Аналітика

Кількість доставок збільшилася втричі, а грошей, витрачених онлайн, – у 6 разів

11 Жовтня 2021   
 50
Кількість доставок збільшилася втричі, а грошей, витрачених онлайн, – у 6 разів

За останні п’ять років кількість успішних доставок на OLX збільшилася у 3 рази – з 960 тис. до 2,5 млн. За цей час через OLX Доставка покупці придбали товари на суму понад 7 млрд грн, зокрема електроніку та одяг – на 4 та 1 млрд грн відповідно. 3,5 млн покупок користувачі здійснили з мобільних пристроїв на Android, а 1,6 млн – на iOS. Найбільше протягом п’яти років замовляли дитячі іграшки (понад 440 тис. доставок), комплектуючі та аксесуари до електроніки (понад 390 тис.) і чоловічий одяг (340 тис.).

COVID-19 змусив покупців переглянути свої споживчі звички, а підприємців – операційні процеси. За оцінками Euromonitor, 17% товарів у 2021 купуватимуть саме через інтернет. До речі, це має бути вдвічі більше за показники 2017 року. Як змінювалися споживчі інтереси покупців, що вони замовляли та скільки грошей витрачали онлайн, дізнавайтеся в аналітиці OLX Доставка.

Трикратне збільшення кількості успішних доставок

Якщо у 2017 році кількість успішних угод з OLX Доставка дорівнювала 960 тис., то у 2020-му був встановлений рекорд. Їхня кількість у порівнянні з 2017-м збільшилася втричі і складала понад 2,7 млн. Так, у 2017-му покупці витратили на платформі OLX понад 425 млн грн через послугу OLX Доставка, а у 2020-му – понад 2,7 млрд грн. Цьогоріч ситуація не змінюється – уже в першій половині 2021 року кількість успішних доставок перевищила 2,3 млн, що майже вдвічі більше за показники цього періоду у 2020-му.

Звісно, на трикратному збільшенні кількості успішних доставок позначилися і пандемія, і зміна споживчих уподобань покупців, розвиток онлайн-платформ та внутрішніх ініціатив (на кшталт безкоштовної доставки з Укрпоштою), що приваблюють як продавців, так і покупців.

Незважаючи на наявність різноманітних чинників, що впливали на попит споживачів, аналітики OLX зафіксували, що і за кількістю успішних доставок, і за позитивною динамікою продажів протягом останніх п’яти років, категорії-лідери залишалися незмінними:

1. «Електроніка» – понад 2,8 млн успішних доставок на суму понад 4 млрд грн;

2. «Мода і стиль» – понад 1,7 млн успішних доставок на суму понад 1 млрд грн;

3. «Дитячий світ» – понад 1,5 млн успішних доставок на суму 706 млн грн;

4. «Хобі, відпочинк і спорт» – понад 840 тис. успішних доставок на суму понад 585 млн грн;

5. «Дім і сад» – понад 750 тис. успішних доставок на суму понад 465 млн грн.

Найбільші середні чеки за п’ять років зафіксували у категоріях «Транспорт» і «Електроніка» – 4 510 та 1 430 грн відповідно, а найменші – у категоріях «Дитячий світ» і «Тварини» – 550 та 490 грн.

До речі, найбільшу кількість транзакцій зробили з мобільних пристроїв на Android – понад 3,5 млн, а з десктопної версії та гаджетів на iOS – 2 та 1,6 млн відповідно.

Передбачувані споживчі інтереси українців

У 2017 році максимальна кількість успішних доставок припала на товари з таких категорій: іграшки (понад 127,5 тис.), аксесуари для телефонів (понад 53,5 тис.), одяг для дівчаток та хлопчиків (понад 39,5 та 33 тис. відповідно), а також комплектуючі та аксесуари до електроніки (понад 29 тис.).

Протягом наступних чотирьох років до топу увійшли майже такі самі підкатегорії:

2018 рік: аксесуари для телефонів (понад 67 тис. успішних доставок), іграшки (61,5 тис.), комплектуючі та аксесуари до електроніки (понад 59 тис.), мобільні телефони / смартфони (41 тис.) та периферійні пристрої (28 тис.);

2019 рік: комплектуючі та аксесуари до електроніки (понад 74 тис.), аксесуари для телефонів (65 тис.), мобільні телефони / смартфони (64 тис.), чоловічий одяг (60 тис.) та іграшки (близько 58 тис.);

2020 рік: чоловічий одяг (понад 136 тис.), комплектуючі та аксесуари до електроніки (понад 130 тис.), чоловіче взуття (114 тис.), мобільні телефони / смартфони (105 тис.) та іграшки (104 тис.);

перша половина 2021-го: чоловічий одяг (понад 111 тис.), комплектуючі та аксесуари до електроніки (понад 100 тис.), іграшки (понад 97 тис.), чоловіче та дитяче взуття (92 та 91 тис. відповідно).

Варто зауважити, що більшість підкатегорій – незмінні лідери за кількістю успішних доставок вже протягом п’яти років. Попри це, у 2021 році вперше зафіксовані успішні доставки у підкатегорії «Садовий інвентар» – 15 тис.

Як бачимо, протягом останніх п’яти років, зацікавленість і продавців, і покупців електронною торгівлею зростає. А продумане фінтех-рішення доставки товарів гарантує безпеку та зручність. Так, за перший та другий квартали 2021-го на OLX зафіксували понад 2 млн доставок, натомість за такий самий період у 2020-му – понад 1 млн 250 тис., у 2019-му – понад 660 тис. та понад 555 тис. у 2018-му. Спираючись на ці показники, що постійно зростають, і актуальні світові тенденції, можна говорите про те, що попит на покупки онлайн збільшуватиметься з року в рік. За даними американської біржі NASDAQ , вже у 2040 році кількість онлайн-покупок становитиме 95%. Як буде змінюватися ситуація на ринку України, дізнаємося згодом.