Хто такий копірайтер: про професію та оплату праці

2155
Додати
до обраних
Поділитися

Копірайтинг — це велика галузь професійної діяльності, що передбачає створення унікального текстового контенту. Уся вербальна комунікація у світі побудована на тексті. Тексти необхідні всім: від ритейлера до волонтерської організації. Копірайтинг доносить читачам сутність ідеї відповідно до технічного завдання замовника.

Хто такий копірайтер

Треба розповісти авдиторії про новий продукт? Це до копірайтера. Треба влучно описати нову акцію в дописі? Копірайтер допоможе. Потрібен опис товару чи послуги, щоб його купили? І це теж робить фахівець із копірайтингу.

Копірайтер — це людина, яка створює унікальний контент у вигляді текстів. Вона обробляє великий масив інформації щодо конкретної теми та пояснює її простими та влучними словами. Стосується це всіх жанрів без винятків: від мемів у соцмережах до мануалів для роботи.

Що входить у роботу копірайтера

Копірайтинг із самого початку свого існування стосувався лише рекламних текстів. Сьогодні перелік контенту, з яким працюють такі фахівці, значно збільшився. Зазвичай професійна робота копірайтера вимагає, щоб людина добре зналася на одній чи декількох сферах. Тож, що може робити копірайтер у межах своєї діяльності:

  • писати інформаційні статті для блогів;
  • створювати текстове супроводження для сторінок сайтів (від головної до опису категорій);
  • писати SEO-тексти з урахуванням ключових запитів аудиторії;
  • оформлювати текстове наповнення лендінгів (односторінкових сайтів);
  • готувати контент листів для розсилки на пошті;
  • складати сценарії для відео на YouTube, Reels тощо;
  • писати дописи для сторінок у соцмережах тощо.

Копірайтер може писати текст «з голови», якщо він повністю знається на темі. Або може створювати контент після спілкування з експертами й аналізу інформації в конкурентів. Працює він за технічним завданням, де кожен крок прописано, або сам може визначати структуру тексту, його елементи — все залежить від замовника.

Навички, які необхідні автору статей та текстів

Автор має володіти навичками філолога, маркетолога та психолога. Готовий продукт його роботи — текст — має певну мету. Але недостатньо тільки знати правила правопису української мови та мати уявлення про споживача.

Завдання копірайтера — підштовхнути до дії читача, надати йому корисну інформацію чи викликати емоції.

Навички успішного копірайтера:

  • розуміти структуру тексту та правильно її будувати;
  • підбирати слова, які одразу зацікавлять читача;
  • використовувати фактчекінг — відсіювати неправдиву інформацію;
  • уміти швидко занурюватися в тему та шукати потрібні дані;
  • на базовому рівні розбиратися в HTML та SEO.

Копірайтер має розуміти специфіку своєї роботи. Для блогів треба писати яскраво, для виключно технічних текстів — не писати зайвого, у SEO — поєднувати ці елементи. Ерудованість, креативність та розуміння філології — ось головні навички, які потрібні копірайтеру.

Що потрібно для роботи копірайтера

Окрім ваших персональних навичок написання статей є вимоги до технічної складової знань. Щоб працювати у сфері копірайтингу, потрібно мати ноутбук/ПК та доступ до інтернету.

Новачкам варто вивчити теорію з копірайтингу:

  • параметри перевірки текстів на унікальність, заспамленість, водність тощо;
  • технічні особливості SEO-просування та LSI-копірайтингу;
  • побудову рекламних та інформаційних текстів;
  • принципи роботи авторського права;
  • роботу з конкретним tone of voice.

Варто заздалегідь подбати про те, як ви будете отримувати оплату за свої послуги. Створіть для цього картку чи рахунок.

Копірайтинг як професія: плюси та мінуси

Професія копірайтер має легкий поріг для входу, проте це спричиняє і велику конкуренцію. Переваги роботи в копірайтингу:

  • грамотне викладення думок, комп’ютер та інтернет — це все, що потрібно для початку;
  • рівень заробітної плати обмежується лише навичками, а з досвідом оплата зростає;
  • часто потрібний копірайтер на віддалену роботу — працювати можна на домашній кухні, у коворкінгу, у кафе;
  • кар’єрне зростання — з часом можна стати редактором та головним редактором.

Недоліки професії витікають із невмотивованості самого працівника. Щоб зарекомендувати себе, доведеться витратити багато часу.

Робота малорухлива, тож готуйтеся багато працювати сидячи. Іноді будуть траплятися тексти на нецікаві теми. На фрилансі стабільного доходу може не бути, тож щомісячна оплата може бути не фіксованою.

Де навчитися копірайтингу та чи взагалі це потрібно

Навчатися копірайтингу необхідно, але можна це зробити вже в процесі роботи. Так ви покращите свої навички, здобудете перший досвід. Можна вибрати для навчання курси — ментор та викладач допоможе швидше розібратися з нюансами.

Самоосвіта теж потрібна і ваше навчання буде відбиватись у текстах. Читайте книжки, вивчайте тенденції ринку тощо — роботи Дена Кеннеді, Лі Оддена допоможуть у цьому.

Різновид роботи: хто такий SEO-копірайтер

SEO-копірайтер — це фахівець із написання оптимізованих текстів. Він пише матеріал одночасно для людей та пошукової системи. У межах цього відгалуження SEO-копірайтер має:

  • працювати з тегами title, description, ключовими словами;
  • писати тексти з унікальністю вище 85 %, щоб не потрапити до спаму;
  • вміти писати природно з використанням пошукових запитів.

Правильно написаний текст для сайту підвищує шанси на вдале просування в пошуковій мережі.

Рерайтинг VS копірайтинг: відмінності

Якщо вам страшно починати роботу у сфері копірайтингу, можете тимчасово обрати рерайт. Це відгалуження, коли треба переписати текст, що вже існує, новими словами. Копірайтер без досвіду роботи здобуде від цієї діяльності свої переваги: подивиться на структуру тексту, перейме в колег деякі навички, розвине словниковий запас.

Часто рерайт необхідний саме в межах SEO. Наприклад, запити аудиторії з часом змінилися. Тоді в текст треба ввести інший відсоток ключових запитів, поліпшити унікальність тощо.

Скільки заробляє копірайтер

Тепер розберемося, скільки заробляє копірайтер у середньому в Україні. Переважно робота фахівця оплачується відповідно до кількості написаних символів або за конкретні статті.

Наразі україномовний копірайтер, зважаючи на розміщені пропозиції на OLX, може заробляти в місяць від 3 до 30 тис. грн. Залежить це від обсягів роботи та тематики. Більше можна одержувати в іноземному сегменті — англомовні копірайтери заробляють 26–50 тис. грн за місяць.

Де знайти роботу копірайтеру: поради

Часто копірайтинг — це фріланс робота, коли можна працювати на самого себе. Якщо хочете побудувати клієнтську базу та мати гарно оплачувані замовлення, потрібні готові кейси. Знайти роботу копірайтер може на сервісі OLX Робота. Там є пропозиції для певних проєктів та на постійній основі. Також можна скористатись:

  • сайтами для пошуку роботи — часто потрібний працівник у штат;
  • біржами фрилансу — тут велика конкуренція, особливо серед новачків;
  • соціальними мережами — доведеться залучати рекламу.

Створивши власний бренд копірайтера, ви можете сміливо запускати рекламу в інтернеті та працювати на себе. Складайте портфоліо, обирайте вдалі кейси та розвивайтеся в галузі.

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Як не вигоріти під час пошуку роботи

Як не вигоріти під час пошуку роботи: лайфхаки від OLX

Як уникнути вигорання під час пошуку роботи: лайфхаки від OLX ✔️ Як залишитися мотивованими та стресостійкими ✅ Читати подробиці ➤ Блог OLX.ua.