Чому саме б/в? Як у світі намагаються мінімізувати негативний вплив на екологію
Екологи б’ють на сполох, фільмуючи у різних країнах величезні звалища відпрацьованих автомобільних шин, що не лише викидають у повітря метан, а й, час від часу спалахуючи, забруднюють атмосферу токсичними ізопреном й бутадієном. Згідно із загальноприйнятою класифікацією, автомобільні покришки належать до четвертого класу небезпечних виробів, які шкодять екосистемі, розкладаючись у землі не менше як сто років. А гази, що виділяються, збільшують вуглецевий слід і можуть сприяти зміні клімату.
Загальносвітові тенденції такі, що ми все частіше задумуємося про те, як зберегти екологію, подарувавши звичним щоденним речам шанс на друге життя. Культура «других рук», що нині стала популярною, стосується не лише одягу, а й автомобілів і комплектувальних товарів до них.
У Європі існують екологічні рухи, діячі котрих активно розповсюджують інформацію про перевагу вторинної експлуатації автопокришок. Бо ж, наприклад, автомобільна шина, яка уже була у використанні, має ще достатньо ресурсу для нових кілометрів пробігу.
Додатково ці сім-десять кілограмів гуми та кордів можуть неабияк заощадити бюджет автолюбителя. Адже ціна на вироби б/в – і на шини, і на диски, – у кілька разів нижча, аніж на аналогічні нові. За одну й ту ж саму ціну автолюбитель може купити нові шини посередньої якості, або ж автопокришки преміум-класу з мінімальним пробігом. Вигода тут очевидна.
Друге життя шин. На що варто звернути увагу?
Кілька років тому концерн Michelin оприлюднив дослідження, що стосувалося старих і нових шин. Автопокришки тестували на міцність на високих швидкостях, ефективність гальмування й гальмівний слід, щеплення з дорожнім полотном, опір накачуванню тощо. За результатами тестування, шини з мінімальним пробігом, які не були у використанні протягом трьох років, за якостями не відрізнялися від нових.
Багаторічні дослідження The German Motorist Organization так само свідчать про те, що шини мінімального ступені зношеності можуть прослужити новому власникові кілька сезонів. Навіть на неідеальних українських дорогах.
Автомобільні шини: правила зберігання
Утім, перш ніж купувати, таки варто звернути увагу на кілька моментів. Серед них – вік шини. Звісно, у б/в автопокришок дата виготовлення й час експлуатації мають першочергове значення. Своє літочислення шина починає від моменту її монтажу на автівку. З цього часу вона починає зношуватися – не в останню чергу завдяки тиску повітря, розтягуванню матеріалів та навантаженням. З початком безпосередньої експлуатації на шину впливають також маса автомобіля і дорожнє полотно.
Загалом же вік шини складає щонайменше 3-5 років, тогорічна або позаторішня покришка зазвичай не надто відрізняються одна від одної, тож у будь-якому разі не складно порахувати люфт її життєздатності.
Купуючи автопокришки, що уже були у використанні, варто також прискіпливо оцінити їхній зовнішній вигляд, детально оглянувши, або ж запросивши у продавця фото товару. Завітрена гума і така, що втратила свій колір, швидше за все, буде дуже жорсткою через негативний вплив сонячного світла, температур і води. Такі шини мають низькі зчіпні властивості на дорозі, а це – підвищений ризик ДТП. Небезпечні також мікротріщини, які виникли внаслідок впливу зміни температури. Вони підвищують ризик проколу колеса на дорозі. Експлуатація автівки з такими покришками може спровокувати втрату керованості авто.
Вибираємо диски б/в. Що тут найважливіше?
Автомобільні диски, що були у користуванні – одна із найбільш популярних покупок серед автомобілістів. Можна добре зекономити, взявши оригінальні диски: легкосплавні, сталеві, ковані, збірні. Диски не лише покращують вигляд автомобіля, а й знижують перегрів гальмівної системи. Серед переваг легкосплавних дисків, зокрема, зниження інертності коліс, швидкий розгін й чітке гальмування автомобіля.
Поверхневого огляду дисків «з пробігом», як правило, достатньо, аби розібратися, чи варто їх купувати. Фахівці стверджують, що фірмові оригінальні диски куди більш надійні, аніж новенькі незрозумілого чийого виробництва. Неякісний метал може тріснути або деформуватися після першого ж сезону експлуатації без можливості повернути форму на СТО.
Диски на автомобіль: як вибрати та на що звернути увагу
Потемніння й вібрація, що передається вгору рульовою колонкою, є свідченням очевидної деформації легкосплавного диска. Гнутий або ушкоджений диск спровокує нерівномірний контакт шини із поверхнею автошляху. Й усе це теж загрожує безпеці водія й пасажирів.
Досвідчені автолюбителі радять також протестувати б/в диски методом простукування гайковим ключем. Як правило, глухий звук засвідчить наявність явних або замаскованих мікротріщин, а дзвінкий – скаже про їх відсутність. І такі диски будуть безпечними і прослужать іще не один сезон.
Як купити? Питання ціни
Згідно зі статистикою, автомобільні шини та диски, що були у користуванні, популярний товар на ОLХ. Щодня у рубриці «Авто» тут з’являються десятки профільних оголошень, які завершуються вдалими угодами.
Ціни, залежно від стану і віку, коливаються від 2000 і до 10 000 від простіших до фірмових за комплект із чотирьох шин діаметром 22. Ціна на диски від 500 грн за найпростіші сягає 40 000 грн за фірмові у відмінному стані й вище. Таким чином автопокришки і диски можна купити дешевше на 40-70%, що є неабиякою економією бюджету.
Аби пересвідчитися, що купуєте якісний товар, запросіть у продавця додаткові характеристики і фото. Чесну й вдалу угоду забезпечить OLX-доставка, відправлення з післяплатою або доставлення товару кур’єрською службою. Таким чином можна перевірити комплектацію товару, його стан і лише після цього оплатити покупку. Про переваги таких угод свідчить той факт, що часто покупці повертаються за іншими автотоварами, аби укласти наступну вдалу угоду.