• Укр
  • Рус

Супервайзер, мерчандайзер і промоутер: чим відрізняються професії

354
Додати
до обраних
Поділитися

Промоутер, мерчендайзер і супервайзер — це різні професії, об’єднані продажами у сфері стимулювання збуту. Уся робота в торгівлі вимагає або користуватися традиційними методами рекламування як-то зовнішня і нативна реклама, або залучати додаткові способи. З’ясуємо, що таке промоутер та інші посади у BTL-маркетингу.

Хто такий промоутер: огляд

Назва професії пішла від англійського дієслова promote — «просувати». Тож промоутер — це людина, яка займається прямою рекламою товарів і послуг. Вона роздає листівки, пропонує спробувати новий продукт чи запрошує на презентацію товару. Так фахівці просувають продукт серед широкої авдиторії.

Що потрібно знати промоутеру

Робота промоутера передбачає, що треба розуміти особливості продукту, що просувають. Не зайві знання:

  • основ економіки;
  • психології споживання;
  • рекламних технологій.

Щоби продати людям товар, треба вміти переконувати їх і зацікавлювати з перших слів.

Які здібності мають бути в промоутера

Вибирають для просування продуктів емпатичну людину, яка зможе знайти контакт із будь-ким. Серед особистих характеристик мають бути комунікабельність, вміння тримати себе в руках, вести бесіди. Зазвичай це люди до 35 років, які мають приємну зовнішність та можуть привернути увагу незнайомців до себе.

Для кого підійде робота промоутера

Зауважте, що промоутерам прийдеться багато стояти на місці або рухатися. Підійде ця робота тим, хто має нормальну фізичну форму й немає проблем зі спиною, ногами тощо. Також доводиться кілька годин поспіль бути бадьорим, відкритим і комунікабельним, першим розмовляти з перехожими.

Попит професії промоутера

Промоутерів наймають такі великі компанії як торгові центри, мережі магазинів, продовольчі супермаркети або маленький бізнес як поодинокі кав’ярні. Тож роботу в цій галузі завжди можна знайти.

Плюси та мінуси роботи промоутера

Серед плюсів роботи є вільний графік і неповний робочий день. Можна гарно розвинути навички спілкування і позбавитися комплексів, отримати корисні знайомства.

Серед мінусів: невелика заробітна плата й можливість конфліктних ситуацій. Виникають проблеми рідко, але від них ніхто не застрахований. Може бути складно працювати на ногах.

Хто такий мерчендайзер?

Мерчендайзер — це так людина, яка контролює, чи є потрібний товар на полицях магазину, чи правильно розкладено рекламні матеріали. Обов’язки фахівця складаються з викладення товарів за конкретною схемою, оцінки запасів, проведення інвентаризації.

Ви можете подивитися мерчендайзер вакансії на OLX, де кожен роботодавець детально описує обов’язки й вимоги до фахівця.

Що потрібно знати мерчендайзеру

Щоби працювати мерчендайзером, треба мати знання в маркетингу. Важливими будуть:

  • основи організації роботи для формування попиту;
  • розуміння рекламних методів просування продуктів;
  • принципи організації торгового простору;
  • оцінка ефективності розміщення товарів на полицях.

Треба розумітися на психології та поведінці різних покупців. Враховувати цінності й мотивацію клієнтів, знати основи економіки, менеджменту, психології та етики.

Які здібності необхідні для мерчендайзера

Серед особистих якостей треба розвивати впевненість у собі, спостережливість і здатність переконувати людей. Гарні риси для мерчендайзера: відповідальність і креативність. До професійних здібностей належить вміння аналізувати та приймати рішення швидко.

Хто може стати мерчендайзером

Переважно на посаду вибирають чоловіків із фізичною витривалістю. Адже їм буде легше розвантажувати й переносити промотовари. Підійде робота тим, хто може декілька годин поспіль бути на ногах, легко запам’ятовує інформацію та може її відтворити. Комунікабельність, грамотна мова й наявність водійського посвідчення — переваги кандидата.

Потреба в професії мерчендайзера

Що таке мерчендайзер і яку користь він приносить компанії, знають усі маркетологи й менеджери. Така посада є майже у всіх фірмах, що займаються роздрібними або гуртовими продажами. Від професійного рівня мерчендайзера залежить успіх усієї рекламної кампанії та підвищення конкурентоспроможності.

Плюси та мінуси роботи мерчендайзера

Серед плюсів роботи мерчандайзера — можливість легко увійти в професію без отримання спеціалізованої вищої освіти. Достатньо кмітливості й харизми. Перевагою є постійна активність і спілкування з людьми, офіційне працевлаштування і можливість розвиватися кар’єрно. Серед мінусів — відповідальність і постійна активність.

Хто такий супервайзер?

Супервайзер — це той, хто управляє мерчендайзерами, торговими представниками та промоутерами. Людина координує і контролює роботу своїх підлеглих. Серед обов’язків фахівця є наймання і навчання нових людей, вирішення конфліктів, контроль роботи команди, складання маршрутів для торгових представників тощо.

Що потрібно знати супервайзеру

Супервайзер має знати основи економіки, організації праці, технологічних процесів. Він створює простір для роботи інших людей, вміє їх координувати й передбачає можливі проблеми. Фахівцю треба мислити стратегічно та вміти працювати з комп’ютером, базовими офісними програмами.

Здібності, необхідні супервайзеру

Для супервайзера критично важливо вміти розмовляти, переконувати, налагоджувати зв’язки, домовлятися. Він має бути командним гравцем, швидко приймати рішення та мати хист до аналітичного мислення.

Для кого підійде робота супервайзера

Нормально справляються з обов’язками супервайзера люди, які не бояться брати на себе відповідальність і можуть командувати людьми. Вміння працювати на результат, бажання розвиватися та стресостійкість — важливі риси фахівця. На посаді супервайзера себе реалізують амбітні й комунікабельні люди.

Потреба в професії супервайзера

З розвитком маркетингу збільшується попит на супервайзерів. Адже саме ці люди можуть контролювати комунікацію з клієнтами й робити її якіснішою.

Плюси та мінуси роботи супервайзера

Перевагами роботи є постійна взаємодія з людьми, управління командою, можливість впливати на свій заробіток. Є перспективи кар’єрного зростання до регіонального менеджера.

Мінуси: ненормований робочий день, постійна відповідальність і напруженість, робота з людьми різних характерів і темпераментів. Часті відрядження можуть стати негативним чинником.

Резюмуємо

Коли ви дізналися, що таке супервайзер, мерчендайзер і промоутер, ви можете сміливо пробувати себе в цій галузі. Усі професії є перспективними та передбачають кар’єрне зростання.

На промоутері менше обов’язків, але працювати доводиться частіше на вулиці. Мерчендайзер має постійно переносити товари й вести документацію. Супервайзер дедалі частіше знаходиться в напруженому графіку, але має можливість кар’єрного зростання. Отже, посади підходять тим, хто хоче осягнути світ торгівлі та знається на основах маркетингу та економіки.

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Як не вигоріти під час пошуку роботи

Як не вигоріти під час пошуку роботи: лайфхаки від OLX

Як уникнути вигорання під час пошуку роботи: лайфхаки від OLX ✔️ Як залишитися мотивованими та стресостійкими ✅ Читати подробиці ➤ Блог OLX.ua.