Аналітика

17% покупців замовляють товари в транспорті: ключові тренди в онлайн-торгівлі

19 Червня 2020   
 19
17% покупців замовляють товари в транспорті: ключові тренди в онлайн-торгівлі

Найбільше цієї весни купували одяг, комп’ютери та телефони, у той час як продавали дорослий і дитячий одяг та автозапчастини. 44% купують в інтернеті як нові, так і вживані товари. Продають найчастіше, використовуючи ноутбуки та ПК, мобільний додаток – на третьому місці. Чим сьогодні живуть покупці та продавці ринку e-commerce – у дослідженні від Factum Group Ukraine* та OLX.

Навесні 2020 року можливість купувати не виходячи з дому стала ключовою для багатьох. При цьому виграли як покупці, так і продавці. Для бізнесів і приватних торговців важливу роль зіграли онлайн-майданчики: для одних вони стали єдиною можливістю продовжувати працювати в умовах карантину, для інших – джерелом додаткового доходу. Підйом на ринку онлайн-торгівлі підтверджують і дані OLX: кількість активних користувачів платформи з березня по травень зросла на 6%.

Онлайн-покупець: звички й уподобання

За даними опитування Factum Group Ukraine, новим товарам надають перевагу 54% респондентів, 44% – купують як нові, так і вживані. Лише вживані вибирають усього 2%. Навесні найпопулярнішими товарами, за даними OLX, були одяг і взуття – їх придбали понад 116 тис. разів. На другому місці – комп’ютери – 59,5 тис. доставок, не відстають і телефони – 52 тис. Потрібним виявилося спорядження для спорту та відпочинку – 47,5 тис. купівель. Закривають топ-5 автозапчастини – 34,9 тис.

Щоб замовити товари в інтернеті, покупці використовують у середньому два пристрої, при цьому 58% – комбінують стаціонарні та мобільні. При цьому найчастіше купують через додаток у смартфоні – у 62% випадків. Не встановлювати додаткові програми, а робити замовлення через браузер телефону подобається 49% учасників опитування. Приблизно стільки ж купують товари за допомогою ноутбука – 48%.

Відсутність прив’язки до місця знаходження магазину дозволяє «шопитися» буквально звідусіль: так, 17% респондентів роблять це в транспорті, 43% – на роботі. При цьому майже всім опитаним (94%) зручно купувати онлайн удома. Обмежень за часом теж немає, тому респонденти загалом (92%) купують товари як у будні, так і у вихідні. Якщо ж виділити найбільш «шопінгові» дні тижня, на першому місці, за даними OLX, – середа (16% покупок), трохи менше припадає на вівторок і понеділок. Найменше товарів продавці надсилають у неділю – 12%.

17% покупців замовляють товари в транспорті: ключові тренди в онлайн-торгівлі

Онлайн-продавець: спеціалізація та комунікація з клієнтами

Інтернет-продавці в середньому спеціалізуються на одній категорії товарів. Навесні цього року, за даними OLX, бізнес-користувачі найчастіше продавали одяг і взуття – 1,8 млн оголошень, дитячий одяг – 1,1 млн, а також автозапчастини – 577,7 тис. Дитяче взуття також серед найпопулярніших речей для торгівлі – 486,1 тис. пропозицій за три місяці. На п’ятому місці розмістилися товари з категорії антикваріату та колекцій – їх виставляли на продаж 373,6 тис. разів.

Для публікації оголошень продавці, за даними опитування, частіше використовують стаціонарні, ніж мобільні пристрої – 45% проти 15%, ще 40% їх комбінують. Більше ніж половина респондентів (58%) користується ноутбуком, 52% – персональним комп’ютером. Мобільний додаток у смартфоні у продавців, на відміну від покупців, лише на третьому місці – 47%.

Найчастіше замовлення отримують телефоном, переважно його ж вважають основним каналом спілкування. На другому місці – форма замовлення на сайті. Якщо говорити конкретно про OLX, то зручність розміщення оголошень та комунікації з покупцем бізнес-продавці оцінюють високо – 93% та 89% відповідно. Задоволені також швидкістю продажів на сайті – 89%.

*Методологія дослідження:

– Репрезентативне онлайн-опитування покупців і продавців, які замовляли або продавали в інтернеті протягом останніх 6 місяців, віокм 20-45 років, у містах з населенням 50 тис. і більше. Вибірка: 400 інтерв’ю

– CATI-опитування бізнес-продавців товарної категорії. Вибірка: 200 інтерв’ю