Кар'єра в OLX

«Де шукати нерухомість? Користувачі в першу чергу називають OLX»: інтерв’ю з лідером команди якості контенту OLX Юлією Ковбасою

25 Вересня 2019
«Де шукати нерухомість? Користувачі в першу чергу називають OLX»: інтерв’ю з лідером команди якості контенту OLX Юлією Ковбасою

Оренда або покупка нерухомості – завдання з багатьма змінними. Є безліч нюансів, які необхідно врахувати, та й ринок постійно змінюється. Тому під час пошуку об’єкта важливо заручитися підтримкою професіоналів та вибирати на перевірених ресурсах.

Редакція блогу OLX продовжує серію інтерв’ю зі співробітниками компанії. Наша наступна героїня – Юлія Ковбаса, лідер команди якості контенту в категорії «Нерухомість». Вона розповіла про запуск першого в OLX Group відділу Content Quality, як завжди бути в курсі того, що відбувається, та що потрібно знати користувачам для покупки, продажу або оренди нерухомості на платформі.

Про те, як з «технаря» перетворитися на організатора

– Юліє, як розвивався ваш професійний шлях?

– Я закінчила Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації КПІ ім. І. Сікорського за спеціальністю «Інформаційні мережі зв’язку». На 5-у курсі почала працювати оператором технічної підтримки в компанії інтернет-провайдера «Фрінет». Через кілька років мені запропонували посаду старшого зміни. Але я відчувала в собі сильний організаторський та творчий потенціал, хотілося його реалізувати.

Шукала роботу, слабко уявляючи, чого хочу. Але одного разу мені зателефонували з OLX щодо позиції менеджера з якості контенту в категорії «Нерухомість». Я мала стати першим фахівцем у компанії, який займається цим напрямком.

Колись мені доводилося поєднувати роботу, навчання та пошук житла. Я часто замислювалася над тим, як було б добре, якби для переїзду достатньо було побачити оголошення, зателефонувати та сходити на перегляд квартири. В OLX у мене якраз з’явилася можливість розібратися у специфіці сфери нерухомості. Зрозуміти, чим повинен займатися менеджер з якості контенту, та окреслити свою зону відповідальності.

Через 1,5 року в компанії прийняли рішення, що відділ потрібно розвивати, і на роботу взяли ще чотирьох людей – менеджерів з якості контенту. Я стала лідером команди.

– Чим вас приваблює обраний напрям і компанія OLX?

– Мені завжди було цікаво, на що люди звертають увагу, роблячи вибір, що спрацьовує в рекламі та маркетингу.

Але найбільше подобається, що я можу бути корисною в різних напрямках. Наприклад, людина може прийти на платформу та знайти підходящий об’єкт. У користувачів, які пропонують нерухомість, є можливість отримати швидкий відгук на оголошення. А колегам у команді я допомагаю розвиватися – ділюся досвідом.

Юлія Ковбаса, лідер команди якості контенту категорії «Нерухомість»

Про ефективний контент та надійних користувачів

– Яку роль відіграє контент в успіху «OLX Нерухомість»?

– Наша основна цінність – клієнти. Покупці або орендарі завжди обиратимуть ресурс з хорошим контентом, у нашому випадку – це оголошення. А чим більше людей будуть шукати та знаходити нерухомість на платформі, тим краще для бізнес-користувачів, адже вони процвітатимуть разом з нами.

– Яким критеріям має відповідати якісне оголошення?

– У ньому має бути прекрасно все (усміхається). Заголовок – лаконічний та зрозумілий. Наприклад, «продам однокімнатну квартиру, вул. Маршала Тимошенка, 4а».

Знімки у галереї – актуальні та чіткі. Обов’язково сфотографуйте спальню, кухню, санвузол. Додайте фото планування об’єкта, балкона, коридора. Використовуйте альбомну орієнтацію для оптимального перегляду в лістингу оголошень. Створюйте знімки при хорошому освітленні, щоб підкреслити простір.

І, звісно ж, зміст оголошення. Щоб воно було корисним, варто поставити себе на місце клієнта. Публікація має починатися з переваг об’єкта нерухомості. Крім того, хороший рекламний текст про продаж або оренду нерухомості читається легше, якщо розділити його на абзаци, додати списки. І не варто використовувати скорочення.

Ще важливо, щоб оголошення не порушувало правил платформи, і в ньому була достовірна інформація.

– Як ви відстежуєте ефективність контенту?

– Нещодавно ми з командою провели експеримент: розмістили два оголошення того самого об’єкта. Тільки в одному були якісні фото, а в іншому – ні. Для першого склали інформативний опис та заголовок, а в другому – не було майже жодних деталей.

Протягом двох тижнів фіксували статистику: кількість переглядів, дзвінків та додавань до обраного. Результати першого оголошення були кращими в два рази.

– У платформи OLX є багато альтернатив на ринку нерухомості. У чому, на вашу думку, її сильні сторони?

– Відповідаючи на запитання, де шукати нерухомість, користувачі в першу чергу називають OLX. Також у платформи є додаток: людям зручно на ходу або в транспорті переглядати оголошення, додавати їх до обраного, а коли буде час – дзвонити.

– Що ви робите, щоб ставати кращими для користувачів?

– Регулярне спілкування з бізнес-клієнтами – агентствами нерухомості, які зокрема входять до Асоціації рієлторів України, допомагає зрозуміти тренди на ринку. Ми працюємо тільки з перевіреними агентствами і точно знаємо, що їм можна довіряти. Семінари, екскурсії по новобудовах, курси для рієлторів – усе це теж дозволяє більше розібратися в темі.

Обов’язково збираємо зворотний зв’язок. Наприклад, агентства нерухомості просять зробити мультиакаунти для своїх кабінетів на OLX, щоб зручніше було працювати.

Юлія Ковбаса, лідер команди якості контенту категорії «Нерухомість»

– Як ви перевіряєте оголошення?

– Кожне проходить кілька етапів перевірки, зокрема премодерацію та автомодерацію за допомогою спеціального програмного забезпечення. Далі підключається моя команда. Наша робота – це в основному візуальне сприйняття контенту, але в разі потреби ми дзвонимо, щоб перевірити оголошення.

– Що робите, якщо на ресурс потрапляє недостовірна або неякісна інформація?

– Ми виділяємо різні типи порушень. Якщо воно не грубе, і автор випадково припустився помилки – наприклад, вказав неправильний населений пункт, тоді оголошення відхиляється з можливістю редагування. Коли порушення серйозне – наприклад, людина замінила один об’єкт нерухомості на інший в оголошенні після публікації, то ми блокуємо, його не можна відновити.

Крім цього, ми перевіряємо облікові записи користувачів. Якщо бачимо систематичні порушення, можемо навіть заблокувати.

– Наведіть, будь ласка, приклад з вашої практики, як ви вирішуєте проблемні ситуації.

– У нас був бізнес-клієнт, який вважав, що якщо дублювати те саме оголошення багато разів, то до нього прийде більше покупців. Але така поведінка порушує правила OLX. Йому подзвонили менеджери B2B Unit, пояснили всі деталі, написали листа з рекомендаціями. Після цього людина успішно розмістила оголошення та отримала більше відгуків, ніж очікувала.

– Що потрібно знати користувачам, які продають або здають в оренду нерухомість на OLX?

– Контенту стає більше. Якщо раніше було достатньо короткого опису, то зараз потрібно виділятися: якісні фото, правильний заголовок з ключовими словами та фразами, які люди використовують під час пошуку житла. Щоб переглянути топ популярних запитів, необхідно зайти в категорію «Нерухомість», потім вибрати потрібну підрубрику та прогортати сторінку донизу.

Також варто подумати, що шукає потенційний клієнт. Наприклад, якщо це сімейна пара, в оголошенні бажано вказати, що вікна квартири виходять у тихий двір.

– А що можна порадити покупцям та орендарям, які переглядають оголошення?

– Для початку можна перевірити фото: якщо ви знаходите їх в оголошеннях до іншого об’єкта на інших ресурсах, квартира виявляється в іншому районі чи регіоні – велике питання, чи не хочуть вас обдурити.

Під час дзвінка автору оголошення важливо поцікавитися інфраструктурою, що знаходиться поруч. Такі запитання змушують нервувати недобросовісних користувачів, оскільки вони не можуть на них відповісти.

Запитуйте про документи на об’єкт нерухомості, а також ті, які засвідчують особу власника (паспорт, права). Це нормальна практика: рієлтори та власники, які давно працюють на ринку, готові до таких прохань. До слова, на спеціальному ресурсі можна перевірити, чи не вкрадені документи, чи вони дійсні.

Юлія Ковбаса, лідер команди якості контенту категорії «Нерухомість»

Про співпрацю заради ефективності

– Як все влаштовано у вашій команді?

– Окрім мене та чотирьох менеджерів з якості контенту, в команді є керівник напрямку «OLX Нерухомість». Від нього я отримую завдання та розподіляю між колегами. Мої задачі – організовувати роботу менеджерів, розміщувати навчальну інформацію у блозі OLX та Центрі підтримки користувачів.

Ми дуже тісно співпрацюємо з відділом маркетингу, бізнес-аналітиками, службою підтримки, яка допомагає регулювати ті чи інші питання, а також зі службою модерації. Це величезний плюс для нашої роботи.

– Яким ключовим досягненням у своїй роботі ви найбільше пишаєтеся?

– Найбільша гордість – відділ, який вдалося побудувати з нуля.

Також ми створили програму «Працюємо за правилами»: агентства нерухомості з різних регіонів, які найкраще знають місцеві об’єкти, допомагають нам «очистити» платформу. Наприклад, вони відправляють нам посилання на нечесні оголошення, щоб ми їх додатково перевірили. За рахунок спільної боротьби з фейками ефективність публікацій користувачів підвищується. Крім того, можна отримати бонус за кожне підтверджене посилання.

До речі, у наших зарубіжних колег з OLX Group немає відділу, який би займався якістю контенту в нерухомості. Але вони зацікавлені в тому, щоб співпрацювати з перевіреними агентствами, і переймають наш досвід.

Юлія Ковбаса, лідер команди якості контенту категорії «Нерухомість»

Про біг, пріоритети та відсутність страху

– Що допомагає вам справлятися з повсякденними завданнями?

– Правильна пріоритизація завдань танаполегливість.

Увечері я завжди аналізую день, що вийшло, а що – ні, та планую наступний. Щоб зробити все правильно, малюю для себе «дорожню карту»: записую всі завдання, ділю їх на більш дрібні та встановлюю дедлайни.

Відновлювати сили допомагає спілкування з рідними, друзями та колегами. Ще зміна розумового навантаження на фізичне: достатньо пари кросівок та пробіжки в 10 км.

– Які книжки сформували вас як особистість та профі?

– Важлива книжка для мене – «7 звичок надзвичайно ефективних людей» Стівена Кові. Найцінніше правило, яке я для себе взяла, – вже на старті уявляти, яким може бути фініш, та йти за своїми цілями.

З художньої літератури – «Мартін Іден» Джека Лондона. Історія показує, наскільки людина може бути сильною, якщо вона впевнена в собі та дисциплінована.

– Які головні кар’єрні уроки ви «вивчили» протягом усього професійного шляху?

– Не боятися приймати рішення і не переживати, тому що страх та хвилювання заважають досягати цілей.

Текст: Світлана Васильченко