Що може значно скоротити вік автомобіля та передчасно відправити його на звалище? Звичайно ж, ідеться про корозію. Що робити, якщо з’явилася іржа на машині? Чим обробити днище автомобіля? Яка антикорозійна обробка є кращою та які взагалі є варіанти? Розглянемо найбільш ефективні та розповсюджені рішення.
Види засобів для антикорозійного оброблення автомобіля
Чим обробити авто проти корозії? Усі різновиди засобів розподіляються на дві великі групи: консерванти та інгібітори. Дія продукції залежить саме від різновиду. Поговоримо про кожну групу окремо.
Консерванти
Коли потрібне обробка авто від корозії, застосовують ці засоби. Консерванти актуальні, якщо на кузові немає жодних ознак іржі, тобто машина є новою. У цьому випадку головне завдання — запобігання проблемі. У складі містяться компоненти, що сприяють утворенню еластичного шару — так закривається доступ вологи до металу. Консервувальні засоби можуть бути двох типів:
- воскові — актуальні для внутрішніх поверхонь і закритих порожнин;
- бітумні — ними обробляють колісні арки та днище.
Якісні препарати не схильні до розтріскування під дією високих чи низьких температур та слугують надійним захистом від іржі.
Інгібітори
На жаль, далеко не завжди вдається запобігти виникненню корозії, і тоді з проблемою доводиться боротися. Чим обробити кузов машини, якщо побачили іржу? На допомогу приходять інгібітори.
Якщо корозія автомобіля вже є, наносити консерванти на уражені ділянки немає сенсу. Під антикорозійним покриттям іржа не припинить розвиватися — скоріше навпаки. Однак ваше завдання — зупинити розвиток небезпечних процесів.
Інгібітори не тільки зупиняють розвиток корозії, а й укривають поверхню захисним шаром, проте він має меншу стійкість, ніж у випадку з консервантами. Препарати другого типу зазвичай позначають абревіатурою ML (від назви засобу «Мовіль»). Вони мають дуже високу здатність проникати всередину поверхні та просочують уражені ділянки. Після початку дії інгібітора також можна нанести продукцію з консервуючою дією.
Вимоги до антикорозійних засобів
Яким має бути справді якісний антикор? Попри те, що за принципом дії та рекомендаціями щодо застосування засоби можуть бути різними, вимоги до них однакові. До принципових характеристик належать:
- вогнетривкість;
- високий рівень заповнення відколів, подряпин, ділянок зі складним доступом тощо;
- однорідна колоїдна структура;
- довгий період зберігання;
- добра адгезія з поверхнею;
- водонепроникність плівки.
Зосередимося на вимогах до двох типів, що застосовуються на зовнішніх поверхнях:
- мастики з бітуму — передусім мають містити в складі смоли, що запобігають механічному пошкодженню та стають захисним шаром для металу;
- склади на основі каучуку — у цьому випадку найголовнішою особливістю є високий рівень адгезії.
Важливо, щоб засіб, який ви плануєте використовувати, не тріскався та не відшаровувався після нанесення на поверхню. Саме це буде запорукою тривалого періоду служби машини.
Як зрозуміти, що вашому автомобілю потрібне антикорозійне покриття
Як ви вже могли зробити висновок, набагато краще, якщо обробка машини від корозії здійснюється, як профілактичний захід. Запобігати наслідкам іржі доволі складно, тому у ваших інтересах регулярно протидіяти корозійним процесам. Є декілька ситуацій, коли варто здійснювати антикорозійне оброблення:
- вік машини складає понад три роки (і ви хочете продовжувати використання та згодом продати авто);
- ви придбали вживаний автомобіль;
- був зроблений кузовний ремонт.
Варто врахувати, що заводського антикорозійного покриття вистачає на три роки, тому потрібно поновлювати захисний шар.
Чи потрібне антикорозійне оброблення нового автомобіля
Показники щодо періоду служби заводського антикору є приблизними й також залежать від пробігу. Як правило, обробляти новий автомобіль засобами проти корозії принаймні недоцільно. Крім цього, використання такого шару навіть може завдати шкоди автомобілю. Захисна плівка має відпрацювати передбачений виробником період, інакше є ризик руйнування металевої поверхні.
Як часто треба обробляти авто
Головна умова нанесення нового покриття — втрата властивостей старого. Якщо говорити про середньостатистичні показники, плівковий антикор має поновлюватися після 100 тис. км пробігу, а олійний — кожні 20–30 тис. км. Це стосується помірного клімату та міських умов. Проте також варто враховувати особливості експлуатації й модель автомобіля.
Як зробити оброблення своїми руками?
Професійне антикорозійне оброблення коштує доволі багато, тож самостійне виконання процедури стає слушною альтернативою. Якщо маєте принаймні елементарні навички щодо ремонту авто, досягти доброго результату вийде.
Способи оброблення днища автомобіля
Чим обробити днище авто залежно від наявності чи відсутності корозії? Є пасивний, активний та перетворювальний способи. Розглянемо кожний окремо.
Пасивний спосіб
У цьому варіанті потрібно помити та висушити днище авто. Далі необхідно видалити іржу, стару мастику, нанести ґрунт, після чого декілька шарів антикорозійної мастики.
Активний спосіб
Особливості активного способу аналогічні до пасивного. Єдина різниця — у нанесенні засобу іншого типу. У цьому випадку застосовується інгібітор, як-от «Мовіль». Мета такого заходу полягає не лише в захисті, а й у боротьбі з іржею. Ще один нюанс — можливість не видаляти стару мастику, адже шари почнуть взаємодіяти.
Перетворювальний спосіб
Чим краще обробити днище автомобіля, якщо вже помітили сліди корозії? Процедура в цьому випадку здійснюється у два етапи. По-перше, варто застосувати спеціальний засіб, завдяки якому іржа перетворюється на щось, що нагадує захисний ґрунт. По-друге, необхідно використати, залежно від ситуації, один із попередніх способів — пасивний чи активний.
Ще один момент стосується складу препаратів, що використовуються для антикорозійного оброблення. Матеріали можуть бути такими:
- мастика — має захисну та консервувальну дії, складається зі смоли, каучуку, бітуму або поєднань перерахованих компонентів;
- полівінілхлоридний та каучуковий матеріали — характеризуються довговічністю, зазвичай використовуються, як заводське покриття;
- парафіновий матеріал — виготовляється на основі воску, завдяки йому створюється еластична плівка, що дуже швидко висихає після нанесення;
- олійний склад — якщо виникли тріщини, їх можна заповнити цим засобом, що не буде висихати протягом усього періоду експлуатації.
Також серед матеріалів для антикорозійної обробки виокремлюють рідкий пластик. Однак суттєвий недолік такого варіанту полягає у високому рівні схильності до механічного впливу. Саме тому, у випадку з обробленням машин, такий матеріал не застосовують.
Як обробити днище автомобіля
Найчастіше постає питання щодо того, чим обробити днище машини. Впоратися із цією задачею цілком можливо самотужки, якщо дотримуватися елементарних правил. Алгоритм дій є таким:
- Забезпечити зручний доступ до днища — найкращим варіантом буде загнати машину на підіймач чи яму.
- Видалити іржу — за допомогою металевої щітки обробіть днище.
- Ретельно помити та висушити поверхню — цей етап є важливим, бо волога може зіпсувати результат.
- Застосувати антикорозійне покриття — залежно від різновиду може знадобитися нанесення не одного, а двох шарів.
- Зачекати, поки антикор схопиться, — на упакуванні засобу має вказуватися необхідний час, зазвичай це одна доба.
Перелік дій щодо того, як обробити дно автомобіля, є доволі простим. Дотримуйтеся рекомендацій, які пропонує виробник антикору, послідовно виконуйте маніпуляції — і ваш автомобіль буде надійно захищений від корозії.