• Укр
  • Рус

Як відкрити будівельний магазин: гайд для підприємців

978
Додати
до обраних
Поділитися

Є не так багато варіантів бізнесу, що будуть затребуваними завжди, незалежно від зовнішніх обставин. До таких напрямів належить продаж товарів для ремонту. Як відкрити магазин будівельних матеріалів? Які рекомендації та нюанси треба врахувати? Читайте просто зараз нашу покрокову інструкцію.

Аналіз конкурентів будівельної продукції

Перш ніж відкрити будмагазин, треба проаналізувати ситуацію на ринку загалом. Вона може бути динамічною та залежати від активності будівництва, платоспроможності людей у певному населеному пункті.

Розповсюджена ідея — відкрити будівельний магазин поблизу новобудов. У процесі ремонту робітники або власники квартир будуть купувати потрібні матеріали. Але спочатку з’ясуйте, наскільки багато поруч із вами конкурентів у таких локаціях.

Під час аналізу враховуйте чинники на кшталт сезонності, асортименту, цінової політики. Також варто розуміти, що ви матимете конкурентів одразу на декількох рівнях, адже будівельні матеріали продають і в невеликих крамницях, й у великих спеціалізованих гіпермаркетах.

Формат та асортимент будівельного магазину

Після огляду конкурентів можна складати бізнес-план будівельного магазину. Принципове питання стосується того, чим конкретно ви будете торгувати та в якому форматі. Якщо не продумати асортимент, є ризик низького товарообігу та закупівлі неліквідної продукції. Під час формування переліку товарів зверніть увагу на такі поради:

  • вибір постачальників — в асортименті мають бути й затребувані популярні бренди, і відносно нерозповсюджені (наявність другої категорії дасть змогу залучити покупців завдяки унікальним торговельним пропонуванням);
  • зміна обсягів запасів — уже в процесі продажу варто зменшувати запаси продукції, яка, як виявилося, не має попиту;
  • можливість вибору — бажано, щоб у кожній категорії було декілька виробників;
  • орієнтація на якість — постачальниками мають бути виключно перевірені компанії, адже від цього залежить ваша репутація.

Зазвичай будівельний маркет має такі категорії товарів:

  • інструменти;
  • покриття для підлоги;
  • шпалери;
  • дрібні металеві елементи (цвяхи, шурупи тощо);
  • продукція для склеювання та монтажу;
  • фітинги та труби;
  • суміші для будівництва;
  • лакофарбові товари.

Перелік може змінюватися в більший чи менший бік залежно від формату місця продажу.

Пошук приміщення під будівельний магазин

Чи не найважливіший параметр вибору — розташування. Коли шукаєте приміщення під магазин будматеріалів, звертайте увагу на такі моменти:

  • чи є поруч аналогічні точки продажу;
  • чи зручно паркуватися та чи достатньо місць;
  • наскільки помітний магазин пересічним перехожим та водіям;
  • чи достатньо площі.

Вигідним місцем для такого магазину вважається точка в спальному районі в безпосередній близькості до житлових комплексів. Якщо розглядати характеристики самого приміщення, принциповими є декілька особливостей:

  • підключені комунікації, серед яких електрика, система вентиляції, каналізація, водопостачання, опалення тощо;
  • наявність двох входів — для вантажів та для відвідувачів;
  • висота стелі мінімум 2,7 м;
  • правильна геометрична форма залів;
  • наявність складу розміром щонайменше 50% від площі зали;
  • загальна площа мінімум 100 кв.м.

Вибір між орендою та покупкою приміщення залежить від стартового капіталу та прорахованих ризиків. Краще за все перші декілька років орендувати площу, а вже потім розглядати питання щодо придбання.

Бізнес-план магазину будівельних матеріалів

У бізнес-плані ви маєте прописати всі моменти, що пов’язані з вкладеннями, ризиками, закупками, підбором персоналу, термінами отримання та розмірами прибутку. Так буде зручніше конкретизувати свої цілі та залучити до співробітництва партнерів.

Основні позиції, на які звертають увагу в бізнес-плані:

  • придбання обладнання;
  • ремонт та перебудова;
  • орендна плата (зазвичай треба вносити на період, більший за один місяць, — наприклад, на пів року);
  • перша партія продукції;
  • реклама;
  • заробітна платня співробітникам;
  • комунальні послуги;
  • податки;
  • витрати на виробництво.

Середній строк, за який вкладення окупаються, становить від 4 до 6 місяців.

Документи для відкриття магазину будматеріалів

Усім, хто з’ясовує як відкрити будівельний магазин, обов’язково потрібно знати юридичну складову. Для офіційного оформлення необхідно мати дозвіл та патент на торгівлю. Дозвіл можна дістати у відділі торгівлі місцевої адміністрації, надавши такий перелік документів:

  • довідку щодо режиму роботи компанії;
  • довідку щодо освіти або кваліфікації власника;
  • документи про право власності чи договір оренди приміщення;
  • завірену копію про реєстрацію індивідуального підприємця або юридичної особи;
  • висновок від санітарно-епідеміологічної станції та пожежної інспекції.

Отримання патенту на торгівлю здійснюється в податковій інспекції. Обов’язковою процедурою при цьому буде реєстрація касового апарату.

Оформлення магазину

Переважно орендоване чи викуплене приміщення потребує ремонту. Його потрібно поділити на дві зони — торговельну та складську. Сухість, чистота, достатня вентиляція та якісне освітлення — чотири головні вимоги до місця, де буде розташовано магазин.

Немає потреби робити складний та дорогий ремонт, вкладаючи чимало грошей і часу в інтер’єр. Достатньо буде обійтися “‎косметикою«‎, адже більше значення завжди мають асортимент будівельних матеріалів та особливості пропонувань вашого магазину.

Підбір постачальників товару

Надійні та добросовісні постачальники — один із головних моментів для успішного ведення бізнесу. Переговори з майбутніми партнерами можна вести або особисто, або онлайн. У першому варіанті більше шансів, що постачальники будівельних матеріалів погодяться на взаємовигідні умови. Проте коли йдеться про велике коло потенційних партнерів, є сенс також вести онлайн-спілкування, а вже потім, за необхідності, домовлятися про зустріч.

Під час перемовин потрібно домовитися стосовно особливостей закупівлі товарів. Є два шляхи: закуповувати одразу або брати будівельні матеріали під реалізацію. Оптимальне рішення — поєднати ці два способи, тобто частину викупати, а частину тримати в магазині для безпосереднього придбання вашими покупцями.

Устаткування магазину будівельних матеріалів

Найголовніше обладнання — це касовий апарат, прилавок, вітрини, стелажі для магазину. Необхідно обладнати в залі щонайменше дві каси.

Про що потрібно пам’ятати в плані технічного устаткування? Важливою буде наявність приладів, що забезпечують достатній рівень освітлення та вентиляції. Якщо плануєте відкрити великий магазин, можуть знадобитися підйомні механізми та інше обладнання для транспортування товарів на території закладу.

Персонал: підбір та навчання

Усіх працівників магазину можна умовно поділити на дві великі групи:

  • торговий персонал;
  • керівництво та бухгалтерія.

Продавці-консультанти та касири працюють за змінами (зазвичай графік 2/2). Велике значення для успішних продажів набувають професійні та особисті якості консультантів. Співробітники мають бути ввічливими, відповідальними, організованими та тактовними. Під час навчання персоналу зверніть увагу на те, щоби працівники змогли добре орієнтуватися в переліку продукції, знали відмінності між різними товарами та вміли підібрати рішення залежно від запитів покупців.

Бухгалтерія може бути представлена не лише штатним працівником, а і спеціалістом аутсорсингу. Також, для заощадження коштів на перших етапах, усі функції керівництва може виконувати підприємець. А вже потім, коли навантаження та прибуток зростуть, є сенс знайти окрему людину на посаду керівника.

Створення інтернет-магазину будматеріалів

Будівельний магазин онлайн — ще один доволі перспективний канал продажів. Представникам бізнесу цього напряму не рекомендують повністю переходити в інтернет, а ось комбінування двох різновидів торгівлі є цілком доцільним.

Для просування можете скористатися великими онлайн-майданчиками. Наприклад, оголошення з продажу різних категорій будівельних матеріалів можна публікувати на сервісі OLX.

Під час створення інтернет-магазину продумайте такі нюанси, як попереднє замовлення, наявність форми для замовлення, особливості самостійного вивезення чи доставлення.

Запуск реклами будівельного магазину

Конкуренція в цій галузі доволі жорстка, тому варто грамотно побудувати рекламну кампанію. Реклама будівельного магазину має охоплювати декілька напрямів просування:

  • публікація матеріалів у спеціалізованих виданнях;
  • банери, листівки, флаєри, вивіски;
  • оголошення на радіо й телебаченні;
  • контекстна й таргетована реклама в інтернеті.

Також під час формування маркетингових стратегій доцільно співпрацювати з організаціями, що займаються будівництвом і ремонтом. Такі посередники будуть пропонувати клієнтам зробити покупку у вашому магазині й за це отримувати відсотки від продажів.

Витрати на запуск будівельного магазину

Стартовий капітал залежить від того, які групи будівельних матеріалів ви будете продавати, наскільки великим буде магазин, купується чи орендується приміщення тощо. Більша частина інвестицій припадає саме на закупівлю товарів.

Скільки коштує відкрити магазин будматеріалів? Тут усе залежить від розмірів та асортименту. Магазин середнього розміру, за умови оренди приміщення, передбачає стартові інвестиції в розмірі приблизно 700 тис. грн.

Магазин будівельних матеріалів — це прибутковий варіант бізнесу, що швидко окупається за умови правильного маркетингового підходу. Навіть у кризові періоди потреба в товарах для будівництва й ремонту залишається актуальною. Ще більше ідей та ініціатив для розвитку підприємництва ви знайдете в розділі OLX для бізнесу. Не бійтеся робити сміливі кроки і ваша справа обов’язково приноситиме прибуток.

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Чекліст онлайн-шопінгу

Чекліст онлайн-шопінгу з OLX: увага на оголошення

Як не стати жертвою шахрая на OLX: ⭐ на що звернути увагу в оголошенні під час придбання товару. Читайте статтю на ➤ Блог OLX.ua.