В автомобілі лобове скло слугує для захисту водія та пасажирів від повітряного потоку, бруду, комах та каміння. Й оскільки часто саме воно бере на себе зустрічні об’єкти, на склі із часом можуть утворитися тріщини. Найчастіше це трапляється через попадання каміння з-під коліс машини, несправність двірників, їзду вибоїнами та зміну температури. Що для цього потрібно для того, щоби провести ремонт тріщин лобового скла — розповідаємо в цій статті.
Чи можна водити автомобіль із тріщиною на лобовому склі
Використовувати автомобіль тривалий час із тріщиною на вітровому склі не рекомендується. Через постійні вібрації, яким піддається скло, поява навіть одного незначного сколу загрожує тим, що дефект може розповсюдитися всією поверхнею. Це загрожує тим, що:
- у водія буде значно погіршена видимість;
- якщо на автомобілі є тріщина на лобовому склі, за кордон її можуть не пропустити;
- рано чи пізно скло повністю розсиплеться.
Також варто врахувати, що в деяких випадках поліцейські можуть виписати штраф за розбите лобове скло. Здійснюється це згідно з п. 6.8.5 ДСТУ 3649:2010, де вказано, що не дозволяється мати на вітровому склі тріщини чи сколи в зоні роботи склоочисників. Допустима тріщина на лобовому склі — завдовжки не більше ніж 50 мм.
Водночас як зазначає ПДР, тріщина лобового скла не свідчить про технічну несправність авто. Тобто, згідно із законом, використовувати машину з тріщиною дозволяється, а штраф за тріснуте лобове скло можна оскаржити. Не зважаючи на це, не варто нехтувати таким дефектом та бажано провести ремонт сколів на лобовому склі якомога швидше.
Що робити при появі тріщини на лобовому склі
За появи тріщини необхідно заклеїти лобове скло скотчем. Це захистить її від бруду та пилюки. Якщо ви помітили дефект влітку під час спеки, то перед тим як заклеїти тріщину в лобовому склі, варто підкласти під скотч папір.
Після цього можна поїхати на СТО. Дорогою бажано їхати не надто швидко, без зайвих маневрів. Не варто самостійно здійснювати ремонт лобового скла, оскільки непрофесійне втручання може лише зашкодити.
У яких випадках лобове скло не підлягає ремонту
Вітрове скло складається з декількох шарів, тому незначний дефект можна досить легко усунути. Проте, у деяких випадках буває така тріщина на лобовому склі, що робити з нею нічого не вдасться, наприклад:
- якщо тріщина глибока та пошкодила не тільки зовнішній, але і внутрішні шари скла;
- коли тріщина розміром понад 15 см;
- якщо пошкодження розташоване дуже близько до краю скла;
- якщо в тріщину потрапив бруд та пилюка;
- за повторної появи тріщин на склі, яке вже було раніше відремонтовано.
У таких випадках вітрове скло доведеться демонтувати та міняти на нове.
Як здійснюється ремонт тріщини на лобовому склі
Ремонт тріщини на лобовому склі проходить досить швидко та легко, проте для нього потрібно мати спеціальне обладнання та досвід. Саме тому цю справу краще довірити фахівцям. Усунення пошкоджень на склі проходить у декілька етапів.
Поверхня скла ретельно очищається
Перед тим як заробити тріщину на лобовому склі, її чистять від бруду та пилюки. Для цього використовується спеціальна автохімія та вакуумна помпа. Після цього очищене місце висушується та обробляється знежирювачем.
Біля країв тріщини просвердлюють невеликі отвори
Для цього використовується алмазне свердло товщиною 1 мм. Завдяки невеликим отворам на кінцях тріщини, з неї знімається надмірний тиск, що запобігає поширенню дефекту.
Якщо біля сколу немає інших дрібних тріщин, свердлити поглиблення не потрібно.
Тріщина заповнюється полімером
На скло встановлюється плунжер, який заповнює тріщину полімером. Клей підбирається за рівнем його прозорості та коефіцієнтом заломлення (він має бути таким самим, як у скла).
Скло сушиться за допомогою ультрафіолетової лампи
Після заповнення тріщини фахівці прибирають залишки полімеру. Далі вони накривають скло плівкою та сушать за допомогою ультрафіолетового випромінювання з довжиною хвилі 320 нм. Наприкінці оброблена поверхня скла шліфується, після чого автівкою можна знову без проблем користуватись.
Як замаскувати тріщину на склі самостійно
Пробувати самостійно усунути пошкодження можна лише у випадку, якщо немає можливості поїхати на СТО, а тріщина лобового скла невелика за розміром. Тоді водію потрібно придбати набір інструментів, до якого зазвичай входять:
- прозорий клей;
- свердло з алмазним наконечником;
- поліроль;
- скрайбери;
- іноді також невелика ультрафіолетова лампа.
Порядок дій, як заклеїти лобове скло, нічим не відрізняється від процесу на СТО. Вітрове скло так само потрібно промити, знежирити, розігріти, нанести на нього суперклей та висушити ультрафіолетовою лампою.
Перед тим як забрати тріщину на лобовому склі в домашніх умовах, варто врахувати, що скоріш за все пошкоджене місце залишиться помітним та в будь-який момент може розійтися по цілій поверхні. Для якісного ремонту тріщини варто все ж звернутися до спеціалістів.
Вітрове скло безпосередньо впливає на видимість, а отже й на безпеку водія, пасажирів та інших учасників дорожнього руху. Саме тому скло потрібно якомога швидше полагодити. Вчасне усунення тріщин вбереже водія від повної заміни лобового скла та зайвих неприємностей на дорозі.