• Укр
  • Рус

Хто такий адміністратор: зарплата та обов’язки

1754
Додати
до обраних
Поділитися

Хто координує роботу персоналу, розв’язує питання клієнтів та допомагає в конфліктних ситуаціях? Так, ідеться про адміністратора. Ця посада однаково важлива в закладах громадського харчування, готелях, інтернет-магазинах, коворкінгах, приватних школах — майже будь-де. Розглянемо, які обов’язки виконує адміністратор, у чому переваги й недоліки цієї посади та де можна працювати. До речі, ще одна назва цієї посади — менеджер.

Функції та обов’язки адміністратора

Отже, що має робити людина, яка обіймає цю посаду? Основні функції є такими:

  • вести звітність для вищого керівництва;
  • спостерігати за доцільністю фінансових витрат певної групи співробітників;
  • контролювати діяльність колег та брати в ній участь.

Також у компетенції адміністраторів певні обов’язки:

  • розглядати та частково розв’язувати питання щодо скарг клієнтів;
  • реагувати на термінові або конфліктні ситуації;
  • контролювати безпеку й цілісність матеріальних об’єктів.

Адміністратор — це обличчя будь-якої компанії. Завдяки йому в організації створюють доброзичливу атмосферу, у якій клієнти відчувають себе комфортно.

За що несе відповідальність адміністратор

Щоби більш конкретно зрозуміти, хто такий адміністратор, треба познайомитися з колом його відповідальності. Так, в обов’язки співробітника входить:

  • підтримувати безпеку й чистоту в конкретній організації;
  • своєчасно забезпечувати колег ресурсами й матеріалами для роботи;
  • організовувати привітання співробітників із днями народження;
  • спілкуватися з орендодавцем;
  • контролювати розподіл харчування працівників (якщо компанія забезпечує обідами).

Ця людина координує діяльність інших членів організації, аби робота була злагодженою. Наприклад, якщо говоримо про підтримку чистоти, адміністратор це робить завдяки складанню графіків роботи прибиральників та контролю за виконанням ними обов’язків.

Права адміністратора

Для реалізації обов’язків фахівці цієї галузі наділені низкою прав:

  • можливістю приймати раціональні рішення в межах власної компетенції;
  • висуванням умов для керівництва щодо добрих умов праці (для себе і співробітників);
  • внесенням пропозицій для оптимізації роботи;
  • правом на запити щодо якості та стану обладнання.

Фактично адміністратор є керівником для певних груп робітників. Саме завдяки йому відбувається взаємодія між структурними підрозділами.

Плюси та мінуси в роботі адміністратора

Хоча ця сфера зайнятості має чимало переваг, вона підійде далеко не кожному. Головні плюси полягають у:

  • навчанні комунікації;
  • розвитку власної пунктуальності;
  • різноплановості щоденних задач;
  • постійному спілкуванні;
  • перспективі кар’єрного зростання.

Однак не варто забувати й про недоліки, пов’язані з роботою адміністратором:

  • ризик фізичного виснаження через постійне пересування територією закладу;
  • матеріальна відповідальність за товари чи послуги;
  • часте виникнення стресових ситуацій.

Коли думаєте про те, як стати адміністратором, також варто згадати про ризик вигорання через постійну роботу з людьми.

Де може працювати адміністратор

Як зазначалося вище, менеджер (адміністратор) потрібний у найрізноманітніших сферах. Розглянемо найбільш розповсюджені.

Сфера обслуговування

Коли йдеться про сферу обслуговування, менеджер стає справжньою візитівкою компанії. Спілкування з ним може впливати на настрій клієнтів. Наприклад, адміністратор закладу харчування відповідає за сприятливу атмосферу, злагоджену роботу персоналу, отримання інформації щодо меню.

Дещо інша специфіка — у готельному бізнесі. Адміністратор хостела чи готелю відповідає за комфорт гостей, веде облік бронювання, відстежує роботу персоналу, стежить за чистотою і надає інформацію щодо проживання.

Адміністратор офісу

Людина, яка виконує адміністративні функції в офісі, також називається офіс-менеджером. Фактично такий співробітник займається керуванням, часто веде кадрове діловодство та переговори з клієнтами.

Event-адміністратор

Івент-менеджер відповідає за успішну організацію подій, забезпечує комфорт відвідувачам, шукає спонсорів тощо. Робота є творчою, адже передбачає проведення виставок, фестивалів та інших масових подій.

Онлайн-адміністратор

Навіть в онлайн-сфері потрібні менеджери. Це стосується інтернет-магазинів, у тому числі в соціальних мережах (наприклад, Instagram). Така людина відповідає на питання клієнтів у повідомленнях та коментарях, координує роботу інших співробітників (копірайтерів, контент-менеджерів тощо).

Сфера послуг

Окремий напрямок — сфера послуг (наприклад, приватні школи, салони краси, спортивні клуби, коворкінги). Так, у приватних школах така людина слідкує за порядком, контактує з відповідними службами та співробітниками, виставляє рахунки клієнтам, відповідає за матеріально-технічне забезпечення. Адміністратор салону краси розмовляє телефоном, веде запис та розрахунок, інколи продає косметику та робить напої гостям.

Натомість у фітнес-клубах та інших спортивних закладах менеджер зустрічає і консультує клієнтів, відповідає на дзвінки та повідомлення, продає послуги. Адмін у коворкінгах відповідає за приймання товарів, спілкується з клієнтами та слідкує за порядком.

Як бачимо, у різних сферах обов’язки адміністраторів перетинаються, однак для кожного напрямку є своя специфіка.

Скільки заробляє адміністратор

Ще один принциповий момент — зарплата адміністратора. Статистика від OLX свідчить, що в період від травня минулого року до травня теперішнього року середні показники складали від 10,75 до 15 тис. грн. Наприклад, зарплата адміністратора готелю на початку року в середньому сягала 13,5 тис. грн, а адміністратор торгового залу міг отримати 15 тис. грн.

Перспективи професії

Професія є дуже перспективною, адже потрібна в багатьох сферах. Достатньо відкрити пошук роботи, щоб у цьому пересвідчитися. Кар’єрне зростання полягає в можливості надалі стати старшим адміністратором або обійняти іншу керівну посаду. Для цього потрібно якнайкраще зарекомендувати себе на роботі, продемонструвавши свою професійність.

Про наявність попиту можна говорити, розглядаючи кількість вакансій. Так, статистика оголошень OLX свідчить, що представники цієї професії потрібні завжди. Протягом останніх 12 місяців з’являлося від 73 до 2065 пропозицій щомісяця (залежно від напрямку адміністрування).

Які навички потрібні адміністратору

Отже, якими є професійні навички адміністратора? Представник цієї професії має бути стресостійким, комунікабельним та дисциплінованим. Також вимоги можуть залежати безпосередньо від сфери роботи. Деякі навички можна опанувати вже в процесі. Наприклад, адміністратор косметичного салону має розбиратися в продукції, яку пропонує заклад, а адмін фітнес-клубу — у спортивних товарах і послугах.

Як стати адміністратором

Якщо роздивитися резюме адміністратора, ви побачите, що спеціальна освіта менеджера потрібна, але не завжди. Інколи достатньо відповідного досвіду роботи та за наявності професійних якостей роботодавці готові прийняти без неї.

Плануєте здобути освіту за цим напрямком? Тоді вас буде цікавити, які предмети потрібно знати, щоби поступити на адміністратора. У різних вишах список може різнитись, але обов’язковими є українська мова та література, у більшості випадків математика. Також абітурієнтам запропонують тестування на вибір.

Адміністратор — робота для енергійних і комунікабельних. На цій посаді точно не доведеться сумувати, а отриманий досвід знадобиться і для кар’єрного зростання, і в зовсім інших сферах праці.

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Як не вигоріти під час пошуку роботи

Як не вигоріти під час пошуку роботи: лайфхаки від OLX

Як уникнути вигорання під час пошуку роботи: лайфхаки від OLX ✔️ Як залишитися мотивованими та стресостійкими ✅ Читати подробиці ➤ Блог OLX.ua.