Аналітика

Тільки в межах Києва люди скористалися доставкою 120 000 разів: e-commerce-підсумки 2020 року

26 Лютого 2021   
 86
Тільки в межах Києва люди скористалися доставкою 120 000 разів: e-commerce-підсумки 2020 року

Під час весняного карантину серед українців зріс інтерес до персонального транспорту. Середній чек протягом року становив 930 грн, а найбільшу кількість доставок товарів в Україні було здійснено у межах Києва. Більше про тенденції покупок українців онлайн у 2020 році – у дослідженні OLX.

Дослідження Shopify Plus* щодо тенденцій розвитку електронної комерції показує, що пандемія COVID-19 не пройшла безслідно для сфери онлайн-продажів. Вона задала «нову нормальність», у якій роки потенційних змін сталися протягом кількох тижнів, і їх неможливо ігнорувати.

Бум онлайн-шопінгу стимулює рекордну конкуренцію

Навесні 2020-го було помітним глобальне зростання попиту на електронну комерцію та зручні опції для отримання товару. Ті самі тенденції можна помітити і в Україні. Із запровадженням локдауну роздрібні офлайн-магазини були вимушені закритися. Це позначилося і на популярності онлайн-шопінгу – вона досягла своєї максимальної частки від усього світового ритейлу – 16,4%**. По суті, такий глобальний бум відбувся протягом двох місяців весни 2020 року.

Схожі зміни є й на українському ринку. У покупців значно зріс інтерес до онлайн-шопінгу від початку пандемії. Так, за даними OLX Доставка, у другому кварталі в порівнянні з першим кількість покупок онлайн зросла на 24%. У третьому кварталі помітний спад на 11%, а напередодні новорічних свят та запровадження січневого локдауну – знову ріст на 29%.

Середній чек протягом 2020 року становив 930 грн, а найбільше його зростання відбулося у третьому кварталі – +10% до 953 грн.

Нова поведінка покупців змінює майбутнє ритейлу

2020 рік в електронній комерції можна було охарактеризувати різким зростанням продажів у неочікуваних категоріях. Дослідження Shopify показує, що онлайн-покупці стали звертати більше уваги на такі товарні категорії, як харчові продукти, здоров’я та гігієна та предмети домашнього вжитку.

Аналітика відгуків на OLX показує, що у другому кварталі зі стартом карантину у порівнянні з попереднім періодом значно зріс інтерес до наступних товарів:

– велотранспорт (+136%, середній чек – 772 грн);

– роликові ковзани (+112%, 667 грн);

– садовий інвентар (+110%, 507 грн);

– дитячий транспорт (+98%, 899 грн);

– товари для саду та городу (97%, 673 грн).

Помітне як звичне сезонне зростання інтересу до деяких категорій (наприклад, товари для саду та городу), так і нові тенденції, які можна пов’язати із пандемією та епохою new normal (бум на персональний транспорт).

За рік тільки в межах Києва люди скористалися доставкою 120 000 разів: e-commerce-підсумки 2020 року

У третьому кварталі з першими послабленнями обмежень зросла кількість відгуків у таких категоріях:

– квитки (+318%, середній чек – 763 грн);

– товари для школярів (+121%, 411 грн);

– товари для хокею (+34%, 749 грн);

– ковзани (+30%, 1 361 грн);

– весільні аксесуари (+30%, 314 грн).

У четвертому кварталі інтерес покупців був пов’язаний переважно із сезонністю:

– ковзани (+643%, середній чек — 561 грн);

– лижі та сноуборди (+440%, 959 грн);

– світильники (+143%, 442 грн);

– товари для хокею (+130%, 788 грн);

– головні убори (+95%, 319 грн).

Користувачі обирають бренди зі швидкою та стабільною доставкою

Зважаючи на соціальне дистанціювання та суворий карантин, чимало бізнесів стали шукати вихід і робити ставку на онлайн. На OLX у період з лютого по листопад 2020-го кількість бізнес-клієнтів збільшилася на 10% – зараз на платформі понад 32 тис. магазинів.

Обмеження офлайн-торгівлі спровокувало бум на послуги доставки. Тепер наявність такої опції – необхідність для брендів. Статистика OLX Доставка показує, що найчастіше у 2020 році покупки мандрували в межах Києва – їх було 120 тис. Жителі столиці найбільше намагалися мінімізувати свої соціальні контакти, тому обирали отримувати товари з доставкою.

Між регіонами товари найбільше подорожували за такими напрямками:

– Київ-Харків – 33 тис.;

– Харків-Київ – 32 тис.;

– Київ-Одеса – 27 тис.;

– Київ-Дніпро – 26 тис.

Найбільшу відстань у 2020 році посилки долали з Ужгорода – в середньому 652 км, із Дрогобича – 538 км та з Маріуполя – 534 км.

Цілком імовірно, що тренди, які задав локдаун, та обмеження соціальних контактів будуть лише підсилюватися. Але із настанням таких змін у електронній комерції у виграші залишаться як покупці, так і продавці, адже у перших з’явиться доступ до ще більшої кількості унікальних пропозицій, а у других – стійкий до змін ринок збуту.

*Дослідження The Future of Ecommerce Report 2021. Методологія – внутрішні опитування торговців Shopify Plus, що працюють в США, Канаді, Азії, Тихоокеанському регіоні, Європі та Близькому Сході.

**За даними eMarketer.