• Укр
  • Рус

Секрети успішного ведення бізнесу в умовах війни: навички, які потрібно розвивати

800
Додати
до обраних
Поділитися

З 2021 року український бізнес переживає не найкращі часи. Спершу пандемія COVID-19, а згодом повномасштабне вторгнення рф внесли жорсткі корективи у розвиток бізнесу.

Результати опитування індексу настроїв малого бізнесу за 2022 рік, проведеного Європейською Бізнес Асоціацією в рамках проєкту Unlimit Ukraine, свідчать про подальше погіршення прогнозів. За даними опитування підприємців, показник склав 2,4 бала із можливих 5, що є другим найнижчим значенням за всю історію дослідження. Порівняно з попереднім роком, коли показник становив 2,6 бала, та з 2020-м — 2,2 бала.

Не лише настрої, але й очікування щодо змін погіршилися. Більшість підприємців (38%) передбачають подальше погіршення стану справ у бізнесі протягом наступного року, а 33% очікують покращення ситуації.

Секрети успішного ведення бізнесу

Українські підприємці шукають інноваційні підходи до бізнесу, використовуючи платформи оголошень, такі як OLX, для розширення ринку збуту та покращення взаємодії зі споживачами.

Усе не настільки погано, як виглядає

Зважаючи на статистику і настрої, у нашого читача може скластися враження, що все вкрай погано, проте це не так! Значна частина малого та середнього бізнесу зберігає позиції й активно розвивається.

Ми взяли інтерв’ю у Романа Геращенка, СЕО Sasquatch Digital — однієї з перших SMM-агенцій України.

Роман Геращенко - СЕО Sasquatch Digital

Sasquatch Digital займає п’яту позицію у категорії SMM-рейтингу діджитал-агенцій і компаній, що надають послуги у сфері діджиталу , відповідно до даних IAB Україна за 2022 рік.

— Як вплинула війна на ваш бізнес? Чи відбувся вплив на постачальницькі ланцюги та логістику, а також на ваших клієнтів?

— Як і діяльність решти рекламних агенцій, війна на місяць зупинила нашу роботу в березні 2022-го та загалом відкотила Sasquatch Digital на рубіж 2018 року. Ми втратили частину поточних і потенційних клієнтів, які зупинили комунікацію зі споживачами, а також відмовилися від роботи з тими, хто не вийшов з ринку росії.
Водночас ми залучили ряд клієнтів з інших країн та великого бізнесу України. Через війну комунікація не постраждала, оскільки ще під час пандемії ми налаштували процеси для ефективної віддаленої роботи.

— Яким чином ви зберігаєте лояльність та довіру клієнтів у таких непевних умовах?

— Лояльність ми заробляли упродовж 13 років існування агенції шляхом якісної роботи. Тому клієнти нам довіряють і підтримують. Думаю, довіру клієнтів ми отримуємо завдяки нашому професіоналізму, щирості та роботі з перевищенням очікувань.

— Чи були вам необхідні фінансові ресурси для протидії впливу війни на ваш бізнес?

— У нас медійний бізнес — продаємо послуги. Тому всі інвестиції йдуть або у рекламні кампанії, або до наших спеціалістів. Для значних сум інвестицій у рекламу ми брали передоплату. Команда розуміла ситуацію і була готова до певних труднощів. За що безмежно вдячний кожному з наших спеціалістів.

— Чи співпрацюєте ви з іншими бізнесами та організаціями, щоб зміцнити позицію в умовах війни?

— Sasquatch Digital входить у Всеукраїнську рекламну коаліцію та IAB Україна — міжнародну організацію, що сприяє розвитку інтерактивної реклами. Ми є членами різних комітетів, які розвивають рекламну галузь, товаришуємо з іншими агенціями та регулярно ділимося кейсами і власними здобутками зі ЗМІ.

— Які перспективи бачите для розвитку вашого бізнесу після завершення війни?

— На жаль, не всі наші колеги змогли втриматися на ринку — інші агенції втратили частину висококваліфікованого персоналу. Тож ми одні з небагатьох, хто в стані у цей складний час реалізовувати великі кампанії для України чи світу. Нарощення власних потужностей і експертизи будуть хорошою базою для задоволення потреб тих, хто звернеться до нас після відновлення роботи бізнесу.

Влад Ноздрачов

Влад Ноздрачов — власник українського б’юті-бренду Sense Education та онлайн-школи цифрових професій Superludi, також вирішив поділитися особистими прогнозами та способами розвитку бізнесу під час війни.

— Як війна відобразилася на вашому бізнесі? Чи спостерігався вплив на ланцюги постачання та логістику, а також на ваших клієнтів?

— Кульмінація змін сталася під час блекауту. У кожному бізнесі відбулися зміни, що стосувалися постачальників, географії, темпів і способів виробництва. Майже в кожному проєкті. Ми працюємо на основі власного виробництва, а це означає, що ми гнучкі та можемо дещо швидше від інших адаптовуватися до будь-яких умов.

— Як ви підтримуєте лояльність та довіру клієнтів у такий важкий час?

— Невпинна комунікація і сервіс. Людині потрібна людина з іншого боку екрана чи полиці. Ми не зникаємо і розповідаємо, як усе створюємо, іноді навіть із моменту ідеї. Отака у нас ідея — дивіться, як ми її робимо. Так ми працюємо з новими б’юті-продуктами у Sense Education.

— Чи доводилося вам більше інвестувати задля зменшення впливу війни на ваш бізнес?

— Так, доводилося. Ми дофінансовували деякі проєкти, інвестували, щоб повернути їх на необхідний рівень діяльності. У більшості сталих бізнесів завданням є вижити та втримати долю ринку, а у нових — винайти курс і віднайти нову стратегію прориву. Найкращий час. І перше, і друге потрібно фінансувати.

— Чи встановлюєте ви партнерські зв‘язки з іншими бізнесами та організаціями з метою посилення своєї позиції в умовах війни?

— Усі проєкти побудовані на відносинах із партнерами. Хтось щось нам продає, хтось постачає, хтось обслуговує наш маркетинг. Схоже, що зараз бути ближче один до одного, як ніколи досі, — найкращий спосіб вижити.

— Які перспективи ви бачите для розвитку бізнесу після завершення війни?

— Колосальні. Та це працює, тільки якщо бути оптимістом. Приватні інвестори та скептики, можливо, будуть іншої думки.

Коротко про головне

Український бізнес зіштовхується зі значними труднощами, спричиненими пандемією COVID-19 і вторгненням росії. Результати опитування свідчать про погіршення настроїв серед підприємців та низькі очікування щодо майбутнього.

Попри негативний вплив воєнних дій, руйнування та інших факторів, успішні підприємства все ж таки знаходять шляхи для збереження і розвитку. Бізнес та приватні особи використовують усі можливі засоби для купівлі, продажу і обміну товарів та послуг, зокрема на OLX.

Покращення навичок у сфері комунікації, ефективне управління ресурсами, а також співпраця з іншими організаціями є основними способами вести бізнес під час війни та тримати економічний фронт.

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Чекліст онлайн-шопінгу

Чекліст онлайн-шопінгу з OLX: увага на оголошення

Як не стати жертвою шахрая на OLX: ⭐ на що звернути увагу в оголошенні під час придбання товару. Читайте статтю на ➤ Блог OLX.ua.