• Укр
  • Рус

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

3085
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

OLX розпочинає серію статей про бізнеси, які продовжують працювати під час воєнного стану. Герой нашого першого матеріалу – 21-річний киянин Іван Тарасенко, засновник компанії Smart-home.com.ua. Вона спеціалізується на продажу та встановленні товарів для безпеки: відеоспостереженні, охороної сигналізації та інтернет-обладнання.

Іван розповів, як адаптував роботу бізнесу до воєнних умов, додав до асортименту нову позицію під потреби військових та пояснив, чому в найближчому майбутньому планує збільшення запасів на складі.

«Листування з клієнтами займає більше часу, ніж пошиття замовлення»: як киянка запустила бренд постільної білизни Dreamco.club та розвиває продажі на OLX

Заснував бізнес у 16 років

Я створив компанію Smart-home.com.ua у 2017 році. Тоді мені було 16 років, я навчався в 11 класі. Системами відеоспостереження зацікавився ще раніше: цим напрямом займався мій дідусь, це було його хобі. Тож я з 12 років навчився встановлювати камери та заробив на цьому перші гроші. А бізнес започаткував, коли мама завчасно закупила партію камер для свого офісу: ми вирішили їх продати і потім придбати нові. Я знайшов покупців, вклав отримані кошти в наступну партію – і так все закрутилося.

Думаючи про майбутнє, почав створювати сайт. Вкладав у нього душу: понад 1000 товарів додавав вручну. За рік запустив магазин на OLX, щоб залучати бiльше клієнтів. З того часу і дотепер роблю ставку на докладний опис кожного товару. Зазвичай я по черзі перераховую характеристики та додаю детальну «розшифровку» кожної функції – адже клієнт хоче бачити текст, складений максимально доступною для нього мовою.

Більшість нашої команди працює на фрилансі: SEO-спеціалісти, програмісти, монтувальники систем безпеки. Останні знаходяться у багатьох великих містах України, як-от Київ, Харків, Одеса, Львів, Полтава тощо. Я сміливо можу їм доручити встановлення обладнання для наших покупців.

Зазвичай я працюю без вихідних і готовий прийняти замовлення у будь-який час: вважаю, що товари для безпеки мають бути доступні людині 24/7 365 днів на рік.

Заявки від клієнтів я намагаюся обробляти самостійно. Консультую покупців, допомагаю підібрати товар під їхні потреби. Для мене важливо, щоб людина отримала найкращий сервіс і залишилася задоволеною.

Також я особисто тестую більшість устаткування, яке ми продаємо. Частина обладнання встановлена ​​у мене вдома, решта – на підприємствах у знайомих. Це дозволяє бути впевненим, що клієнти купують лише якісний і перевірений продукт.

Серед клієнтів – волонтери та військові

Зазвичай я працюю без вихідних і готовий прийняти замовлення у будь-який час: вважаю, що товари для безпеки мають бути доступні людині 24/7 365 днів на рік.

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни
Іван Тарасенко, засновник компанії Smart-home.com.ua

Проте у перший тиждень війни – з 24 лютого до 1 березня – дзвінків не було взагалі. Це не дивно: ніхто не знав, що робити. Але вже з 2 березня ми знову почали відвантажувати товари – як для звичайних покупців, так і для волонтерів та військових. Адже в моєму арсеналі є обладнання, яке зараз потрібне Збройним силам та теробороні: системи відеоспостереження, сигналізація тощо. Аби допомогти нашій армії, я роблю знижки, а деяке обладнання надаю безкоштовно.

Також спеціально під потреби військових я додав до асортименту рації. Ще кілька місяців тому не міг би й подумати, що наша компанія їх постачатиме. Ми на них ніколи не спеціалізувалися, але щойно дізналися про таку потребу на фронті – вирішили зайнятися. Швидко знайшли постачальника, але стикнулися із складнощами з доставкою товару до Києва. Нова пошта тоді тільки починала працювати, тож врятували волонтери: за день перевезли посилку з півдня України до столиці.

У моєму арсеналі є обладнання, яке зараз потрібне Збройним силам та теробороні: системи відеоспостереження, сигналізація тощо. Аби допомогти нашій армії, я роблю знижки, а деяке обладнання надаю безкоштовно.

Протягом першої частини березня доставка товарів від нас до Збройних сил також лягла на плечі волонтерів: завдяки ним вдавалося скеровувати обладнання до всіх куточків України. А для цивільних клієнтів, доки пошта не повернулася до роботи у звичайному режимі, ми пропонували самовивіз із нашої точки на Позняках у Києві.

Крім цього, ми стикнулися з тим, що з початком війни всі склади постачальників з України припинили роботу – багато з них знаходиться в областях, які потрапили під обстріли. Але на нашому власному складі завжди є великий запас товару на кілька місяців, тому поки що його всім вистачає.

«Найважче – контролювати вантажників і водіїв»: як компанія «Сер Їжачок» розвиває бізнес у галузі вантажоперевезень і знаходить клієнтів на OLX

Під час війни кількість замовлень впала на 40%

У воєнний час кількість замовлень у нашій компанії скоротилася приблизно на 40%. Проте OLX стабільно приносить нам третину заявок: людям зручно заходити на платформу, де представлені підприємці з усієї країни, та знаходити товар у своїх містах. Це швидше, ніж шукати на окремих сайтах.

Наразі ми розміщуємо на OLX 202 оголошення. Раніше було трохи більше: деякі товари довелося прибрати через низький попит та маржинальність. Також ми оптимізували бюджет: просуваємо кожну позицію залежно від її маржинальності, попиту на неї та кількості продажів. Для найпопулярніших товарів купуємо рекламний набір «Турбо продаж». Загалом витрачаємо на розміщення оголошень та їхнє просування в середньому 10 тис. грн на місяць.

Я впевнений, що навіть під час війни підприємцям варто не боятися пробувати.

Адаптувати текст оголошень під воєнний час не довелося, оскільки картки товару із самого початку були створені грамотно. Тільки дописали, що вартість в оголошенні актуальна і ми продовжуємо працювати. До речі, ціни ми не підвищували: практично всі товари з нашого складу відвантажувалися за довоєнним курсом.

У найближчому майбутньому я планую розширювати магазин та збільшувати асортимент на складі. Війна навчила робити більше запасів товарів, тому що в такій ситуації можна сподіватися лише на те, що є в наявності. Що більше продукції у вас на складі, то швидше ви зможете обслуговувати клієнтів – адже людям зазвичай потрібні товари тут і зараз.

Я впевнений, що навіть під час війни підприємцям варто не боятися пробувати. Вже наводив приклад, як несподівано у нашому асортименті з’явилися рації. Бізнес має швидко підлаштовуватися під зовнішні умови: для цього важливо розуміти, які товари мають попит, а також оптимізувати витрати.

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
Кав'ярня та бар: який бізнес хотіли придбати українці протягом війни

Кав’ярня та бар: який бізнес хотіли придбати українці протягом війни

Впродовж останніх шести місяців війни українці активно продавали бізнеси «під ключ», що, як порівняти з пандемічним 2020 роком, вп’ятеро більше.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!