Смуга перешкод: найнеприємніші помилки кандидатів, через які не візьмуть на роботу

680
Додати
до обраних
Поділитися

Компанії активно шукають персонал: за даними OLX за перший квартал 2019 року, роботодавці розмістили 46 000 оголошень з вакансіями. Незважаючи на велику кількість можливостей, для багатьох кандидатів пошук роботи перетворюється на біг смугою перешкод.

Яких помилок найчастіше припускаються кандидати з категорії «блакитних комірців» і як їх уникнути? За відповідями редакція блогу OLX звернулася до Надії Березової, HR-консультанта з 15-річним досвідом роботи. Зокрема Надія займалася підбором співробітників для компаній з ресторанної та виробничо-торговельної сфер.

1. Невідома мета

Якщо ви складаєте оголошення про пошук роботи або резюме, обов’язково пишіть бажану посаду. «Роботодавцю складно зрозуміти, на яку вакансію розглядати кандидата, якщо він не вказав, яка позиція його цікавить», – зазначає Надія Березова. Якщо ви не можете чітко вказати посаду, хоча б перерахуйте сфери, в яких готові працювати. Але в резюме або оголошенні точно не місце формулюванням на кшталт «Чоловік (жінка) шукає роботу» або «Терміново шукаю роботу».

2. Неактуальні контакти

Досить залишити один, але дійсний номер телефону. Якщо вказуєте адресу електронної пошти, стежте за тим, щоб вона була без кумедних прізвиськ. Ідеально – створити email, який буде відповідати вашому імені та прізвищу.

3. Прогалини в досвіді

Кандидати можуть пропускати тривалі періоди своєї трудової біографії, наприклад, якщо працювали неофіційно. Роботодавець завжди звертає увагу на такі перерви у стажі. «Вказуйте весь свій досвід, а нюанси зможете прояснити вже на співбесіді», – рекомендує наш консультант. Перерахуйте основні місця роботи, періоди зайнятості, свої обов’язки. Більш детально варто описати останні 2-3 місця, попередні – просто коротко перерахувати.

Вкажіть свою освіту: навчальний заклад, спеціальність, додаткові курси та тренінги, які стосуються вашої професії. Перерахуйте знання, вміння, навички, зокрема специфічні, наприклад, робота з певним обладнанням.

Якщо ви згодні тільки на часткову зайнятість, наприклад, можете працювати 1-2 дні на тиждень, відзначте і цей важливий момент.

4. Недоречні дані

Ще один важливий пункт – додаткові відомості. «Наприклад, один кандидат вказав в резюме як хобі «секс, наркотики та рок-н-рол», – згадує консультант. – Зрозуміло, що людина хотіла здатися оригінальною та продемонструвати почуття гумору. Але роботодавця це може збентежити».

Якщо хочете додатково щось про себе розповісти, краще перерахувати особисті якості, які можуть стати у пригоді в роботі – наприклад, відповідальність і старанність. Тільки, звісно, якщо це правда.

5. «Невиразна» телефонна розмова

Перш ніж запросити вас на співбесіду, роботодавець може зателефонувати, щоб провести коротке телефонне інтерв’ю. Будьте готові до такого дзвінка. Не потрібно відповідати уривками фраз, якщо вам незручно розмовляти – попросіть набрати вас пізніше або передзвоніть самі.

Відповідайте на питання роботодавця і ставте свої – це допоможе обом сторонам зрозуміти, чи є сенс витрачати час на співбесіду або ви точно не підходите одне одному.

6. Запізнення без попередження

Зрозуміло, що на співбесіду потрібно приходити вчасно. Але якщо запізнення не уникнути, кандидати можуть вдаватися до двох крайнощів: або прийти пізніше, навіть не вибачившись, або взагалі не з’явитися. «Усі ми живі люди та розуміємо, що пошукач може, наприклад, потрапити в затор, – зазначає Надія Березова. – Достатньо просто подзвонити або написати повідомлення, щоб попередити про затримку».

7. Нуль знань про компанію

«Деякі кандидати приходять на співбесіду, не маючи жодного уявлення про те, куди потрапили, наприклад, плутають компанії», – розповідає консультант. Тому перед зустріччю варто знайти хоча б основну інформацію про роботодавця: чим займається компанія, які послуги або товари продає, які умови пропонує.

8. Ворожість

«Червоний прапорець» для роботодавця – агресивна поведінка кандидата. «Деякі пошукачі не розуміють, чому повинні спочатку спілкуватися з рекрутером або HR-менеджером, і можуть захотіти покликати безпосереднього керівника», – наводить приклад Надія Березова.

Дійсно, багато компаній спочатку запрошують кандидатів на бесіду з HR-ом – щоб оцінити, наскільки людина відповідає корпоративній культурі, чи зможе етично спілкуватися з клієнтами та колегами. Будьте готові до такої розмови, відповідайте на запитання спокійно і доброзичливо.

9. Зайва інформація

Часто роботодавець просить розповісти про себе, і кандидати губляться, наприклад, починають розповідати про свою сім’ю або складні життєві обставини. «Але найкраще коротко розповісти про свої професійні якості, досвід роботи, профільне навчання», – радить HR-консультант. Корисно заздалегідь підготувати коротку розповідь про себе в декількох реченнях.

Коли роботодавець ставить питання про ваш досвід, не варто відповідати коротко, недоговорювати. Це насторожує, і, швидше за все, виникнуть додаткові питання. Говоріть коротко, але по суті. Наводьте приклади: на яких об’єктах працювали, які види робіт виконували, про техніки, навички роботи з обладнанням.

10. Відсутність інтересу

На співбесіді ви можете не тільки розповісти про себе, а й більше дізнатися про компанію. Зазвичай ближче до фіналу співбесіди роботодавець цікавиться, чи є у вас запитання. Не відмовчуйтеся, проявіть інтерес. «Можна уточнити якісь деталі про обов’язки, попросити розповісти, з яким колективом доведеться працювати, яке обладнання використовується», – перераховує Надія Березова.

Важливий момент: якщо роботодавець не озвучив зарплату відразу, її теж потрібно обговорити, але бажано – не в першу чергу. Наприклад, можна дізнатися, як дохід залежить від виконання плану. Також ви можете уточнити інші важливі для вас моменти, наприклад, умови роботи і графік.

11. Неправдиві відповіді

Не приховуйте інформацію про себе, зокрема якщо вас запитують про причини звільнення з попередньої компанії. Наприклад, якщо ви не дуже добре розійшлися з попереднім керівником. «Можливо, роботодавець буде дізнаватися рекомендації про вас. І якщо відгуки будуть негативними, йому краще заздалегідь знати вашу точку зору про суперечливу ситуацію», – коментує HR-консультант. Інші важливі дані легко перевірить служба безпеки компанії або HR-менеджери, тому будьте чесними.

12. Безвідповідальна поведінка

Якщо вас запитують, коли ви можете приступити до своїх обов’язків, і при цьому ви працюєте в іншій компанії – не потрібно говорити, що «хоч завтра, мене нічого не тримає». «Для компаній важлива відповідальність та надійність кандидата, тому така поведінка – це мінус. Змушує задуматися, чи не вчините ви так само і з новим роботодавцем», – пояснює консультант. Зазвичай співробітник повинен відпрацювати в компанії ще два тижні, саме такий термін і варто називати. Або відзначити, що ви можете обговорити з керівником можливість прискорити звільнення.

Текст: Катерина Маєвська

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Як не вигоріти під час пошуку роботи

Як не вигоріти під час пошуку роботи: лайфхаки від OLX

Як уникнути вигорання під час пошуку роботи: лайфхаки від OLX ✔️ Як залишитися мотивованими та стресостійкими ✅ Читати подробиці ➤ Блог OLX.ua.