Бізнес

Покупки майбутнього: як штучний розум змінить онлайн-торгівлю

15 Лютого 2019
Покупки майбутнього: як штучний розум змінить онлайн-торгівлю

Як будуть розвиватися ресурси для розміщення оголошень та маркетплейси? Редакція блогу OLX публікує колонку директора департаменту клієнтського сервісу OLX в Європі і Центральній Азії Ігоря Сироватка, яка вийшла на LIGA.tech.

Штучний розум захоплює світ, проникає в усі сфери бізнесу і нашого життя. Особливо його вплив відчувається в e-commerce. Уже сьогодні світові гіганти онлайн-торгівлі, маркетплейси і класифайди, використовують Al для визначення фальшивих відгуків, в чат-ботах і алгоритмах побудови рекомендацій. І це тільки початок.

У 2021 році, згідно з прогнозом Statista, частка e-commerce складе 17,5% від глобального ринку роздрібної торгівлі, а сума онлайн-продажів досягне позначки в майже $5000 млрд. Це на 72% більше, ніж в 2018 році.

Однією з причин такого стрімкого зростання в сфері електронної комерції називають активне і широке застосування AI-технологій. Аналіз даних, обробка природної мови і машинне навчання допомагають компаніям поліпшувати свої результати, ставати ефективнішими і більше часу приділяти стратегічному плануванню в той час, як розумні технології відмінно справляються з простішими завданнями.

Зображення замість тисячі слів

З кожним роком відшукати потрібне в широких водах всесвітньої павутини стає все складніше. Пропозицій багато, а часу на перегляд всіх посилань і вкладок хочеться витратити якомога менше. AI-технології розпізнають картинку і пропонують покупцеві ідентичні або максимально схожі варіанти.

Цей функціонал також допомагає продавцеві прискорити і полегшити процес публікації оголошення. Після того, як він зробить знімок, технологія комп’ютерного зору розпізнає товар і розміщує його в потрібній категорії, щоб його швидше знайшли. Це вже працює в Pinterest, Ebay, Amazon, Facebook, і Google. Розпізнавання зображень також використовують онлайн-дошки оголошень – Avito, Lalafo, Letgo.

Управління голосом

Дослідницька компанія comScore прогнозує збільшення частки голосового пошуку до 50% до 2020. Учасники ринку e-commerce, які встигнуть адаптувати свої платформи до цього часу, зможуть утриматися на плаву і стати набагато прибутковішими за своїх конкурентів. За допомогою голосового помічника, який на базі штучного інтелекту розпізнає людську мову, онлайн-шопери будуть економити свій час і «серфити» в пошуку потрібних речей не відриваючись від інших справ.

Голосовим шопінгом вже займаються клієнти мережі Walmart в США і Amazon. А ось наші колеги з OLX Індія інтегрували «голос» в розумний месенджер з технологією розпізнавання мови, щоб користувачам було легше спілкуватися і здійснювати угоди.

AI-консультанти і чат-боти

Як стверджує Gartner, більше 85% взаємодій з клієнтами до 2020 року будуть здійснюватися без участі людини, а в 2021 році, за даними Statista, кількість користувачів месенджерів досягне 2,5 млрд.

Уже зараз ми можемо спостерігати, як компанії використовують можливості AI для того, щоб поліпшити клієнтський досвід. У хід йдуть чат-боти та інтелектуальні консультанти, які оперативно реагують на запитання користувача і допомагають прийняти рішення.

Проект North Face – відмінний приклад того, як бренд застосовує штучний інтелект (ШІ), щоб краще зрозуміти своїх споживачів. AI-технології дозволяють онлайн-покупцям знаходити свою ідеальну куртку.

За допомогою живої розмови або текстового введення ШІ ставить питання клієнтам, наприклад, «де і коли ви будете одягати свою куртку?», «якому стилі в одязі віддаєте перевагу?». Потім програмне забезпечення IBM сканує сотні продуктів, щоб знайти ідеальний збіг. Простіше кажучи, так онлайн-майданчики заповнюють пробіл, який є в оффлайн-торгівлі і відсутній в інтернеті – це продавці-консультанти.

Оптимізація контенту

ШІ вже зараз може аналізувати поведінку клієнтів на різних сайтах і використовувати алгоритми для складання списку рекомендацій.

Наприклад, український классифайд OLX активно використовує штучний інтелект, щоб показувати клієнту найбільш релевантні оголошення. Також всі оголошення на платформі OLX модеруються за допомогою спеціальної програми, яка самостійно навчається і покращує контент платформи.

Таким чином, AI-технології вирішують кілька завдань з двох сторін: економлять час користувача, підбираючи для нього найкращі варіанти за лічені секунди, а також допомагають онлайн-бізнесу заощадити на утриманні фізичної служби підтримки.

Не смартфоном єдиним

З виходом на ринок Apple Watch, FitBit та інших видів гаджетів, які можна носити, весь світ задумався: як використовувати ці технології для свого бізнесу. Прогнози від CCS Insight показують, що ринок Smartwatch зростає, і продажі подібних пристроїв подвояться протягом наступних чотирьох років до 86 млн. одиниць в 2021 році.

Зростання популярності моделей, які можна носити, істотно вплине на розвиток e-commerce, адже з їх допомогою можна збирати і використовувати вражаючі дані про споживачів. Така техніка може бачити, які продукти ви розглядаєте, а AI-технології будуть миттєво рекомендувати вам персоналізовані продукти.

Якщо додати до цього статистику руху, показники здоров’я та інші фізичні дані – якість рекомендацій буде неймовірною.