Позашляховики та кросовери користуються популярністю вже протягом багатьох років, проте досі деякі водії не знають у чому саме полягає різниця між ними. Часто обидва види автомобілів записуються в одну категорію «джип», проте насправді таке визначення помилкове. У цьому матеріалі розповідаємо яка різниця між кросовером і позашляховиком.
Історія позашляховика та кросовера
Перший позашляховик з’явився після початку Другої світової війни й мав назву GPV (General Purpose Vehicle), що в перекладі означає, «автомобіль загального призначення». Солдати називали такі машини скорочено джипами. З часом позашляховики набули популярності й почали використовуватися масово. А в 1999 році компанія BMW представила перший у світі спортивний позашляховик — кросовер BMW X5 E53. Нова модель стала несподіванкою для багатьох. У ті роки деякі критикували компанію та пророкували провал нового виду автомобіля, проте кросовери завоювали любов звичайних водіїв та впевнено зайняли свою нішу.
Де використовують позашляховики та кросовери
Однією з головних відмінностей, за якою відрізняється кросовер та позашляховик це сфера їх застосування. Щоб не помилитись із вибором автомобіля варто заздалегідь визначити, як саме та в яких умовах він буде використовуватись.
Позашляховик
Позашляховик — це насамперед авто для бездоріжжя. Такі автомобілі чудово долають складні ділянки дороги та різноманітні перешкоди, наприклад, болото. Проте на асфальті позашляховик не піддається повному керуванню. Також варто враховувати, що позашляховики споживають досить багато палива.
Кросовер
Кросовери — це універсальний тип автомобіля, яким легко керувати на асфальтованій дорозі та який може подолати незначне бездоріжжя. Кросовер це чудовий варіант для мешканців міста, які полюбляють іноді виїжджати на природу.
У чому різниця між будовою позашляховика та кросовера
У зв’язку з різним призначенням, позашляховик та кросовер мають відповідно різну конструкцію. Розглянемо особливості будови двох видів авто більш детально.
Позашляховик
Позашляховики потужніші за кросовери, тому загалом мають більші габарити та дещо інші характеристики:
- Конструкція кузова — машина позашляховик має великий кузов, зазвичай, квадратної форми.
- Рамна конструкція — кузов більшості моделей позашляховиків кріпиться до рамної конструкції. Завдяки цьому навантаження рівномірно розподіляється автомобілем, проте це також додає йому ваги та зменшує маневровість.
- Привід — автомобілі позашляховики мають ручний повний привід. Це дозволяє ефективно керувати машиною в складних умовах та підлаштувати керування під себе.
- Об’єм двигуна — у середньому об’єм двигуна позашляховиків складає 3 л і більше. Такої потужності достатньо для їзди бездоріжжям.
- Дорожній просвіт — відстань від землі до нижньої точки позашляховика складає не менше 200 мм. Завдяки цьому авто може подолати практично будь-які нерівності на своєму шляху.
Завдяки особливості конструкції, позашляхові автомобілі чудово підходять для жителів сільської місцевості та любителів активного відпочинку. Проте, у місті їх потужність рідко необхідна, вони можуть бути дещо громіздкими та іноді не достатньо маневровими в умовах щільного дорожнього руху.
Кросовер
Кросовери часто називають «спортивними позашляховиками». І хоча зовні в них дійсно є багато спільного, проте їх конструкція має певні відмінності:
- конструкція кузова — кросовери зазвичай мають дещо менші габарити та кузов обтічної форми;
- рамна конструкція — на відміну від позашляховика, кузов кросовера не кріпиться до рамної конструкції. Це робить авто значно легшим та покращує керованість, проте менш міцним до високих навантажень;
- привід — як і позашляховик кросовер може мати повний привід, але вмикається він автоматично під час високих навантажень, наприклад, коли колеса авто пробуксовують. Також є моделі з переднім та заднім приводом;
- об’єм двигуна — більшість кросоверів обладнані двигунами об’ємом від 1,5 до 2,5 л. Цього цілком достатньо для комфортної їзди містом та на природі;
- дорожній просвіт — кліренс кросовера дещо менший ніж у позашляховика. Це знижує прохідність авто, проте покращує його стійкість та стабільність на дорозі.
Ознайомившись більш детально з характеристиками автомобіля, можна зрозуміти який кросовер вибрати та чи саме цей тип авто підходить для Ваших потреб.
Підіб’ємо підсумки
Позашляховики та кросовери мають багато спільного, проте кожен із видів підходить для тих чи інших потреб.
Позашляховик | Кросовер | |
Сфера застосування | Бездоріжжя | Асфальт та легке бездоріжжя |
Конструкція кузова | Великі габарити, кузов квадратної форми | Великі габарити, кузов обтічної форми |
Рамна конструкція | Використовується | Не використовується |
Привід | Ручний повний привід | Автоматичний повний привід, передній або задній привід |
Об’єм двигуна | від 3,5 л | до 2,5 л |
Дорожній просвіт | від 200 мм | до 190 мм |
Позашляховик — це незамінний вид авто в сільській чи гірській місцевості. Такі машини спроможні подолати практично будь-які дорожні умови. Жителям міста краще звернути увагу на кросовери. Їх характеристик цілком достатньо як для комфортної їзди в межах міста, так і для поїздки на природу.