• Укр
  • Рус

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

288
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Тернополянин Володимир Данилець – засновник інтернет-магазину Techno mix te. Він продає різноманітну техніку з Німеччини: настільні лампи, портативні проєктори, ручні пилососи, машинки для стрижки, павербанки, камери відеоспостереження тощо.

В інтерв’ю для OLX Володимир розповів, чому співпрацює тільки з європейськими постачальниками, завдяки чому кількість продажів наразі досягає рівня найкращих місяців довоєнного часу та як на бізнес впливає нестабільна робота поштових операторів.

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

Продаємо до 50 товарів на день

Інтернет-магазин я запустив півтора роки тому, ми фокусуємося на продажу дрібної електроніки. Асортимент у нас вкрай широкий, а тому й покупці дуже різні. Наприклад, фітнес-трекери та навушники зазвичай цікавлять молоду аудиторію різної статі. Машинки для стрижки купують переважно чоловіки старшого віку, лампи для сушіння гель-лаку – жінки.

На закупівлі товарів я особисто їжджу до Німеччини, у нас там є склад. Мій принцип – продавати лише якісну продукцію, тому з китайськими постачальниками не працюю. Відгуки клієнтів про приємний досвід користування товарами мені дорожчі, ніж можливість заробити за будь-яку ціну.

Ми отримуємо від 10 до 50 замовлень на день. Зазвичай високий сезон у нашому сегменті – грудень, коли люди купують подарунки до Дня Святого Миколая, Нового року та інших свят. Також кількість продажів залежить від того, який саме товар я привожу: одні позиції продаються краще, інші – трохи гірше. Так, найбільший попит зазвичай має сезонний товар: взимку – святкові гірлянди та речі з обігрівом, влітку – вентилятори та квадрокоптери.

Відгуки клієнтів про приємний досвід користуванням товарами мені дорожчі, ніж можливість заробити будь-якою ціною.

Команда у нас поки що невелика: я та мій помічник, який відповідає за перевірку справності всіх товарів і підстраховує мене, коли мені потрібно відлучитися. Я планував розширювати штат – винайняти менеджерів з продажів, але через початок війни ці плани довелося відкласти.

Клієнти вмовили відновити продажі

У перший тиждень війни я припинив роботу магазину: потрібно було вивезти за місто сім’ю. Ба більше, в цей час не працювала Нова пошта, через яку я зазвичай надсилаю більшість замовлень. Тож я не бачив можливостей для продовження бізнесу.

Рішення повернутися до роботи прийняв завдяки зверненням покупців – люди масово дзвонили, писали, запитували про ті чи інші товари. Частина нашого асортименту виявилася актуальною для волонтерів та військових: їм потрібні ліхтарики, павербанки, планшети, квадрокоптери.

А деякі позиції необхідні людям, які вимушено покинули свої домівки з одним наплічником і тимчасово переселилися в безпечніші регіони країни: вони купують побутові товари на кшталт машинок для стрижки та фенів.

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни
Володимир Данилець, засновник інтернет-магазину Techno mix te

Попит на дрібну електроніку настільки великий, що ми маємо кількість продажів на рівні високого сезону довоєнних часів – до 50 замовлень на день.

Водночас через нестабільну роботу поштових операторів є проблеми з логістикою: я можу занести посилку у відділення сьогодні, а вона «поїде» з пошти післязавтра. Тому не гарантую клієнтам звичні строки доставки. Це найкритичніше для волонтерів, які потребують товар якнайшвидше.

Клієнти, особливо волонтери, часто просять про знижки – за можливістю я намагаюся їх давати. Також поки що утримую довоєнні ціни. Але оскільки я сам розраховуюся з постачальниками у євро, а курс піднявся, то, ймовірно, у майбутньому вартість позицій трохи зросте.

Моя порада продавцям – не боятися

Щомісяця я публікую на OLX 100-300 оголошень. Зазвичай не користуюся пакетними розміщеннями, адже вони передбачають купівлю оголошень з однієї категорії. А у поставках, які приїжджають до мене з Німеччини, різний товар скомпонований довільно – і я заздалегідь не знаю, які саме позиції, з яких категорій і в якій кількості матиму цього місяця. Тому купую одноразові розміщення у міру того, як надходить продукція.

Попит на дрібну електроніку настільки великий, що ми маємо кількість продажів на рівні високого сезону довоєнних часів.

Для тих товарів, які мають високу маржинальність або надходять в кількості хоча б трьох-чотирьох одиниць, активую рекламний набір «Турбо продаж». Загалом витрачаю на розміщення оголошень та їхнє просування 5-15 тис. грн на місяць – залежно від того, скільки позицій маю в наявності. До війни OLX приносив мені 30-35% продажів, зараз – у середньому 20%.

Наразі у мене є запаси товарів приблизно на два-три місяці роботи. Що далі – поки що не знаю, адже я призовного віку і не маю змоги поїхати до Німеччини на нові закупівлі. Тому сподіваюся на швидке закінчення бойових дій та виношую ідеї щодо майбутнього розвитку. В планах – розширювати асортимент і команду, а також відкривати фізичні магазини.

Моя головна порада іншим продавцям – не боятися. Я чув, як підприємці висловлювали сумніви: «Йде війна, які ж зараз продажі? Кому потрібен наш товар?». Але, навпаки, потрібно допомагати покупцям закривати їхні потреби – адже людям, які стали вимушеними переселенцями, зараз потрібно багато різних товарів. Розвивайте бізнес, сплачуйте податки – це важливо для відновлення економіки на рівні всієї країни.

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни

«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни

Підприємець розповів, як команда продовжує працювати під обстрілами, втративши один з цехів, та навіщо газове обладнання потрібно бійцям ЗСУ та цивільним.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!