Українці стали значно частіше купувати товари в інтернеті на фоні оголошення та впровадження січневого локдауну. Кількість замовлень онлайн у п’яти найпопулярніших категоріях зросла на 46%.
Такі дані наводить аналітична служба OLX, порівнявши активність користувачів з 9 грудня 2020 (дата оголошення січневого локдауну) по 13 січня 2021 з аналогічним періодом минулого року, коли жодних обмежень не було.
При цьому активність продавців в інтернеті лишилася незмінною – у період січневого локдауну кількість пропозицій зменшилася лише на 1,5% у порівнянні з аналогічним періодом 2020-го.
«Зростання кількості покупок в онлайні переважно пов’язане з оголошенням та провадженням січневого локдауну. Через закриття офлайнових магазинів, ТРЦ та ринків громадяни знову почали масово купувати товари в інтернеті. Схожу динаміку ми зафіксували також під час першого локдауну навесні 2020 року. Можна зазначити, що в українців почали формуватися нові споживчі звички, пов’язані із карантинними реаліями: покупці хочуть мати постійний доступ до товарів, уникаючи відчуття дефіциту. Набирає популярності також система BOPIS (купуєш онлайн – забираєш в магазині), коли й бізнеси перейшли у режим офлайн-точок з видачі онлайн-замовлень», – зазначив директор департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні та Центральній Азії Ігор Сироватко.
На що зріст попит
З 9 грудня 2020 по 13 січня 2021 вибухове зростання попиту на OLX показали найпопулярніші категорії товарів. За цей час українці зробили понад 300 тис. замовлень із послугою OLX Доставка, тоді як минулого року – 205 тис.
Загалом у 2020 році через нестабільну роботу офлайн-магазинів найпопулярніші категорії показали таку динаміку кількості замовлень
Чоловічий одяг
+123%, 136,2 тис. замовлень, середній чек – 527 грн проти 60,8 тис. замовлень і 543 грн у 2019 році.
Чоловіче взуття
+94%, 113,9 тис. замовлень, середній чек – 820 грн проти 58,6 тис. замовлень і 833 грн у 2019 році.
Електроніка: Комплектуючі та аксесуари
+74%, 130,4 тис. замовлень, середній чек – 2 700 грн проти 74,8 тис. замовлень і 1 500 грн у 2019 році.
Смартфони
+63%, 105,7 тис. замовлень, середній чек – 2 700 грн проти 64,8 тис. замовлень і такого самого середнього чека в 2019 році.
Дитячі іграшки
104,5 тис. замовлень, середній чек – 515 грн. Ця категорія товарів потіснила аксесуари для мобільних телефонів (65,3 тис. замовлень і середній чек – 589 грн).
«Згідно з міжнародним дослідженням платформи Salesforce, після завершення локдауну та відкриття фізичних магазинів зростання онлайн-торгівлі не зупинилося, а навпаки – виторг інтернет-магазинів у другому кварталі 2020 збільшився на 71%.
В Україні протягом минулого року кількість замовлень на нашій платформі з послугою OLX Доставка зросла на 87,7% – до 2,7 мільйона угод (1,4 мільйона у 2019 році), середній чек у найпопулярніших категоріях товарів залишився незмінним – 1 240 грн.
Сфери зі швидким оборотом коштів, зокрема роздрібна торгівля, залишаються основним драйвером у поновленні економічної активності. Онлайн-підприємцям вдалося швидко адаптуватися до нових реалій, тому у 2021 році ми також очікуємо на значне зростання інтернет-торгівлі в Україні», – додав Ігор Сироватко.
Чого чекати в майбутньому
1. Онлайн-торгівля залишиться найбільш передбачуваним напрямком для малого та середнього бізнесу. Згідно з міжнародними дослідженнями Shopify, у 2020 році кількість продажів в інтернеті зросла на 21,5% у Центральній та Східній Європі. За прогнозами, у 2021-му ринок e-commerce збільшиться більш ніж на 8%. В Україні цей показник може сягнути ще більше.
2. Нові карантинні реалії значно вплинули на те, як змінився інтерес українців до девайсів. Наприклад, за даними аналітики OLX, техніку для дому стали обирати на 93% більше у порівнянні з 2019 роком. Нова звичка купувати в онлайні електроніку, одяг, взуття, продукти та медикаменти закріпиться у новому 2021 році. Таку саму динаміку зростання можна очікувати й у сервісів з доставки (дослідження онлайн-торгівлі України від CBR).
3. Враження від покупки стануть важливою частиною бізнес-стратегій. Покупці очікують, що процес замовлення, оплати та доставки буде інтуїтивно зрозумілим, швидким, безпечним та приноситиме приємні емоції. Підприємцям доведеться автоматизувати та спрощувати процес придбання, а також створювати унікальні пропозиції та робити акцент на бонусах, щоб утримати клієнта.
4. Покупці дедалі більше купуватимуть не «бренд», а «користь» від конкретного продукту. Світова криза, спричинена пандемією, стала рушійною силою відповідального шопінгу та усвідомленого споживання. Водночас, згідно зі світовими трендами від Shopify, клієнти готові платити більше компаніям, які піклуються про оточення та займаються благодійністю.