирішити швидше, тому що колеги поруч, а вдома доводиться ще й виконувати роль мами (усміхається).

Тому потрібно організовувати себе інакше – бути дисциплінованим, щоб зберігати ту саму результативність. Намагаюся вставати, як і раніше в офіс, хоча є час поспати на пів години довше. Не ношу вдома офісного одягу, але й не виглядаю зовсім по-домашньому. Складаю собі плани на день і детально їх розписую.

Обов’язково – сніданок і спілкування з сім’єю для гарного настрою. Коли не потрібно їздити на роботу, на це з’являється більше часу (усміхається).

«Почуття безпеки й турбота – якщо компанія може дати це співробітникам, вони залишаться з нею надовго»: інтерв'ю з керівником сектору підбору персоналу та розвитку бренду роботодавця OLX Тетяною Гунішевою

Про ринок праці – що зараз і чого чекати після пандемії

– Які виклики постали перед кандидатами у зв’язку з пандемією?

– У сферах, які постраждали найбільше (офлайн-торгівля, сфера обслуговування, розваги, туристичний бізнес), вакансій стало менше. Але, незважаючи ні на що, життя триває і робота є. Наприклад, за останні кілька місяців у нашої команди рекрутерів було в роботі більше 26 вакансій: частину з них ми успішно закрили, але деяких співробітників все ще активно шукаємо.

Труднощі з працевлаштуванням виникають, коли кандидати з різних причин не хочуть працювати віддалено (наприклад, їм не дозволяють обставини) або приймати інші зміни. Зрештою відмовляються від пропозицій компаній.

– А які вимоги зараз висуваються до кандидатів?

– Світ не стоїть на місці, і за ним потрібно встигати. На перший план вийшло вміння працювати з даними, аналітичні здібності, а також гнучкість, адаптивність, здатність до навчання та ініціативність. Роботодавці завжди цінували перераховані soft skills, але зараз вони стали ще більш важливими. Завдяки їм можна швидше й легше розвивати потрібні професійні навички і, відповідно, «вбудовуватися» в нову реальність.

– Попит на яких фахівців з’явився, і, навпаки, кого зараз приймають на роботу рідше?

– Ринок e-commerce дедалі більше набирає обертів: цікавий досвід фахівців, які працюють в онлайн-бізнесі. Також світ продовжує діджиталізуватися, тому значно збільшився попит на аналітиків даних – тих, хто працює з великими масивами інформації. Як і раніше залишаються затребуваними IT-фахівці. Менш популярні серед роботодавців офісні співробітники – адміністратори, співробітники на ресепшені, оскільки офіси масово перевели на удаленку.

Ми в OLX так само приділяємо велику увагу роботі з бізнес-клієнтами та приватними користувачами, адже це цільова аудиторія нашого бізнесу. Тому найчастіше шукаємо фахівців із роботі з клієнтами, з продажу, голосової та письмової підтримки користувачів.

– А що найскладніше зараз особисто для вас, рекрутерів і HR-фахівців?

– Скільки зусиль ми не докладали би, все одно новачки відчувають стрес – більший у порівнянні з тим, якби підбір та адаптація проходили в офлайн-режимі. Також не всі можуть морально впоратися з роботою на дому. Тому наш головний виклик – утримувати співробітників і створювати комфортні умови для виконання завдань, цілей, поставлених перед кожним з них.

Основні вимоги до нас не змінилися: підбираємо людей, які поділяють культуру й цінності компанії. Тільки тепер ми й самі повинні проявляти більше активності, гнучкості та стійкості до стресу.

– Як, на вашу думку, зміниться ринок праці в найближчому майбутньому?

– Ситуація на ринку праці безпосередньо залежить від економіки держави і світу. Компанії навряд чи будуть працювати як раніше: наприклад, деякі назавжди перейдуть (і вже переходять) на віддалений режим, і до цього потрібно бути готовими. Тому люди з високим рівнем самоорганізації стануть ще більш затребуваними.

Цей рік показав нам, як швидко може стати іншим світ навколо і наскільки важливо проживати зміни зі «своїми» людьми, які не дадуть опустити руки. Мова не тільки про сім’ю та близьких, а й про колег і компанію загалом.

2020-й перевірив роботодавців «на міцність», випробувавши їхні можливості та бажання підтримати свої команди як матеріально, так і психологічно. Відчуття безпеки й турбота – якщо компанія може дати це своїм співробітникам, вони будуть залишатися з нею якомога довше. Люди дедалі частіше шукають насамперед надійних роботодавців, і ця тенденція збережеться.

Про любов до людей і своєї справи

– Де ви черпаєте нові знання, що вас надихає?

– HR – професія, в якій немає меж для досконалості. А зараз все ще й динамічно змінюється, тому з’являється більше можливостей для розвитку.

Я намагаюся відвідувати онлайн-заходи, які анонсують різні HR-спільноти, читаю професійні статті, дивлюся лекції TED. Також розвиваюся в процесі роботи і спілкування з кандидатами. Наприклад, я допомагала закривати вакансії в маркетингу. Мене надихає спілкування з професіоналами, особливо коли чую, наскільки їх приваблює компанія OLX як роботодавець, які хороші відгуки вони отримували від колег, знайомих або просто читали про нас.

– Що допомагає вам у роботі?

– Моя професія вимагає багато енергії, терпіння, стресостійкості. Я люблю людей і життя, вважаю себе відкритою та емпатичною людиною – ці якості й дозволяють мені бути ефективним HR-ом.

– Якби ви могли порадити одну книжку, то що це була би за книжка?

– Еріх Фромм «Мистецтво любити». Вразило, наскільки автор нестандартно розкриває істинність любові – як прояв творчості. Він ламає стереотипи і звичні уявлення про неї. Наприклад, те, що ми іноді вважаємо любов’ю та її проявом, насправді – звичайний егоїзм.

– Чого вас навчила ваша робота?

– Вона дає мені відчуття, що я на своєму місці: вибрала професію, яка збігається з моїми моральними принципами, світовідчуттям, ставленням до людей.

Я люблю допомагати іншим і відчуваю більше задоволення, коли віддаю, ніж отримую. Нашій компанії як надійному роботодавцю точно є що запропонувати гідним кандидатам: глобальний досвід, можливість зростати, психологічний комфорт, завдяки чому людина може розкритися. Про це завжди приємно та легко говорити.

Радію, коли хто-небудь із команди призводить до компанії людей, які допомагатимуть робити бізнес більш ефективним, виконувати плани і досягати цілей. Тих, хто збігається з нами за цінностями, розділяє нашу місію, підходи в роботі та стосунках.

Текст: Світлана Васильченко

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
«Ми з командою рухаємося, як одне ціле»: інтерв’ю з керівницею B2B Unit OLX Оксаною Скоробрехою

«Ми з командою рухаємося, як одне ціле»: інтерв’ю з керівницею B2B Unit OLX Оксаною Скоробрехою

Інтерв’ю з керівницею B2B Unit OLX Оксаною Скоробрехою – про те, як змінилася їхня робота, підтримку одне одного та як OLX допомагає своїм користувачам розвивати бізнес під час війни.