Полірування фар із часом потрібне всім автомобілями. Верхній матеріал мутніє, жовтіє та покривається дефектами чи подряпинами. Відновлення зовнішнього скла — це не косметична процедура для машини, що робиться з естетичних міркувань. Це про безпеку на дорозі. Якість покриття впливає на рівномірність та насиченість світлового потоку. Далі докладно розбираємо, як відполірувати фари та що для цього знадобиться.
Чому мутніють фари?
Помутніння оптики зазвичай відбувається з двох причин:
- На фари потрапляють частинки піску, землі, пилу, що утворюють мікроподряпини на склі.
- Неправильний догляд — наприклад, очищають брудне й запилене скло сухою ганчіркою. Вона не прибирає мікрочастинки повністю, натомість тільки дряпає поверхню під час тертя.
Оптика втрачає свої властивості через старість. У цьому випадку полірування вже не допомагає повернути первісний вигляд. Тоді вже фари треба купувати нові. Ви можете придбати оптику для автомобіля на OLX.
Чим полірувати фари?
Відполірувати фари можна у два способи. Перший — професійний. Він передбачає використання спеціальних хімічних засобів, приладів. На нього треба витратити більше часу. Другий — народний. Це спрощений варіант, що переважно будується на лайфгаках водіїв. Отже, чим відполірувати фари й не пошкодити їх?
Спеціальні засоби та шліфувальне устаткування
Перш ніж ви власноруч дізнаєтесь, як відполірувати фари в машині, вам знадобиться придбати спеціальні засоби. Суміші, пасти мають різну консистенцію та зернистість. Можна взяти декілька різних варіантів, щоб знайти оптимальне рішення. Набір для полірування також містить:
- наждачний папір — його зернистість може мінятися від Р400 до Р2500;
- шліфувальну машинку — іноді її заміняє електричний дриль із можливістю регулювати частоту обертів;
- малярський скотч;
- поролонові кільця різної твердості.
Скотч використовують, щоби прикрити кузов навколо фари та решітку радіатора. Для зручності та надійності матеріал накладають у декілька шарів, аби не пошкодити поверхню машини.
Якщо ви вперше маєте справу зі шліфувальною машинкою, вивчіть правила безпеки у її використанні, принципи застосування тощо. За потреби краще довірити полірування фар фахівцям, які мають досвід у цьому. Адже нашкодити авто легше, ніж привести до ладу.
Зубна паста
Можна використовувати й інші методи, як почистити фари. Наприклад, один із народних способів передбачає застосування зубної пасти. У реалізації він простіший, але щодо ефективності його навряд чи можна об’єктивно оцінювати. Отже, як відполірувати скло фари в цьому випадку:
- потрібна відбілювальна зубна паста, що містить полірувальні мікрокристали — це зазначено на пакуванні;
- оптику треба очистити, а потім нанести на скло пасту, розподіляючи її рівномірним шаром;
- коли склад висохне, можна переходити до полірування — натирати круговими рухами.
Полірування в такий спосіб допоможе позбутися мінімальних пошкоджень на поверхні фари. Наприклад, коли помутніння тільки почалися або подряпин зовсім небагато. Проте зі старими плямами та глибокими пошкодженнями паста не впорається.
WD-40 та харчова сода
Ще один спосіб, як відполірувати авто в домашніх умовах, — використати харчову соду проти пожовтіння та мастило WD-40 проти подряпин. Їх треба змішати, аби отримати густу суміш. Вона має нагадувати за консистенцією крем або зубну пасту. Цей склад тримати на поверхні фари можна до 6 хвилин. Відполіруйте поверхню круговими рухами, змийте розчином води й мила, аби прибрати жирність після мастила.
Спосіб підходить для видалення складних плям на склі та маленьких частинок іржі. Важливо в цьому випадку використовувати ізоляційну стрічку або скотч, щоб не пошкодити кузов, металеві та пластикові деталі.
5 кроків, як відполірувати фари
Скільки триватиме ефект від полірування поверхні фар? Невідомо. Нові пошкодження, помутніння та втрата кольору можуть з’являтися через вплив сонця, погоди та саму їзду. Зазвичай радять полірувати фари кожні 30–50 тис. км. Отже, як відновити фари автомобіля покроково?
Підготуйте поверхню
Спочатку треба прибрати з поверхні захисного скла залишки піску, бруду та інші мікрочастинки. Це можна зробити мокрою ганчіркою. У воду за потреби додайте трішки мила, аби позбавитися жиру.
Закрийте бампер та решітку навкруги фари. Для цього є малярний скотч, спеціальні кузовні стрічки тощо. Збільшити поверхню покриття можна за допомогою захисного паперу. Важливо це зробити і для того, аби не пошкодити саму оптику. Часто через решітку радіатора волога потрапляє всередину фари, через що утворюється конденсат і погіршується якість освітлення. Якщо ви не бажаєте потім ще шукати причину, чому потіє фара, та ризикувати на дорозі, використовуйте ізоляційні матеріали.
Відшліфуйте наждачним папером
Перед тим як полірувати фари, їх треба відшліфувати. Цей етап необхідний, коли є глибокі подряпини на склі. Для процедури вибирають наждачний папір, а його зернистість залежить від стану фари:
- 1000 — для прибирання сколів, подряпин, потертостей;
- 1500 і 2000 — для того, аби прибрати наслідки попереднього етапу;
- 2500 — полотно для остаточного шліфування.
Кожен матеріал прибирає наслідки попереднього. Обробка одним полотном зазвичай триває до трьох хвилин. Якщо подряпини маленькі, а помутніння майже немає, можете починати процедуру з наждачного паперу, що має зернистість 1500. Внаслідок уся поверхня фари має бути білою без блискучих слідів.
Під час обробки варто намочувати поверхню фари водою. Так ви прибираєте маленькі частинки пластику та абразиву.
Можна використовувати не наждачний папір, а спеціальні абразивні кола. Для них треба мати пневматичну або ексцентрикову машинку, в ідеалі — з відведенням пилу. Перевагою машинки є більш рівномірний результат, наждачкою його складно досягнути. Але пристрій не може обробляти нерівну поверхню, тож закруглені фари або краї будуть необроблені.
Обробіть полірувальними засобами
Наступний етап — безпосередньо полірування. На поверхню наносять склад з абразивними елементами. Зазвичай використовують декілька паст із різними властивостями. Ці матеріали прибирають матовий наліт, маленькі пошкодження та мікротріщини — після шліфування їх хоч і мало, але вони залишаються.
Оптимально використовувати пасти з маркуванням 83–85. Тут зі збільшенням числа росте і ступінь абразивності.
Повноцінне оброблювання буде тільки з використанням спеціальних приладів: машинки для полірування та поролонових кілець (W 7000 або W 7006). Рухи в такому випадку мають бути рівномірними, перекривальними. Оберти на пристрої мають бути в межах 1200–1500 за хвилину. Якщо частота більша, можна пошкодити поверхню, менша — не отримати бажаного результату.
Приберіть залишки полірувальних засобів
Треба прибрати сліди полірувальних паст із поверхні захисного скла. Для цього ви можете використовувати м’які серветки з мікрофібри або бархату. Перевірте одразу, чи змогли ви досягти бажаного результату. Якщо полірування не допомогло, можна повторити ще раз.
Покрийте захисним засобом
Останній крок — запечатати результат і покрити лаком. Етап не є обов’язковим, але додатковий шар засобу може подовшити ефект від полірування. Для цього використовують спеціальні лаки. Аерозольні засоби закріплюють результат процедури та надають первісного блиску поверхні.
Професійне полірування фар
Оскільки полірування потребує від вас сил, обережності та акуратності, цілком раціонально делегувати цю справу фахівцям. У спеціалізованих сервісах використовують професійне обладнання, що швидко повертає оптиці прийнятний вигляд. Додатковою перевагою є нанесення захисного шару професійними засобами, які схожі на рідке скло.
Коштує процедура доволі дорого. Однак це того варто через безпеку на дорозі.
Отже, коли ви знаєте, як полірувати фари авто та що для цього потрібно, ви можете провести процедуру самостійно. Якщо ж ви боїтеся нашкодити машині, зверніться до фахівців — послуги ви можете знайти на OLX.