Спеціалізованими сайтами користуються 88% пошукачів і 100% роботодавців. Водночас останні 71% коштів для пошуку співробітників витрачають саме на онлайн-джерела. Кількість відгуків у сфері краси та спорту за один місяць зросла на 165%, а кількість вакансій для водіїв – на 16%. Як шукають одне одного пошукачі й роботодавці, та які сфери зараз найбільш популярні – у дослідженні від Factum Group Ukraine* та OLX Робота.
Попри те, що в країні ще діють карантинні обмеження, український ринок праці не стоїть на місці. З квітня по травень кількість вакансій зросла у всіх сферах, представлених на OLX Робота. Водночас якщо порівняти травень з «докарантинним» лютим, то практично в усіх категоріях пропозицій стало більше, у деяких – навіть удвічі або втричі.
Як шукають роботу пошукачі
Щоб знайти роботу, «блакитні комірці» не обмежуються тільки одним джерелом: згідно з даними опитування, для кращого ефекту використовують у середньому три способи.
Більшість респондентів (88%) надає перевагу спеціалізованим сайтам, приблизно половина (56%) звертається за допомогою до знайомих і родичів, трохи менше – 43% – шукають роботу через соцмережі.
Онлайн- і офлайн-джерела переважно комбінують 68% опитаних, повністю ж «діджитальних» пошукачів – 28%. Лише 4% покладаються тільки на традиційні нецифрові способи. Якщо говорити про користувачів OLX Робота, то зручністю користування задоволені три чверті респондентів, стільки ж – швидкістю пошуку роботи.
Активності пошукачам не позичати: тільки 6% опитаних розміщують резюме на сайтах і чекають на пропозиції від роботодавців, 53% шукають серед вакансій цікаві та відповідають на них, інші ж – 41% – подвоюють шанси, поєднуючи обидва перераховані способи. Найчастіше для пошуку вакансій та розміщення резюме використовують браузер смартфона (65% і 47% відповідно).
Для завантаження CV багато кандидатів користуються ноутбуком (47%). Мобільні додатки не відстають: вони на другому місці для пошуку вакансій (48%) і на третьому для розміщення резюме (33%).
Загалом для пошуку роботи пошукачі не обмежуються одним пристроєм – у середньому комбінують два, і в більшості випадків це мобільний та стаціонарний.
Що хочуть знайти
Якщо говорити про сфери, вакансіями в яких найчастіше цікавляться, то на першому місці «Роздрібна торгівля» – тільки за травень на пропозиції відгукнулися 52,7 тис. осіб, або п’ятеро на одну вакансію.
На другому місці за популярністю «Транспорт і логістика» – 37,6 тис. зацікавлених, тут на кожну пропозицію відповідало в середньому четверо. Стабільно найактивніші – студенти та молоді люди на початку кар’єри: на одну вакансію в середньому відгукуються 12 осіб, усього за травень було 24,2 тис. потенційних пошукачів.
Охочих знайти роботу в барно-ресторанній сфері значно додалося: тільки за один місяць їхня кількість зросла на 122%, досягнувши позначки у 22,2 тис. У середньому кожною вакансією тут цікавилося сім осіб.
Закриває топ-5 «Будівництво» – 20,8 тис. тих, хто відгукнувся, або вісім осіб на одну пропозицію.
Варто також відзначити, що категорією, де найзначніше збільшилася кількість зацікавлених в роботі, стала «Краса та спорт» – число потенційних пошукачів зросло з квітня по травень більш ніж у 2,5 рази, або на 165%.
Як шукають працівників роботодавці
За даними опитування, всі роботодавці шукають співробітників саме в інтернеті на спеціалізованих платформах. Якщо говорити конкретно про OLX Робота, зручністю користування задоволені 82% роботодавців.
Крім цього, 67% займаються пошуком працівників у соцмережах, 61% – у групах у месенджерах. Як і пошукачі, вони також звертаються по допомогу до близьких: через знайомих та родичів кадри шукають 58% роботодавців.
Частка офлайну все ще велика: до нецифрових способів вдаються 80% компаній і підприємців, проте більше коштів вкладають в онлайн – 71% від усіх ресурсів для підбору співробітників. У середньому для ефективного пошуку використовують п’ять джерел.
Кому пропонують роботу
Найчастіше роботодавцям потрібні водії. За даними OLX Робота, в травні для них розмістили 5,2 тис. вакансій, що на 16% більше, ніж у квітні, а пропонують у середньому 18 250 грн.
Стабільно популярні продавці – кількість пропозицій зросла на 37% тільки за один місяць і склала 3,9 тис. Цим співробітникам готові платити приблизно 8 500 грн.
На третьому місці комплектувальники – в травні вони могли вибрати собі місце роботи серед 1,5 тис. вакансій із середньою зарплатою в 11 000 грн.
Приблизно стільки ж пропозицій розмістили і для штукатурів, однак пропонують їм удвічі більше – 22 500 грн на місяць.
До топ-5 також потрапили водії UBER – 1,4 тис. вакансій за травень. Патити роботодавці готові ще більше — у середньому 25 000 грн.
*Методологія дослідження:
– Репрезентативне онлайн-опитування пошукачів, які знайшли роботу протягом останніх шести місяців або шукають роботу зараз, віком 20-45 років, у містах з населенням 50 тис. і більше. Вибірка: 400 інтерв’ю.
– CATI-опитування роботодавців. Вибірка: 200 інтерв’ю.