За даними компанії Kantar, у 2019 році близько 40% жителів України купували товари онлайн. Це число продовжуватиме рости: прогнозується, що через п’ять років кожен другий українець буде робити покупки в інтернеті.
Тому підприємцям-початківцям варто використовувати для розвитку своєї справи ресурси та платформи, де вже є все, що для цього потрібно. Наприклад, OLX. Ми розробили сторінку, де ви зможете дізнатися про всі можливості для бізнесу на нашій платформі в різних розділах: «Роботі», «Нерухомості», «Авто» і «Товарах». Також на її основі підготували покрокову інструкцію, яка допоможе успішно стартувати на OLX.
Для вас уже все зробили: чому продавцям потрібно бути на OLX
На OLX продають свої товари та послуги понад 2,2 млн користувачів – від приватних осіб до великих компаній. Їхнє число постійно зростає, одна з причин – переваги платформи, особливо для тих, хто збирається запускати онлайн-бізнес.
1. Низький поріг входу в бізнес
Звичні статті витрат на старті бізнесу – розробка інтернет-магазину, його пошукова оптимізація, реклама та підтримка. Причому тільки перше обійдеться мінімум в $1000.
Якщо ж ви запускаєте свою справу на OLX, ваші витрати значно нижчі, немає жодних перешкод для старту. Не потрібно витрачатися на створення інтернет-магазину – все вже готово, залишається тільки почати продавати. На OLX із сумою, яку ви б заплатили розробнику-фрілансеру або веб-студії, можна розмістити сотні оголошень з товарами та підключити різні варіанти просування.
Крім того, ви отримуєте простір для експериментів: можна опублікувати оголошення в різних рубриках, щоб подивитися, на які товари буде більший попит, і тільки потім вибрати нішу для бізнесу. При цьому ваші початкові інвестиції будуть невеликими. Наприклад, щоб почати продавати товари в рубриці «Спорт/відпочинок» на старті достатньо вкласти 179 грн – стільки коштує пакет «Старт» на п’ять розміщень (ціни на листопад 2021 р. – ред.).
2. Високе охоплення
Розміщуючи товари на OLX, бізнес отримує доступ до величезної аудиторії, яка довіряє платформі та цілеспрямовано приходить, щоб робити покупки.
За даними дослідження Kantar TNS CMeter за липень 2019 року, OLX входить до п’ятірки найпопулярніших ресурсів серед користувачів України: щомісяця його відвідують понад 25 млн користувачів. Попереду тільки Google, YouTube, Facebook, Wikipedia.
Кожен другий інтернет-користувач заходить на OLX мінімум раз на місяць, вважаючи його зручним, простим і зрозумілим сервісом, а додаток OLX встановлений у кожному другому смартфоні – такими є результати дослідницької компанії GfK за березень 2019 року. Крім того, 92% користувачів називають OLX, коли йдеться про покупку та продаж товарів в інтернеті.
3. Індивідуальний підхід до продавців
Щоб допомагати продавцям успішно реалізовувати товари і послуги, в OLX є B2B Unit, який працює з бізнес-користувачами платформи. Останніх зараз – 240 тис.
Бізнес-клієнти можуть по телефону звернутися до менеджерів OLX, якщо виникає проблема або потрібна консультація, наприклад, як краще описати товар або послугу, коли оптимально публікувати оголошення, яка рекламна послуга буде ефективною. А у тих, хто купує преміум-пакети розміщень, з’являється персональний менеджер: по суті, це особистий консультант і помічник у розвитку бізнесу на платформі.
4. Безпека угод
Для безпеки всіх учасників процесу купівлі-продажу на OLX є послуга OLX Доставка. Покупець може бути впевнений в тому, що його не обманять, йому не потрібно надсилати передоплату незнайомій людині на карту. Продавець отримує гроші тільки після того, як клієнт огляне та забере товар у відділенні Нова Пошта. Якщо ж він відмовляється від покупки, зворотну доставку замовлення оплачує OLX. У результаті користувачі не бояться робити покупки, що позитивно впливає на продажі.
Шлях продавця: як успішно стартувати на OLX
Підприємці не завжди розуміють, з чого почати та як досягти своєї мети. Щоб все зробити правильно, дотримуйтесь інструкції.
Крок 1. Не баріться з реєстрацією
Покупці цінують «стаж» акаунта на онлайн-майданчику, вважаючи, що чим довше існує сторінка, тим надійніший продавець.
Крок 2. Отримайте бізнес-статус
Користувачі отримують статус «Бізнес», якщо поставили відповідну галочку при створенні оголошення, а також після покупки пакету розміщень «Старт» або «Преміум», які відрізняються за ціною, кількістю публікацій та набором функцій.
Якщо в рубриці, де працює продавець, немає безкоштовних публікацій (перевірити, які ліміти встановлені для різних рубрик, можна за посиланням), система відразу пропонує оплатити пакет. Якщо ж є, то користувач може спочатку використати їх, а коли вони закінчаться, йому прийде повідомлення з пропозицією купити пакет.
Крок 3. «Грайте» за правилами
Деякі користувачі намагаються під виглядом приватних регулярно продавати товари, щоб отримувати прибуток, не купуючи при цьому пакети розміщень. Так робити не потрібно. До того ж, це ще й неефективно.
На OLX активно виявляють таких користувачів. Наприклад, якщо продавець використовує професійні фотографії, у нього є посилання на сайт, великий асортимент товарів, можна вибрати розмір, є гарантії – все це видає бізнес-користувача. Якщо на платформі таке помічають, акаунт отримує статус «Бізнес».
Крок 4. Заповніть бізнес-сторінку
Після покупки пакетів «Старт» або «Преміум» кожен бізнес-користувач на OLX отримує доступ до персональної бізнес-сторінки – по суті, це повноцінний інтернет-магазин.
Базові можливості такі:
1. назва компанії: не більше 70 символів, це може бути назва бізнесу або просто ім’я, якщо товари продає приватна особа;
2. іменне посилання на базі домену olx.ua (companyname.olx.ua), не більше 20 символів;
3. логотип компанії;
4. контактна інформація;
5. клікабельне посилання на сайт компанії;
6. вкладка з описом компанії;
7. перелік оголошень з товарами;
8. статистика переглядів оголошень за 60 днів.
Як було сказано вище, бізнес-користувачі, які оплатили пакет «Преміум», отримують додаткові переваги. Наприклад, три автопідняття кожного оголошення (на 7, 14 і 21-й дні), можуть розмістити банер на головній сторінці магазину і сторінках товарів, відображати віджет «Інші оголошення автора» на сторінці кожного товару (три обрані публікації), бачити статистику переглядів за 90 днів.
Крок 5. Просувайтеся на платформі
Навіть найякіснішому товару потрібно правильне просування, інакше він загубиться серед тисяч інших пропозицій. Це може бути підняття у списку оголошень, розміщення в ТОП – окремому блоці над загальним списком звичайних оголошень, або публікація на головній сторінці OLX з послугою «VIP-оголошення».
Є також готові набори платних послуг: «Легкий старт» (підняття в ТОП на 3 дні), «Швидкий продаж» (7 днів в ТОПі і 3 підняття в списку) або «Турбо продаж» (30 днів в ТОПі, 9 підняттів та послуга «VIP-оголошення» на 7 днів). Витрати на рекламу залежать від різних факторів – географії, широти охоплення, категорії товарів тощо.
Якщо у вас залишилися запитання, ви можете їх поставити у формі зворотного зв’язку на сторінці.
Текст: Світлана Васильченко, Людмила Колб