• Укр
  • Рус

Як відкрити продуктовий магазин

1245
Додати
до обраних
Поділитися

Мрії щодо власної справи варто перетворювати на конкретні цілі, для досягнення яких необхідно створити детальний план і з вірою в успіх, крок за кроком, втілювати його в життя. Сьогодні в Україні є різні ініціативи з надання допомоги у відновленні та започаткуванні власної справи. Наприклад, платформа OLX для бізнесу надає консультації експертів, знижки на рекламні послуги та інші допоміжні інструменти підприємцям. У даному матеріалі розповідаємо, що потрібно для відкриття успішного продуктового магазину.

Як визначити концепцію магазину продуктів

Щоб надати планам конкретики, потрібно сформувати концепцію майбутнього магазину. Це може бути спеціалізований продуктовий магазин (молочний, овочевий), або мінімаркет, у якому можна знайти всі необхідні групи товарів. Концептуальний підхід до організації бізнесу допоможе визначити загальний напрям розвитку, пріоритетні сфери та засоби досягнення найкращого результату.

Визначити асортимент продуктового магазину

Велике значення має асортимент магазину. Для визначення цього аспекту необхідно:

  • вивчити попит на різновиди продукції в даному регіоні;
  • налагодити співробітництво з перевіреними гуртовиками;
  • проаналізувати асортимент, що пропонують найближчі конкуренти.

На основі цих даних можна скласти список перевірених, цінних і улюблених товарів хорошої якості, але водночас за прийнятними для жителів регіону цінами. До асортименту можна додати товари, яких немає в найближчих магазинах. Головне — надати споживачеві широкий спектр якісних продуктів та витримати цей рівень певний час. Це дасть змогу зробити аналіз попиту на ті чи інші товари, доцільність їхньої реалізації та пріоритетного напряму розвитку.

Визначити формат магазину

Цей аспект є важливим елементом плану, який необхідно врахувати перед тим, як відкрити магазин продуктів. У бізнес-план магазину продуктів необхідно включити чітке слідування стандартам формату закладу. Правильне позиціювання робить магазин більш зрозумілим для відвідувачів, що сприятиме збільшенню кількості постійних покупців. Прикладами різних форматів можуть бути:

  • Магазин біля дому — займається реалізацією продуктів повсякденного попиту, головною перевагою буде розміщення поряд із житловим районом.
  • Магазин через прилавок — традиційний різновид торгівлі, що орієнтовано на формування групи постійних покупців. Довірливі відносини між продавцем та споживачем стають одним з інструментів продажів. Такий формат можна використати, щоб відкрити продуктовий магазин у селі.
  • Спеціалізований магазин — широкий вибір одного різновиду продукції, наприклад, овочевий, м’ясний, рибний магазин.
  • Бутик — пропонує споживачам унікальні харчові продукти преміального рівня.

Традиційні формати продуктових магазинів можна сумістити з кафе. Для цього достатньо кавомашини, невеликої вітрини з тістечками та двох-трьох столиків.

Вибрати назву магазину

Гарна назва магазину — важливий елемент, що може стати перевагою закладу. Під час створення назви варто орієнтуватися на певні правила, що мають супроводжувати процес:

  • назва магазину має бути простою;
  • назва має відповідати специфіці пропонованих магазином послуг і його характеру;
  • слово, що стане назвою магазину, має бути популярним і викликати усталені приємні асоціації у відвідувачів;
  • поєднання кількох слів має на меті звертати увагу покупців на пріоритети магазину, що одразу орієнтує відвідувачів.

Можна відкрити магазин продуктів із креативною назвою. Творчий підхід вирізнить магазин з-поміж інших, що привабить відвідувачів.

Як проаналізувати конкурентів

Дослідження конкуренції сприяє правильному позиціюванню свого продукту на ринку, а знання структури ринку дає змогу приймати точніші рішення і відрізняти свою пропозицію від пропонувань конкурентів.

Переважно варто зосередити свою енергію та увагу на тому, хто є прямим конкурентом і чим він займається, які його сильні та слабкі сторони. Визначити прямих конкурентів можна, якщо переглянути каталоги, здійснити пошук в Інтернеті або перевірити рекламні оголошення. Також можна попросити постачальників і дистриб’юторів вказати головних конкурентів у регіоні.

Маючи ці знання, варто подумати про те, як краще презентувати свій продукт. Необхідно надати йому специфічність та унікальність. Цього можна досягнути:

  • оригінальним оформленням зовнішнього та внутрішнього вигляду магазину;
  • пропонуванням асортименту та брендів, відмінних від тих, що пропонує конкурент;
  • задоволенням основних потреб різних груп відвідувачів;
  • більш вигідною ціною на ходові групи товарів;
  • застосуванням дисконту, акцій, розпродажів;
  • підвищенням рівня обслуговування покупців.

Варто пам’ятати, що в майбутньому можна зіткнутись із новими гравцями на ринку. Тож потрібно не збавляти темпів — необхідно посилювати свої переваги та працювати над усуванням недоліків.

Як проаналізувати цільову авдиторію

Знання своєї авдиторії допомагає краще управляти бюджетом і залучати більше клієнтів. Аналізуючи цільову групу варто враховувати, що вона має певні спільні риси, орієнтуючись на які можна прогнозувати сегмент найпопулярніших товарів.

Потреби цільової авдиторії впливають на формування пропонування. Розуміння цих потреб підвищить ефективність роботи магазину, дасть змогу скоротити витрати на рекламу, зробить популяризацію товарів відповіднішою до вимог покупців. Цей чинник може підвищити рентабельність продуктового магазину.

Яким має бути приміщення під продуктовий магазин

Влучна стратегія передбачає серйозне ставлення до вибору приміщення для відкриття продуктового магазину. Першочергове значення надається місцю розташування крамниці. Це має бути прохідне людне місце, наприклад, спальний район або зупинка транспорту. Необхідно перевірити, чи легко дістатися до приміщення, наскільки добре видно вивіску з різних точок місцевості, чи є регіон безпечним для відвідувачів.

Варто звернути увагу на те, які ще в цьому районі є заклади. Наприклад, близькість освітніх закладів може забезпечити постійний потік покупців, варто тільки подбати про відповідну продукцію магазину. Натомість за близького розташування супермаркетів або ринків невелика крамниця навряд чи зможе витримати конкуренцію.

Площа приміщення для невеликого магазину становить близько 50 кв. м з обов’язковими водопроводом, каналізацією, вентиляцією та окремим виходом. За більшої площі оренда буде вищою, тож варто подумати щодо доцільності використання великого приміщення.

Як скласти бізнес-план магазину продуктів

Складання бізнес-плану необхідне як самому підприємцю (для визначення основних аспектів бізнесу), так і для презентації його потенційним інвесторам. Бізнес-план має містити:

  • опис запланованої діяльності: особливості проєкту, стан підготовки до відкриття бізнесу, характеристика планованої зайнятості;
  • маркетинговий план: опис товарів, характеристики ринку, опис потенційної діяльності конкурентів, просування товару, прогноз прибутку;
  • інвестиційний план: заплановані витрати, поточні виробничі потужності, інформація стосовно інвестицій;
  • фінансове становище: розрахунок кошторису з характеристикою платоспроможності, а також ліквідності.

Якщо підприємцю не вистачає досвіду, варто скористатися готовими бізнес-планами, що гарантують більше шансів дістати необхідні кошти для відкриття свого бізнесу.

Які документи потрібні для відкриття магазину

Щоб відкрити продуктовий магазин із нуля необхідно отримати відповідні дозволи. Це тривала процедура, що потребує певних знань. Тому варто звернутися до досвідчених у цих справах людей. До переліку необхідних дій належать:

  • визначення кількості власників;
  • обрання форми оподаткування;
  • реєстрація авторських прав на назву закладу;
  • відкриття банківського рахунку та вироблення печатки;
  • реєстрація у фонді соціального страхування;
  • отримання дозволу для розміщення вивіски магазину;
  • оформлення дозволів від санітарно-епідеміологічної та пожежної служб;
  • отримання касового апарату.

Супровід обізнаної людини для оформлення дозвільних документів на продуктовий магазин допоможе запобігти здійсненню помилок, втраті часу та зусиль.

Що потрібно для оформлення магазину

Оформляючи магазин, необхідно подумати щодо зручності відвідувачів. Проходи мають бути достатньо широкими, щоб клієнти могли легко переміщатись. Освітлення варто розміщувати так, щоб вироби добре висвітлювалися, найбільш прийнятним освітленням для магазину стануть лампи денного світла. Оформляти стелажі для магазину варто з урахуванням дизайну приміщення.

Касові апарати, зазвичай, мають бути розміщено на виході. Розміщення дрібних товарів біля кас може суттєво підвищити їхній продаж.

Продуманий дизайн продуктового магазину також передбачає, що категорії товарів першої необхідності — наприклад, хліб або напої — мають бути розташовано в кінці торгової точки, щоби покупець пройшов повз усі інші продукти та міг вибрати щось із них.

Як організувати логістику

Організація логістики — один з елементів успішного бізнесу. Співпраця з надійним постачальником гарантує, що товари для продуктового магазину відповідної якості будуть надходити своєчасно. Для пошуку таких постачальників варто зробити замовлення в різних гуртовиків. Оформлення тестового періоду дасть змогу визначитись із доцільністю співпраці. Надалі можна укласти договір щодо надходження товару.

Логістика передбачає також складання графіку постачань, обліку необхідного товару. Ці аспекти допоможуть напрацювати надійні та стабільні механізми, що забезпечують ефективну роботу магазину.

Що потрібно для обладнання продуктового магазину

Магазин — це не тільки самі товари. Меблі для продуктового магазину мають бути адаптовані до цього типу діяльності. Добре, якщо полиці регулюються та можуть адаптуватися до асортименту різного розміру. Загальна конструкція має вмістити навіть найважчі продукти, такі як напої, консерви в банках або продукти у великому упакуванні.

Техніка, особливо холодильні вітрини та морозильні камери, є ще одним ключовим предметом меблів для продуктового магазину. Саме в них зберігають молочні продукти, деякі овочі та фрукти, напої. Обладнання зберігає свіжість продуктів, надає можливість демонструвати їх у найкращому вигляді.

Яке ще потрібно устаткування для магазину

Крім вищезазначених елементів обладнання продуктового магазину, для його роботи не обійтися без впровадження автоматизованих систем обліку. Автоматизація значно спростить процеси інвентаризації, обігу товарів, контролю персоналу, оформлення звітів.

Законодавством передбачена установка касового апарату з вбудованим модемом. За необхідності торгове обладнання варто доповнити системами безпеки.

Як підібрати та навчити персонал

Залежно від розміру магазину для роботи, варто найняти продавців на дві зміни, бухгалтера, старшого зміни, вантажника, охоронця. Продавець займається обслуговуванням клієнтів, оперує касовим апаратом, часто також маркує товари та розкладає їх на полицях.

Під час оформлення на роботу варто віддавати перевагу особам із відповідною освітою. Також від продавця чекають охайного вигляду, відсутності шкідливих звичок, вміння спілкуватись із людьми та швидко навчатись.

Неможливо досягти мети професійного обслуговування клієнтів, якщо співробітники не пройшли відповідну підготовку. У цьому випадку навчання стає запорукою того, що послуга надається на найвищому рівні. Варто врахувати, що співробітники мають проходити регулярне навчання для вирішення складних ситуацій, таких як неприємний клієнт, скарга, повернення товару.

Як організувати рекламну кампанію

Якщо ми з’ясовуємо, що потрібно, щоб відкрити продуктовий магазин, не можна не згадати й головний двигун торгівлі — рекламу. Перед відкриттям закладу важливо розробити стратегію запуску реклами, щоб залучити увагу потенційних клієнтів і забезпечити успішний старт бізнесу. Для цього необхідно:

  • вибрати канали реклами — соціальні мережі, місцеві газети, радіо або телебачення;
  • розробити креативну концепцію, яка буде привабливою для вашої цільової авдиторії — стильний логотип, яскрава візуальна реклама, креативний слоган або привабливі акції та знижки;
  • залучати клієнтів після відкриття — можна впроваджувати рекламні акції, розсилки електронних листів, програми лояльності.

Також важливо відстежувати ефективність рекламної кампанії та коригувати її, якщо це необхідно.

Як можна продавати продукти онлайн

Продажі в інтернеті — це галузь електронної комерції, що стає дедалі популярнішою в сучасному світі. Є декілька способів реалізації цього бізнесу, що можуть бути використані окремо або в комбінації.

Один із підходів — це створення власного інтернет-магазину, де клієнти можуть переглядати асортимент продуктів, додавати їх до кошика та оформляти замовлення. Для цього потрібно мати власний склад із продуктами, кур’єрів для доставлення та налаштовану оплату.

Інший варіант — це співпраця з наявними платформами, що спеціалізуються на продажі харчових продуктів онлайн. Вони дають змогу продавати продукти через їхню платформу, забезпечуючи доступ до великої авдиторії клієнтів.

Також варто звернути увагу на мобільні додатки, що дають можливість замовляти продукти зі смартфона. Це може бути окремий додаток для вашого бізнесу або співпраця з наявними додатками. Незалежно від підходу, важливо мати якісні фотографії продуктів, опис та ціни на них, а також забезпечити швидке та надійне доставляння.

Скільки коштує відкрити продуктовий магазин

Зазвичай відкриття продуктового магазину потребує значних фінансових вкладень, які можуть складати кілька тисяч або навіть десятки тисяч доларів. До витрат треба додати видатки на оренду приміщення, зарплатню співробітників, забезпечення безпеки та охорони, комунальних послуг, придбання обладнання та інвентарю. Знайти потрібне обладнання можна на OLX. Наприклад, наприкінці минулого року було розміщено понад 80 тис. оголошень про продаж холодильного обладнання. Середня вартість холодильника складала 7268 грн.

Якщо ви плануєте відкрити продуктовий магазин, рекомендується скласти бізнес-план, щоб розрахувати приблизну вартість відкриття та запуску вашого бізнесу, а також оцінити потенційні доходи та витрати.

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Чекліст онлайн-шопінгу

Чекліст онлайн-шопінгу з OLX: увага на оголошення

Як не стати жертвою шахрая на OLX: ⭐ на що звернути увагу в оголошенні під час придбання товару. Читайте статтю на ➤ Блог OLX.ua.