Впродовж останніх шести місяців війни українці активно продавали бізнеси «під ключ», що, як порівняти з пандемічним 2020 роком, вп’ятеро більше. Не бракувало охочих їх придбати, найчастіше – у гастросфері. На який бізнес та де в Україні найбільший попит та пропозиція – у свіжій аналітиці OLX.
У період шести місяців повномасштабного вторгнення українці активно продавали бізнеси. Так, на OLX у розділі «Бізнес та послуги» найбільше пропонували:
- магазини (7 124 оголошення);
- кав’ярні (3 739 оголошення);
- сайти (2 168 оголошень);
- кафе (1 268 оголошень);
- франшизи (1 237 оголошень).
У березні на ринку було достатньо пропозицій з продажу магазинів та сайтів, у травні-червні – кафе та франшизи, а от у серпні – кав’ярень. Найменше ж було пропозицій з продажу зоомагазинів та квіткового бізнесу.
До слова, у пандемічних 2020-2021 роках пропозиції щодо продажу готового бізнесу були схожими. Тоді найбільше оголошень було з продажу кав’ярні, інтернет-магазину, Instagram-сторінки та франшизи.
За останні шість місяців війни запит від українців на купівлю бізнесу «під ключ» відрізнявся від пропозицій на ринку. Так, з березня до серпня найчастіше хотіли придбати кав’ярню та бар (по 13 відгуків на одне оголошення). Також українці цікавилися фургонами, які обладнані під приготування вуличної їжі, – фудтраками (12 відгуків), такий самий інтерес був до купівлі YouTube-каналу.
За даними OLX, найчастіше пропонували готовий бізнес на Київщині – майже 54 тисячі оголошень за пів року війни. На Дніпропетровщині та Одещині цей показник був дещо нижчим – 17,5 та 13,7 тис. відповідно. Майже однакову кількість бізнесів хотіли продати у Львівській та Харківській областях – по 10 тис. оголошень.
А ось придбати бізнес були готові у Черкаській, Київській та Чернігівській областях – в середньому по 5 відгуків на одне олх оголошення. Трохи менший попит був у Кіровоградській та Івано-Франківській областях – по 4 відгуки на оголошення.