«Креативимо з описом вакансії, щоб «влучити» у потрібних людей»: як мережа ресторанів Mafia утримує колектив під час пандемії (кейс)

629
Додати
до обраних
Поділитися

Редакція блогу продовжує серію публікацій про роботодавців, які активно використовують OLX Робота, щоб знаходити співробітників. Минулого разу ми розповідали про те, як мережа супермакертів Varus закриває вакансії на нашій платформі.

Цього разу своїми формулами ефективності, прикладами та порадами поділилися в Mafia – одному з брендів ресторанної мережі, до портфелю якої також входять Casta, BAO, Georgia, NAM, «Якіторія». Компанія з’явилася на ринку у 2008 році й успішно керує кількома десятками закладів по всій країні.

Ми поспілкувалися з Альоною Ялинською, керівницею відділу з підбору персоналу ресторанів, про те, як компанії вдалося пережити карантин без втрат колективу, зміни у поведінці кандидатів та вивчення пошукових запитів для ефективних оголошень.

Швидко адаптувалися до нових умов, бо вже були до них готові

Мережа ресторанів Mafia представлена в трьох регіонах: в Дніпрі працює чотири заклади, у Харкові – дев’ять, а в Києві – 15. Це більше тисячі працівників. Крім того, є ресторани у Лубнах, Чернігові, Полтаві та Маріуполі – це заклади, які відкрилися за франшизою: ми допомагаємо їм консультаціями, хоча й не керуємо ними.

Через пандемію ми закрили лише один ресторан у Києві і те тільки тому, що припинив роботу торговельний центр, де він був розташований. Проте згодом відкрили новий заклад Mafia на Осокорках, який працює лише як центр доставки. Тому зараз ми маємо такі самі цифри за кількістю ресторанів, як і до «турбулентних» подій. Також нам вдалося зберегти майже всіх наших співробітників.

Для цього із настанням карантину нам потрібно було швидко вирішити ключове питання – як працювати, коли рух транспорту обмежений, а відвідувачів у приміщеннях закладів немає? Ми не приймали гостей, але видавали замовлення із собою і пропонували кур’єрську доставку.

Хоч остання існує з моменту відкриття ресторанів, але дуже допомогло те, що перед пандемією ми вчасно зорієнтувалися: коли з’явилися перші новини про можливість карантину в Україні, одразу почали оптимізувати послугу. Наприклад, збільшили кількість велосипедів та електросамокатів для наших кур’єрів.

Тим співробітникам, які працювали безпосередньо в залах ресторанів, ми запропонували тимчасово стати кур’єрами служби доставки. Більшість офіціантів, барменів, хостес та адміністраторів погодилися і залишилися в команді. Людей лякало можливе безробіття в умовах невизначеності, тому вони раділи, що можуть продовжувати працювати. До речі, керівники різних рівнів також за потреби ставали додатковими робочими руками – допомагали з пакуванням, спілкувалися з гостями щодо їхніх замовлень.

Через проблеми з міським транспортом нам довелося змінити райони роботи з урахуванням місця проживання працівників. Наприклад, якщо до карантину людина з Виноградаря їздила в ресторан на ст. м. Лівобережна, то з весни цей співробітник працював вже у закладі біля ст. м. Мінська – так йому було зручніше добиратися в нових умовах. А коли зупинили навіть метро, то ми підключили наших водіїв. Щоранку вони відвозили кухарів, посудомийників, завгоспів та інших працівників – до ресторанів, а після закінчення робочого дня – додому.

Ставимося до кандидатів як до членів сім’ї, щоб вони залишалися з нами надовго

Ми розповідаємо про себе на ринку як про компанію з сімейними цінностями, де всі працюють і ставляться одне до одного дружньо, доброзичливо, з повагою, відданістю, бажанням дати більше і навчити найкращого. Переконані, що лише щасливі люди можуть зробити щасливими інших. Наша місія у Mafia – створювати ресторани для щасливих людей.

Ми шукали «своїх» як до пандемії, так і продовжуємо робити це зараз. Підхід до підбору персоналу не змінився. Наприклад, коли наймаємо офіціантів, кухарів або кур’єрів, особливо без досвіду роботи, то намагаємося побачити в них бажання вчитися та розвиватися, а найголовніше – бути клієнтоорієнтованими.

На співбесіді ми одразу бачимо, чи здатна (або хоче) людина турбуватися про гостя. Адже, наприклад, для офіціантів важливо не лише виносити замовлення, а й прибирати зі столу, розуміти настрій клієнта, завжди проявляти дружнє ставлення. Загалом наші працівники безпосередньо стикаються з гостями на відкритих кухнях, в залах та під час доставки, тому нам важливо бути впевненими у їхній персональній відповідальності за репутацію компанії.

Легке ставлення до змін – ще одна дуже важлива риса для співробітника мережі. В нас часто змінюються меню, в країні все не стабільно, ще й карантин – тож людина має бути гнучкою. Ще будь-яка посада вимагає вміння чи бажання працювати в команді.

Ми звертаємо увагу на все перераховане не лише під час підбору, а й у процесі роботи. Тому постійно проводимо тренінги з командоутворення, лідерства, психології та клієнтоорієнтованості.

Наші менеджери з персоналу та керівники ресторанів ставляться до кандидатів як до нових родичів, яких приводять у сім’ю, передають цінності та навчають нового. Саме тому, наприклад, HR-фахівці на співбесіді чітко пояснюють усі робочі моменти: майбутні обов’язки та можливості, щоденні завдання, особливості локації та роботи закладу, розмір зарплати, систему бонусів тощо. Також на інтерв’ю обов’язково розповідаємо про систему розвитку персоналу – для багатьох навчання стає додатковим стимулом приєднатися до команди.

Коли я розмовляю з кандидатом про філософію та правила роботи компанії, то дивлюся на його реакції. Якщо бачу розуміння, підтримку і «вогник» в очах – отже, це наша людина. Такий відбір дає потрібний результат: за останні три роки найчастіші причини, чому працівники від нас йшли, – це зміна місця проживання або сімейні обставини. З нами працюють не менше одного року, але є чимало й тих, хто в команді більше п’яти.

Наголошуємо, що в нас прозора система грошової мотивації та кар’єрного зростання

Зараз найчастіше ми шукаємо кур’єрів, бо послуга доставки постійно розширює географію. Кандидатів насамперед цікавить розташування закладу, графік роботи, харчування, а також зарплата. Причому пандемія внесла свої корективи: люди не готові чекати виплат заробітної плати раз на місяць. У нестабільний час більшість пошукачів розраховує, що вони отримуватимуть гроші щодня. Запитання про графік виплат звучить частіше, ніж на початку минулого року.

Водночас якщо людина довіряє представнику роботодавця і під час співбесіди це відчуття не зникає, то кандидат починає вірити й самій компанії. Відповідно – погоджується на ті умови, які йому пропонують. Наприклад, ми в мережі робимо виплати двічі на місяць.

Сьогодні більш, ніж коли-небудь, важливо, щоб людина була впевненою, що компанія не покине її. Тому під час співбесіди ми наголошуємо на прозорості умов працевлаштування та розвитку в мережі. Ми вибудували зрозумілу систему грошової мотивації. Кожний працівник може розраховувати на регулярне підвищення заробітної плати, премії та бонуси. Наприклад, за виконання місячного плану всі робітники ресторану отримують додатковий бонус. Його розмір залежить від відсотку перевиконання норми.

Якщо говорити про окремих працівників, то розмір премії кухаря залежить від його категорії: стажер, робітник 2-ї та 1-ї категорії (найвища). Цей розподіл вказує на рівень професійного досвіду людини та її бажання вчитися. Якщо стажер розбирається в технологічних картах і виконує всі задачі на одному процесі самостійно без нагляду наставника, то він переходить на 2-у категорію. Щоб скласти іспит на найвищу, працівнику треба довести, що він досконало вивчив усі карти і може впоратися з усіма напрямками роботи на кухні (приготування піци, салатів, гарячих страв тощо) – тобто став кухарем-універсалом. А працівники суші-бару як кухарі окремого напрямку для отримання 1-ї категорії, крім знань технологій приготування, також мають працювати швидко – наприклад, готувати рол за 90 секунд. Якщо хтось хоче підвищити категорію, то він за власним запитом проходить іспит у бренд-шефа компанії.

У кур’єрів є бонуси за кількість доставлених замовлень: що більше поїздок зробила людина, то вищий її дохід. Середньомісячна норма для кур’єра – близько 250-500 замовлень.

Розмір фінансової винагороди офіціантів залежить від них самих – бо фактично це фахівці з продажу, які працюють на себе, отримуючи відсоток від замовлень. До того ж це помічники-консультанти для наших гостей: що краще офіціант враховує їхні побажання, то більші чайові отримує. Причому часто ці співробітники мотивують одне одного досягати більшого.

«Креативимо з описом вакансії, щоб «влучити» у потрібних людей»: як мережа ресторанів Mafia утримує колектив під час пандемії
Альона Ялинська, керівниця відділу з підбору персоналу ресторанів Mafia

На OLX знаходимо третину колективу

Ми завжди шукаємо нові ресурси з працевлаштування: що їх більше, то вища ймовірність знайти потрібних кандидатів. З OLX ми працюємо близько трьох років. Одна з переваг цієї платформи – тут шукає роботу величезна кількість людей, тому наші оголошення мають значний відгук.

У середньому вакансії, які ми «посилюємо» рекламою, набирають 500+ переглядів за добу, якщо без просування – то 50-100. Також ця кількість залежить від різних чинників: на число переглядів може впливати сезонність, загальна ситуація в країні тощо. Тому, наприклад, інколи вакансія посудомийника може набрати за один день більше 300 переглядів без додаткового промо, а рекламована вакансія сушиста не спрацьовує, показуючи статистику у кілька десятків переглядів за три дні.

Ще один плюс – вартість оголошення нижча, ніж на інших профільних ресурсах. Щомісяця в кожному з чотирьох акаунтів OLX ми розміщуємо близько 40 вакансій для всіх ресторанів з портфелю мережі. Це обходиться приблизно по 4000 грн і приносить у середньому одного працівника з одного оголошення. Але інколи буває й таке, що з вакансії ми наймаємо три людини.

Завдяки платформі ми закриваємо близько 30% наших потреб у команді: знаходимо офіціантів, водіїв, кур’єрів, кухарів без досвіду роботи. В середньому щодня кожен з наших рекрутерів обробляє приблизно 65 дзвінків і запрошує на співбесіду десять кандидатів.

На відміну від інших сайтів із пошуку роботи, на OLX ми можемо більше креативити у створенні тексту вакансії. Ця платформа – насамперед дошка оголошень, яка не має жорстких обмежень за структурою та змістом. Це зручно, щоб визначити, що ефективно працює, а що залишається поза увагою пошукачів.

Наприклад, одного разу ми шукали завгоспа і склали такий заголовок: «Шукаємо людину із золотими руками». Зазвичай ми маємо 5-8 відгуків за добу на такі вакансії, але цей заголовок спонукав людей до більш активної реакції – отримали 25 відгуків за добу від кандидатів. Останні, телефонуючи нам, так і казали: «У мене золоті руки! Я радий вам допомогти!». Заголовок влучив у самісіньке серце пошукачів і ефективно спрацював – адже ми шукали не просто працівника, а насамперед прагнули знайти людину, яка любить свою роботу.

Постійно вивчаємо потреби кандидатів

«Формула» ефективного оголошення – конкретика в описі, влучення у потреби кандидатів, а також щомісячне оновлення списку запитів від платформи OLX, за якими люди шукають роботу. Відтак використовуємо відповідні ключові слова в текстах вакансій. Наприклад, «робота Київ», «робота для студента», «робота неповна зайнятість».

Крім того, вакансія має з перших рядків зацікавити людину, показавши їй, що саме вона – наш кандидат. Наприклад, для водіїв дуже добре працює оголошення, в якому ми звертаємося до них так: «Втомився від роботи в таксі, брудної машини та незадоволених клієнтів? Приходь до нас! Ми вже чекаємо на тебе – водій служби доставки ресторану!». Люди, що працюють у таксі, дійсно втомлюються від великого щоденного потоку пасажирів та необхідності підлаштовуватися під кожного нового клієнта. На таке оголошення за три дні ми в середньому отримуємо приблизно 100 переглядів, 30 відгуків і запрошуємо на співбесіду трьох кандидатів.

Для кухарів найкраще спрацьовує текст, де, крім умов роботи, пропонуємо ще й навчання. В Україні багато людей, які бажають вдосконалити свої навички або дуже хочуть навчитися всього з нуля і працювати в цій галузі. Тому ми створюємо оголошення про набори до наших шкіл сушистів чи кухарів-універсалів з можливістю працевлаштування в закладах мережі. Ми отримуємо приблизно 15 відгуків за добу на оголошення з пошуку сушиста без досвіду, і від восьми відгуків – на вакансію кухаря з досвідом.

Увагу офіціантів привертає заголовок, де ми згадуємо назву бренду, тобто Mafia. Нам довіряють – тож ми це використовуємо для пошуку «своїх». Крім того, в тексті прописуємо можливість навчання в ресторанах преміум-сегменту – BAO та NAM, які ми відкрили у співавторстві з Ектором Хименесом-Браво. Він працює бренд-шефом, і це підштовхує офіціантів без досвіду роботи розвивати необхідні навички, які дозволяють ефективно працювати спочатку у мережевих ресторанах, а потім з легкістю переходити до преміальних. Нам телефонує приблизно 50% людей від усієї кількості переглядів одного оголошення. Якщо, наприклад, вакансія набрала 100 переглядів, то ми поговоримо з 50 людьми, з яких 10-12 запросимо на співбесіду.

Якщо ж ми бачимо низький інтерес до оголошення, то разом із менеджером OLX намагаємося зрозуміти, у чому саме проблема, і вдосконалюємо текст. Наприклад, одного разу ми отримали більше відгуків, коли змінили опис графіку: замість просто годин роботи прописали варіанти змін, можливість гнучко обирати робочі та вихідні дні.

Конкуренція серед роботодавців зростає, тож вкладаємо більше в рекламу вакансій

Для просування своїх оголошень ми спробували всі інструменти OLX і користуємося всіма можливими послугами: підняття, розміщення в ТОП, VIP-оголошення, а також промонабори – «Легкий старт», «Швидкий продаж», «Турбо продаж». Наприклад, для київського регіону, де вища конкуренція і публікується більше вакансій, найефективніше працюють сім підняттів кожного оголошення на день.

Щомісяця ми витрачаємо на рекламу близько 3000 грн на один акаунт. У порівнянні з минулим роком витрати на промо збільшилися на 20%. Зростає конкуренція серед компаній за людей, тому ми збільшуємо інвестиції в просування, вдосконалюємо ефективність кожного оголошення, шукаємо тригери, щоб «наші» знаходили нас швидше.

Текст: Олена Колесник

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Як не вигоріти під час пошуку роботи

Як не вигоріти під час пошуку роботи: лайфхаки від OLX

Як уникнути вигорання під час пошуку роботи: лайфхаки від OLX ✔️ Як залишитися мотивованими та стресостійкими ✅ Читати подробиці ➤ Блог OLX.ua.