Якщо машина не заводиться, варто перевірити роботу акумулятора. Далеко не в усіх випадках винен саме АКБ. Проте якщо проблема в ньому, способів завести авто доволі багато. Розберемось, як завести машину, якщо сів акумулятор, а зарядити його зараз немає можливості.
Як зрозуміти, що сів акумулятор
Ознаки розрядженого акумулятора зрозуміти нескладно. Декілька базових рис:
- двигун не запускається;
- замки на дверцятах не розблоковуються під час натискання на кнопку дармовиса;
- фари не вмикаються, а просто мигають і гаснуть.
Також стартер може крутитися занадто повільно. Іноді він може навіть не реагувати на поворот ключа, хоча ви почуєте клацання всередині. Якщо ви бачите саме ці ознаки, то проблема криється в розрядженій батареї, а проводка та запобіжники в цілості.
У разі більш глобальних проблем треба замінити АКБ. Ви можете придбати акумулятори на OLX.
Чому сів акумулятор: причини
Якщо сів акумулятор у машині, варто пошукати причину цього. Іноді проблема пов’язана з недостатнім або неправильним обслуговуванням АКБ. Декілька причин, чому акумулятор сідає швидко чи повністю розряджається:
- Електроліт всередині википів — якщо кислоти та дистильованої води недостатньо, то процеси всередині акумулятора стають неможливими.
- Свинцеві пластини пошкоджено — вони через старіння обсипаються, а також можуть раніше часу вийти з ладу через нестачу електроліту.
- Батарея сідає занадто швидко — це пов’язано з повільною зарядкою, що може виникати за низьких температур, нестачі сірчаної кислоти або проблемах з електрикою всередині авто.
Більшість акумуляторів живе від трьох до п’яти років. Цей термін можна продовжувати, якщо ви будете справно обслуговувати АКБ. Батарею варто перевіряти на тріщини та здуття. Корпус акумулятора варто очищувати від бруду та пилу. Не всі акумулятори піддають обслуговуванню всередині. Але якщо на ньому є кришка, то можна перевіряти рівень електролиту — він має покривати пластини зі свинцю. За потреби треба доливати дистильовану воду.
Що робити коли сів акумулятор у машині: 5 способів
Коли в авто розрядився акумулятор, найпростіший спосіб завести машину — зарядити цей самий акумулятор. Проте це не завжди можливо. Тож треба шукати додаткові способи хоча б трішки додати заряду.
Акумулятор іншої машини
Поширений метод — «прикурити» від іншого автомобіля. Для цього треба мати спеціальні проводи, що містять на кінцях клеми-крокодили, та будь-яка машина із зарядженою батареєю у 12 вольтів із такою самою місткістю. Цей варіант стосується тільки легкових машин.
Часто виникає проблема, як відчинити машину, коли сів акумулятор. Це можна зробити ключем механічно або за мінімального заряду акумулятора.
За допомогою проводів із клемами з’єднують акумулятори двох машин. Перевірте полярність: червоними поєднують плюсові клеми, а чорним чи синім — мінусові. Якщо в цей момент виникне іскра, це нормально. Не вмикайте двигун декілька хвилин спочатку. Після увімкніть стартер. Якщо двигун успішно почав працювати, почекайте ще хвилини три та знімайте клеми. Але будьте уважні: мінімальне й короткочасове замикання між клемами неприпустиме.
Буксирувальний трос
Якщо сів акумулятор у машині з механічною коробкою передач, можна спробувати буксирування. Вам знадобиться ще одна машина, яка нормально працює. На неї чіпляється трос, який буде тягнути машину з несправним акумулятором.
Треба витиснути зчеплення, перемикнутися на третю передачу. Педаль відпускати можна вже згодом, коли швидкість буде близько 15 км/год. Коли двигун почне працювати, треба перейти на нейтральну передачу. А після — подайте сигнал людині в машині, яка вас тягне.
Штовхнути
Щоб машина завелась, її можна просто штовхнути — принцип і спосіб аналогічний. Якщо місцевість має нахил, можна пустити з гори автомобіль. Цей варіант теж можна застосовувати тільки для авто з механічною коробкою передач.
Швидкість руху під час штовхання буде менше, ніж у випадку з тягачем. Треба декілька спроб перед тим, як двигун заведеться. Під час штовхання не можна впиратися в скло, ліхтарі та інші крихкі елементи.
Пуско-зарядний пристрій
Коли сів акумулятор використайте ще один зі способів, як завести машину — вам знадобиться буксир або спеціальний пуско-зарядний пристрій. Це доволі дорога, але зручна й корисна річ у дорозі. Підходять пристрої всім машинам, не залежно від типу двигуна й палива.
Алгоритм роботи простий. Треба увімкнути запалення, під’єднати дроти з відповідними клемами до акумулятора. Після цього увімкніть запалення та почекайте декілька хвилин.
Акумулятор від шурупокрута
Нетиповий, проте дієвий метод — використати шурупокрут. Треба взяти його батарею чи іншого схожого інструмента, який працює з напругою у 12 вольтів. До клем акумулятора треба під’єднати дроти від батареї електроінструменту. У цьому випадку чекати поновлення заряду треба дещо більше — хоча б 15–20 хвилин. Після цього можна вже запускати двигун автівки.
Якщо у вас розряджається акумулятор на машині, це не проблема. У вас є щонайменше п’ять некласичних методів, як можна поновити заряд. У разі, якщо «прикурювання» чи інший спосіб не допоміг, варто звернутися до фахівців та перевірити інші функціональні деталі машини.