Бізнес

Майданчик на виріст: навіщо класифайд малому та середньому бізнесу

20 Березня 2019   
 4
Майданчик на виріст: навіщо класифайд малому та середньому бізнесу

Торговельні онлайн-майданчики на сьогодні є одним з найефективніших каналів для продажів. Чи означає це, що необхідності вкладати гроші у виробництво власного майданчика сьогодні не варто? Директор департаменту роботи з бізнес-користувачами OLX B2B Unit Оксана Скоробрєха розповіла Mind про те, чому представникам малого та середнього бізнесу варто освоювати класифайди і розвивати там своє «представництво».

Оптимізація витрат

Спеціалізовані торгові платформи стануть кращим рішенням, щоб відкрити інтернет-магазин при малому бюджеті або просто не піти в мінус. Так, щомісячне утримання свого бізнес-аккаунта на майданчику коштуватиме в рази дешевше, ніж розробка власного сайту магазину. Як правило, веб-студії і досвідчені фрілансери беруть в роботу портали середньої складності приблизно за $1000. Та й якщо робити вибір на користь другого варіанту, крім розробки та підтримки онлайн-вітрини, доведеться витратитися на пошукову оптимізацію та рекламу. І якщо українські e-commerce сервіси гарантують охоплення і залучення широкої аудиторії, витрати на свій сайт швидше за все не дадуть схожих результатів.

Поріг входження на классифайд набагато нижчий від розробки свого сайту. Близько $1000 знадобиться вже просунутим бізнес-користувачам. За подібні суми вони розміщують по кілька сотень товарів і підключають різні інструменти просування – виведення оголошень в топ, підняття продаваних речей вгору в списку пропозицій, банери в залежності від виду продуктів або послуги.

Стартовою точкою для малого і середнього бізнесу стане кілька десятків розміщень. Ціна, відповідно, набагато нижча в залежності від пакета. Таким чином, можна буде відстежити попит, залучити свою аудиторію і зрозуміти, як розвивати свої продажі далі.

Уперед за охопленнями

Під охопленнями, звісно, мається на увазі купівельна аудиторія вашого бізнесу. Наростити її на сервісі оголошень найлегше. Розміщуючи на платформі свої товари, ви отримуєте доступ до мільйонів потенційних клієнтів. Згідно з дослідженнями Factum Group Ukraine за грудень 2018, серед 20 найбільш відвідуваних сайтів країни – три найбільші торгові майданчики. OLX – на 6-му місці, щоденна частка даного класифайду становить 13%. За даними самої платформи, у грудні її відвідали 26 млн чоловік.

Крім того, на класифайді є спеціальні опції для бізнес-користувачів. До розміщених оголошень можна підключити додаткове промо. Щоб зрозуміти, який інструмент просування підійде краще, варто звернутися за консультацією до менеджера з розвитку бізнесу.

Індивідуальний підхід до покупця

У великих торгових майданчиків є важлива перевага – доступ до величезного масиву даних. Це історії покупок, запити користувачів, середній чек, активність за географічною ознакою тощо. Чим більше даних в обороті, тим простіше скласти індивідуальний портрет кожного покупця і налаштувати персоналізацію. З цією опцією потенційним клієнтам надходять пропозиції, які сервіс підбирає самостійно, виходячи з особистих переваг. Так, любителям риболовлі швидше за все запропонують варіанти спінінгів, а батьки маленьких дітей побачать більше пропозицій по дитячим іграшкам. Таким чином, місток між споживачем і бізнесом стає все коротшим. Користувачеві зручніше відшукати бажаний товар, а продавцеві – знайти зацікавленого клієнта.

Тренди українського e-commerce ринку

Дослідження компанії GfK у жовтні 2018 показали: деякі категорії товарів частіше купують на конкретних класифайдах і маркетплейсах. Зручність класифайдів ще в тому, що можна реалізовувати найрізноманітніші речі – від хендмейду до стоку. За даними самої платформи, в топ-3 категорії, окрім одягу, найпопулярнішими залишаються також дитячі товари та електроніка.

Уважними слід бути підприємцям-початківцям у сегменті продажу взуття. Згідно з результатами опитування GfK, з квітня на торгових майданчиках його стали купувати менше. Незважаючи на це, взуття розташувалося в топ-4 товарів, які купують в мережі. На інші існуючі категорії в інтернеті припадає менше 25% покупців.

Незалежно від того, які товари ви збираєтеся реалізовувати, торговельні майданчики стануть відправною точкою для подальшого успіху малого і середнього бізнесу в продажах. Головне, вибрати підходящий варіант для своєї категорії речей. З використанням сервісів оголошень і маркетплейсів у підприємців з’являється можливість забезпечити найбільш бюджетний варіант виходу на e-commerce ринок, сформувати і згодом розширити свою аудиторію.