Робота

Виділитися серед конкурентів: поради рекрутера «блакитним комірцям», як привернути увагу роботодавців

12 Березня 2019
Виділитися серед конкурентів: поради рекрутера «блакитним комірцям», як привернути увагу роботодавців

Ваша цінність на ринку праці – це, перш за все, знання, навички та особисті якості. Саме вони допомагають добре виконувати свою роботу і отримувати гідну винагороду. Але щоб роботодавець дізнався про те, що ви – кваліфікований і відповідальний спеціаліст, потрібно для початку потрапити в поле зору компанії і зацікавити своєю кандидатурою.

Як це зробити представникам робочих професій? Перший крок – скласти грамотне та зрозуміле резюме або оголошення про те, що ви шукаєте роботу. Важливо приділити достатньо часу, щоб підкреслити свої сильні сторони як фахівця. Інакше роботодавець просто не знайде причин, щоб запропонувати вам позицію.

Уважно прочитайте обрані вакансії та вимоги в них. Зробіть акцент в своєму тексті саме на тому, чого чекає компанія. У статті для блогу OLX ми детально розглянемо, як це застосувати на практиці.

1. Потурбуйтеся про майбутнього роботодавця

За відгуками рекрутерів, спілкування не завжди можна назвати сильною стороною «блакитних комірців». Тому будь-які прояви комунікативних навичок – великий плюс. Подумайте про комфорт роботодавця – це оцінять.

Щоб презентувати себе фахівця, опису в одному реченні буде мало – на жаль, так нерідко роблять представники робочих спеціальностей. «Але й писати свою автобіографію не потрібно, – радить HR-експерт і начальник відділу по роботі з персоналом виробничої компанії «Радіатор» Антоніна Маринченко. – Резюме або оголошення повинно відображати ваш досвід, знання і навички, але без зайвої інформації і непотрібних відступів».

Подбайте про те, щоб з вами легко було зв’язатися. Вкажіть актуальні контакти. Можна додати, в якому месенджері вам зручно спілкуватися. Посилання на соціальні мережі вказуйте тільки в тому випадку, якщо стежте за їхнім наповненням.

2. Покажіть компанії свою цінність

Найчастіше лінійні співробітники думають про роботу лише в короткостроковій перспективі і не відрізняються високою лояльністю. Коли ж, навпаки, фахівці готові довго працювати в одній компанії – це стає важливою конкурентною перевагою. «Складаючи резюме або оголошення, думайте про перспективу, – рекомендує наш експерт. – Наприклад, компанія може шукати енергетика, але планує за три роки «виростити» його до керівної посади головного спеціаліста на підприємстві». Тоді, наприклад, вища освіта кандидата буде великим плюсом.

У резюме або оголошенні обов’язково перераховуйте будь-які свої переваги, які вказують на ваш потенціал і можуть стати в нагоді не тільки зараз, але й у майбутньому. Навіть якщо в вакансії, на яку ви відгукується, немає таких вимог. Наприклад, роботодавці цінують фахівців, які готові вчитися і розвиватися, тому освіта – дуже важливий пункт. Пропишіть роки навчання і спеціальність, за якою ви отримали диплом, а також які додаткові тренінги або курси підвищення кваліфікації пройшли. «Перерахуйте свої сертифікати та дипломи. Для деяких професій важливо вказати й додаткову інформацію, наприклад, групи допуску з електробезпеки для електриків», – зазначає Антоніна Маринченко.

Обов’язково розкажіть про свої досягнення. «Наприклад, вкажіть, що вас відзначали як найкращого співробітника місяця, що ваша бригада була найпродуктивнішою на ділянці, що ви отримали грамоту з подякою від директора або що у вас не було дисциплінарних штрафів», – перераховує експерт.

3. Підтвердіть, що вам можна довіряти

Перерахуйте компанії, в яких ви працювали, починаючи з останньої – роботодавців в першу чергу цікавить саме це місце роботи. По кожній з компаній вкажіть період працевлаштування (рік, місяць), посаду і свої обов’язки. «Особливо важливо, якщо ви тривалий час працювали на одному місці. Це викликає довіру, оскільки говорить про надійність та лояльність працівника», – відмічає експерт.

Уточніть деталі свого досвіду, наприклад, на якому саме обладнанні працюєте, які види малярних робіт виконуєте і т.д. Можна написати й одним рядком – «усі види робіт», але буде більш переконливо, якщо ви їх перерахуєте.

Вкажіть свої знання, навички, а також інші факти, які можуть бути важливими для посади. Наприклад, водійські права, власні професійні інструменти, володіння програмами. Якщо ви хочете працевлаштуватися за кордоном, можна відзначити наявність закордонного паспорта, знання іноземної мови, досвід роботи в інших країнах.

Якщо у вас є бригада, і ви шукаєте новий об’єкт, то можете подати оголошення і від імені всієї команди. Тоді дайте трохи інформації про колектив: скільки людей і якої кваліфікації входить до його складу.

4. Знайте свою «ціну» та умови

Роботодавцям подобається, коли фахівець знає свою ціну на ринку. Це позиціонує його як впевненого і кваліфікованого пошукача. При цьому намагайтеся оцінювати свій рівень об’єктивно, щоб не занижувати його і не завищувати. Подивіться на сайтах з пошуку роботи або в оголошеннях на OLX, які зарплати пропонують фахівцям вашої кваліфікації. Якщо у вас є побажаня щодо графіку роботи або ви хочете працювати з дому – уточніть і цей момент.

5. Розповідайте про роботу на прикладах

Ви можете перерахувати ваші особисті якості. Але щоб вони виглядали переконливо, наведіть приклади, в чому вони проявляються. Наприклад, якщо хочете розповісти про свою відповідальність і пунктуальність, то можна написати, що ви завжди вчасно приходите на роботу, здаєте її у визначений термін, більшість клієнтів приходили до вас за рекомендаціями і т.д. А, наприклад, про ваше вміння швидко вчитися може свідчити те, що ви самостійно засвоїли певні важливі професійні техніки.

6. Дайте компанії себе знайти і не мовчіть

Щоб полегшити роботодавцю пошук, правильно вибирайте рубрику для розміщення свого оголошення або резюме, вказуйте місто, в якому живете. Якщо ж ви готові до переїзду – обов’язково вкажіть це.

На сайті OLX в рубриці «Робота» у вас є можливість не тільки публікувати оголошення, а й відгукуватися на вакансії, які вам сподобалися. Щоб швидко це робити, радимо додати файл-резюме у ваш профіль. Відправляючи резюме, краще також написати невеличкий супровідний лист. У ньому можна коротко представитися, перерахувати ключову інформацію про себе (освіта, досвід) і ідеально – відзначити, чому вас зацікавила саме ця компанія та вакансія. Роботодавці цінують мотивованих фахівців.

Текст: Катерина Маєвська