«Головна складність роботи під час війни – логістика»: як Body Sculptor продає на OLX

84
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Богдан Джус з Калуша – власник компанії Body Sculptor, яка виробляє та продає спортивне обладнання для фітнесу та важкої атлетики, як-от турніки та бруси, лави для жиму, стійки для присідання, штанги, гантелі тощо.

В інтерв’ю для блогу OLX Богдан розповів, як пошук товару для себе привів до створення власного бізнесу, як його компанія допомагає ЗСУ під час війни та які проблеми з доставкою виникають через надмірну вагу та габарити товарів.

Не знав, де купити диски для штанги – і запустив виробництво

Ми працюємо з 2018 року. Усе почалося з того, що я шукав собі додому диски для штанги. Купити їх не було де, тож мені спало на думку зробити їх самостійно. Замість металу використав бетон – завдяки цьому вдалося здешевшити виріб. У результаті диски вийшли якісними, і невдовзі я почав виготовляти подібне обладнання для друзів та знайомих.

Згодом облаштував цех та запустив інтернет-магазин на OLX. Окрім штанг, ми самостійно виробляємо такі спортивні товари, як-от бруси, лави для жиму, стійки для присідання тощо. Також продаємо допоміжний інвентар: скакалки, еспандери, петлі для підтягування, еластичні стрічки, фітболи – ці товари завозимо з Китаю.

99% наших покупців замовляють спортивне обладнання для домашнього використання. Ядро аудиторії – хлопці 20-35 років та дівчата 18-25 років, які цікавляться важкою атлетикою та фітнесом. Також іноді люди беруть турніки для реабілітації після травм.

У нашій команді – п’ять людей. На виготовлення одного снаряда витрачаємо від трьох годин до кількох днів залежно від складності виробу. Щомісяця обробляємо близько 100 замовлень. Середній чек одного продажу – 600-700 грн.

«Головна складність роботи під час війни – логістика»: як Body Sculptor продає на OLX
Богдан Джус, власник компанії Body Sculptor

Товари «застрягають» у сортувальних терміналах

Коли почалася війна, ми призупинили роботу: частина хлопців з команди пішли до Тероборони або ЗСУ. Попит у перші тижні також знизився до нуля. Але у березні ми знову почали отримувати замовлення, тож відновили виробництво.

Наразі продажі складають 30-40% порівняно з довоєнним часом. Крім того, близько 40 різних снарядів ми надіслали військовим – здебільшого це були запити від наших знайомих, які шукали інвентар для тренувань у своїх частинах. Їм віддаємо товари за собівартістю.

Головна складність роботи під час війни – логістика. Через проблеми з паливом ми не завжди можемо закупити та доставити матеріали для виробництва. Крім того, довелося тимчасово скоротити асортимент товарів, які замовляли з Китаю, адже через блокаду українських портів не працюють перевезення морем. Наразі роспродаємо залишки зі складу, але не маємо змоги поповнити запаси.

Також виникають перебої з посилками для покупців. Здебільшого логістичні служби вже відновили роботу, але наші товари – надміру важкі та габаритні, тому з ними й досі буває не просто: не кожний вантажник може їх підняти. Тож відправлення «застрягають» у сортувальних терміналах і до клієнтів доходять із затримкою. Або ж із затримкою повертаються до нас: приміром, кілька посилок, які ми надіслали до Києва за день до війни, прибули до нас тільки-но зараз.

Ще одна проблема – дефіцит певних матеріалів, адже багато заводів у південних та східних областях припинили роботу. Наприклад, місяць тому ми не могли купити болти, які зазвичай замовляли з Харкова. Але наразі цей завод переніс свої потужності до Львова, тож їхні товари знову з’явилися у продажу.

Попит відновиться не раніше, як закінчиться війна

OLX приносить нам 10-15% продажів. Щомісяця ми публікуємо на платформі 30 оголошень та активуємо для них рекламні набори «Швидкий продаж» або «Турбо-продаж». Просуваємо всі позиції без винятку, щоб вони постійно були на видноті у покупців. Загалом витрачаємо на розміщення та рекламу близько 5 тис. грн на місяць.

Якщо порівнювати роботу бізнесу сьогодні та у довоєнні часи, ризиків стало значно більше. Як я уже згадував, зараз на ринку раптом зникають ті чи інші матеріали, постійно виникають проблеми з їхньою доставкою, часто губляться посилки. Також побільшало випадків, коли люди їх не забирають, бо покинули свої домівки у пошуку безпечнішого регіону.

До того ж нещодавно один із логістичних операторів підвищив ціни. Якщо раніше доставка нашого снаряда коштувала в середньому 500 грн, то тепер – 800-1000 грн. Чи будуть покупці готові стільки платити – покаже час.

Зростає й вартість матеріалів: через підвищення курсу долара деякі з них подорожчали на 150%. Ми поки що утримуємо довоєнні ціни, адже наразі фокусуємося не на збільшенні прибутку, а на підтримці бізнесу.

Зараз ми не будуємо конкретних планів на майбутнє, адже ситуація залишається невизначеною. Думаю, продажі можуть повернутися на довоєнний рівень не раніше, ніж закінчаться бойові дії. Значна частина наших покупців наразі в рядах ЗСУ, і попит відновиться лише тоді, коли вони всі повернуться додому.

Попередні історії бізнесу:

«OLX приносить нам до 40% продажів»: як «Верхній склад» продає на платформі під час війни 

«Нам казали, що немає перспектив, але ми спробували – і все вийшло»: як «Ремесленники» продають на OLX під час війни

«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни 

«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни

«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час

«Наші клієнти – підприємці, які розпочинають бізнес навіть під час війни»: як DrevTrest продає на OLX 

«Допомогли зі взуттям ЗСУ та ТРО»: як інтернет-магазин спецвзуття та спецодягу продає на OLX під час війни

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
«Передали волонтерам 60% товарів за складу»: як ZNIGHKA працює під час війни

«Передали волонтерам 60% товарів зі складу»: як ZNIGHKA працює під час війни

Наш герой розповів, як його компанія працювала із вживаною технікою до війни, чому після 24 лютого зупинили продажі і зосередилися на співпраці з волонтерами та які умови потрібні, щоб відновити бізнес.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!