«70% прибутку приносить платформа»: продавці одягу та взуття – про правила успіху на OLX

2931
Додати
до обраних
Поділитися

За лаштунками роботи підприємця – щоденні спроби стати помітнішим для покупців. Редакція блогу поспілкувалася з трьома продавцями одягу та взуття на OLX. Вони розповіли, як складають оголошення, скільки вкладають у рекламу, чому потрібно звертатися до персональних менеджерів OLX і як завдяки цьому змінилися їхні прибутки.

«70% прибутку отримую з платформи»: продавці одягу та взуття – про правила успіху на OLX

Ольга Лозяк, магазин брендового взуття для всієї сім’ї

70% продажів отримую з OLX

Моїй бізнес-сторінці вже п’ять років, але на платформі я почала продавати трохи раніше, з 2015-го.

Розміщую товари ще на кількох онлайн-ресурсах, але на OLX мій магазин представлений найбільше. Близько 70% угод відбуваються саме тут: простіше та зручніше публікувати велику кількість фотографій та схожих оголошень, налаштовувати рекламу, а також отримувати оплату.

Зараз на моїй бізнес-сторінці близько 300 публікацій. Починала я з однієї, щоб подивитися, як працює система загалом. Уже за рік зрозуміла все, стала бізнес користувачем і одразу розмістила 50 оголошень. Відтоді кількість публікацій лише зростала і до карантину досягала 450!

Постійно рекламую товари, щоб продавати більше

Я починала з продажу взуття і досі вірна цьому товару (усміхається). Одразу стартувала онлайн, фізичного магазину в мене не було й немає. До карантину працювала разом з двома помічниками, які допомагали створювати привабливі фотографії та їх обробляти. Але зараз не найактивніші часи для мого бізнесу, тому одна керую всім.

Якби я давала поради собі з минулого, то сказала б таке: «Одразу роби гарні фото, бо вони мають неабияке значення. Вигадай фотозону для взуття. Використовуй природне освітлення». Раніше я знімала з невдалого ракурсу, ставлячи взуття на диван або підлогу, використовувала фільтри, які спотворювали кольори, або залишала фото дуже темними, не корегуючи яскравість.

На початку бізнесу мої оголошення були суцільними текстами, без тематичних блоків. Також я не давала важливої інформації: замірів устілок, даних із бирок, не описувала матеріали товару, могла не вказати, що є накладений платіж, тобто можливість отримати замовлення на примірку та розрахуватися, якщо все влаштовує. З часом зрозуміла, як найкраще описувати все клієнтові. Наприклад, зараз обов’язково заміряю довжину устілки та додаю її в оголошення разом з даними з бирки. Інколи люди не помічають цієї інформації на фото товару або не можуть роздивитися. Тому, додатково вказавши це в тексті, я допомагаю покупцеві.

Ще одна важлива порада: одразу рекламуватися, щоб отримати більший заробіток. На жаль, на початку свого шляху я або зовсім не просувала своїх товарів, або робила це невдало. Не знала, коли краще вмикати промо, які платні послуги варто обирати, скільки вкладати в просування. Зараз постійно рекламую товари, а також додатково стимулюю продажі перед Новим роком, 8 березня, 1 вересня тощо.

Якщо я чогось не знаю, то звертаюся до свого персонального менеджера, яка допомагає розібратися з новими послугами (наприклад, коли запустилася OLX Доставка), розподілити бюджет на рекламу, вибрати промопослуги тощо.

Щомісяця витрачаю на розміщення та рекламу оголошень близько 6 000 грн. Віддаю перевагу преміумпакету, бо в нього включені три автоматичні підняття кожного оголошення і цього зазвичай достатньо, щоб були продажі. Прибуток коливається залежно від свят та сезону, але в середньому щомісяця отримую «чистими» 20 000 грн.

Відповідаю на повідомлення в чаті одразу

Найбільше клієнтів – з Києва. Причому 60% покупців – ті, з ким працюю не один рік, наприклад, родини, що повністю взуваються в мене. У моїй телефонній книзі записані всі люди, які зверталися хоча б раз, навіть якщо нічого не купили. Створила категорії на кшталт «вузька стопа 38» або «широка в розмірі 42». Категорії допомагають мені пам’ятати, хто саме телефонує, що зазвичай замовляє, якого сервісу потребує. Наприклад, якщо людина цікавиться брендом Kyboot, то підписую контакт саме так, і якщо до мене надходить такий товар, то відразу телефоную покупцеві чи надсилаю фото.

Постійно перевіряю, чи ніхто не написав у чаті OLX, тому відповідаю дуже швидко. Якщо немає можливості одразу надіслати додаткові знімки чи заміри устілки, то пишу протягом якого часу зможу це зробити. Інколи спілкуюся із клієнтами навіть о 22:00. Водночас ніколи не беру слухавку до 9 ранку, даю собі час на особисте життя (усміхається). Але потім обов’язково передзвонюю.

Здебільшого я з розумінням ставлюся до запитів клієнтів і йду назустріч, якщо вони хочуть знижку, відправку накладеним платежем або живу зустріч для примірки.

«70% прибутку отримую з платформи»: продавці одягу та взуття – про правила успіху на OLX

Станіслав Іванюк, магазин оригінального брендового чоловічого одягу The Shop

70% прибутку всього бізнесу приносять онлайн-продажі

Продаю одяг на OLX з 2014 року. Проте весь цей час більшість продажів приносив мій офлайн-магазин. Тільки в 2019-му, коли почав працювати з персональним менеджером OLX, в онлайн-бізнесі стартували глобальні зміни і з’явився хороший заробіток. Зараз я майже повністю перейшов в онлайн.

OLX приносить 70-80% всіх продажів. Ще до осені 2020 року я публікував близько 50-70 оголошень. Зараз ця цифра зросла до 500 публікацій! Планую збільшити кількість оголошень до 1000. Нещодавно менеджер запропонувала скористатися спеціальною персональною пропозицією: купивши пакет на 1 000 оголошень за 21 000 грн, я отримаю кешбек на 5 000 грн. Для мого магазину це вигідно з точки зору витрат на розміщення.

Багато клієнтів тепер відразу купують від 2 до 5 речей

Я довго не вірив у те, що вкладені в OLX кошти принесуть продажі. Але вирішив спробувати діяти інакше, щоб перевірити своє переконання.

За рекомендацією персонального менеджера зосередив усі зусилля на одній бізнес-сторінці. Ще припинив надто креативити в тексті (вигадувати слова й формулювання, щоб створювати різні оголошення для однакових товарів, які відрізняються лише незначними деталями) і писати довгі оголошення, прибрав дублі товарів, почав запускати рекламу у час пікової активності користувачів на платформі, а також напередодні зміни сезонів року. Крім того, мій менеджер нагадує мені про підготовку до свят і великих розпродажів на кшталт Чорної п’ятниці, повідомляє про появу нової послуги або акції, пропонує рішення щодо поліпшення OLX-магазину.

Завдяки цьому з’явилося багато постійних покупців і виріс середній чек. Ще пів року тому у нас було в середньому три продажі на день, у чеку – один товар вартістю 250-300 грн. Зараз – 7-13 продажів на день, здебільшого – вже від 2 до 5 речей в одному замовленні. Нерідко буває й так, що клієнти скидають мені 7-8 посилань на товари, які вже готові купити.

Витрачаю на рекламу не більше 1 500 грн на місяць

Щомісяця купую преміум-пакет на 400-500 оголошень, вкладаю близько 10 000 грн. Великий плюс, що у вартість пакету включені три автоподнятія кожного товару.

Найбільше в нашій ніші ми заробляємо під час сезонної зміни гардероба. Особливо гарний прибуток приносять два переходи: із зими на весну та з літа на осінь.

Один з ефективних інструментів у просуванні – покупка промопослуги «Підняття вгору списку на 7 днів». Разом з включеними підняттями з пакету це робить мої оголошення помітними довше, ніж публікації конкурентів, і дає великий відгук.

Додатково за допомогою цієї послуги просуваю товари з хорошою маржею та речі брендів, яких немає на українському ринку. На це витрачаю близько 1 000-1 500 грн на місяць. Водночас напередодні Нового року або Чорної п’ятниці вкладаю більше – 2 000-2 500 грн.

Найчастіше купую рекламу тоді, коли з’являються акції з великими знижками. Також хочу спробувати банерну рекламу на OLX: мої оголошення показуватимуться під час пошуку, а також коли покупці переглядатимуть товари тих моїх конкурентів, які не розміщуються за допомогою преміум-пакетів.

Спілкуюся з покупцями так, як хотів би, щоб спілкувалися зі мною

У спілкуванні з клієнтами все роблю так, як хотів би, щоб продавці працювали зі мною. Тому в угоді з покупцем ми – рівноцінні учасники. Якщо той поводиться грубо, вважаю, що не варто продовжувати спілкуватися з ним. Я переконаний, що клієнт не завжди правий і що не потрібно занадто догоджати заради його повернення.

Намагаюся давати короткі, але конкретні відповіді. Бережу час покупців. Ніколи нічого не нав’язую клієнтам, намагаюся розвіяти сумніви, але якщо з якоїсь причини це не допомагає угоді, легко відпускаю людину.

Якщо у покупця виникають сумніви щодо якості або бренду товару, я фотографую бирки, фурнітуру та написи на ґудзиках. Це деталі, які легко перевірити на офіційних сайтах компаній, щоб зрозуміти, чи пропонує продавець підробку.

Також я даю клієнтові можливість купити товар за допомогою послуги OLX Доставка. Це найбезпечніший варіант угоди для продавця і найзручніший спосіб для покупця перевірити річ.

Вчуся говорити «ні» людям, які своїми вимогами зводять нанівець мої зусилля як продавця. Наприклад, трапляється, що клієнти хочуть придбати футболку за 100 грн, хоча вона коштує 550, ображаються, коли відмовляю, а наступного дня купують товар за заявленою ціною і йдуть з хорошим настроєм. Відмова від угоди, яка суперечить моїм інтересам, допомагає зберегти мотивацію для ведення бізнесу. Зараз у нас вже достатньо покупців, і ми теж можемо вибирати, з ким працювати.

 

«70% прибутку отримую з платформи»: продавці одягу та взуття – про правила успіху на OLX

Дмитро Оксиген, магазин чоловічого одягу та взуття зі шкіри KKK

95% товарів продаю онлайн

Моє знайомство з OLX розпочалося у 2014 році, коли я закінчив університет, не мав жодного досвіду роботи та не знав, чим зайнятися. Спочатку я продавав якісь дрібнички й дуже боявся відповідати своїм клієнтам телефоном. Потім перейшов на «монотовари»: або лише модні тоді сорочки в клітинку, або лише джинси.

Чотири роки торгував, потім почав шукати товар, яким постійно цікавилися б клієнти, але захворів і майже на рік призупинив роботу магазину. Повернувся на платформу лише у 2019 році, вирішивши продавати шкіряні куртки. Одразу прийняв для себе рішення, що торгуватиму «серйозно»: публікуватиму не кілька оголошень, а 50 чи 100.

Схема проста: купую новий, вживаний або стоковий товар в Європі або інколи в США, за потреби перешиваю речі, щоб вони виглядали сучаснішими, та перепродаю. Сам не шию, але даю роботу всім п’ятьом ательє свого міста: перешити комір, замінити змійки чи замки, підкладку. Інколи віддаю речі до хімчистки, щоб повернути їм гарний вигляд. Зараз у мене в наявності понадо 40 курток різних моделей, але я йду до своєї мети у 100 одиниць!

Я впевнений, що для продажу багатьох товарів фізичні магазини вже не потрібні. У мене всього 5% клієнтів, які приїжджають, щоб поміряти й купити куртку.

Надсилаю товар за 30 хвилин після покупки

Спочатку мені було важко спілкуватися з людьми, також я невдало складав оголошення. Наприклад, текст узагалі не чіпляв: я давав дуже мало інформації про товар, використовував лише сухі факти, без історії про бренд. До того ж погано фотографував одяг. Зараз у мене вже є обладнання (камера, стійка для неї, дві лампи для створення потрібного світла, віддзеркалювач, білий фон), тож роблю гарні знімки, як для каталогу.

Зрозумів, що треба більше слухати клієнта, коли він телефонує, й самому ставити запитання. Тому запитую, якого зросту та ваги чоловік, що буде носити куртку, чи планує щодня її вдягати, як часто водить машину тощо. Тільки так можна зрозуміти, що з твого асортименту може підійти тій чи іншій людині. Також раджу, як доглядати за річчю, завжди на зв’язку в разі будь-яких запитань. Хочу, щоб клієнтам було максимально комфортно та приємно зі мною спілкуватися, навіть якщо продаж не відбувається.

Постійно стежу за діями конкурентів. Порівнюю, завдяки чому їхні фото виглядають привабливо, а тексти цікаво читати, як вони роблять заміри або змінюють ціни. Знаходжу вдалі приклади з їхніх оголошень, тестую на своєму товарі, поєдную ідеї різних конкурентів, щоб вдосконалювати свої публікації. Мене це драйвить!

Активний 24/7: відповідаю на повідомлення протягом кількох хвилин, навіть уночі. Прагну, щоб покупець швидко знаходив товар, уточнював деталі та вже за 30 хвилин після оформлення покупки мав номер товарної накладної. Живу біля відділення Нова Пошта, тож швидкість стала фішкою мого магазину.

Раніше помилково вважав, що людина сама винна, якщо куртка їй не підходить. Казав, що вона неправильно зробила заміри та відмовлявся приймати товар назад. Тепер став лояльнішим: роблю повернення товару чи погоджуюся, щоб людина приїхала на примірку.

Також наполягаю на угодах з OLX Доставка – це безпечно та комфортно для обох учасників.

Економлю на розміщенні завдяки компонуванню типових товарів

Щомісяця розміщую й просуваю 50-70 оголошень. Разом із пакетом розміщення й коштами на рекламу витрачаю приблизно 4 500 грн на місяць. Отримую «брудний» дохід від 14 000 до 28 000 грн щомісяця.

Раз на два тижні зідзвонююся з менеджером OLX. Він допомагає аналізувати помилки, вдосконалювати сторінку, відповідає на запитання, що виникають за цей час. Тепер я знаю, коли найкраще «піднімати» товари та в який час користувачі найчастіше переглядають оголошення. Почав правильно компонувати товари в одному оголошенні: наприклад, публікую одразу три ремені з різними пряжками, які мають дуже схожий або однаковий опис, бренд та ціну. Завдяки цьому економлю на розміщенні, але покупець все одно бачить увесь мій асортимент.

Часто використовую разове підняття, але найефективніша послуга для мого магазину – «Підняття вгору списку на 7 днів». Також користуюся знижками на промопослуги, які пропонує OLX до великих свят: вони коштують недорого, допомагають виділитися серед конкурентів і завжди себе окуповують.

Став активним борцем з фішингом

Час від часу мене намагаються обдурити шахраї. Тому вивчаю, як можна їм протидіяти. На щастя, на OLX багато статей про те, як продавцям захистити себе.

Наприклад, у вайбері або SMS приходять повідомлення начебто від OLX з посиланням на оплачений покупцем товар, який маю підтвердити. Але платформа ніколи не робить цього у сторонньому месенджері, лише в чаті на офіційному сайті або в додатку! Також мені дзвонять люди, які хочуть купити куртку і просять мене підійти з карткою до банкомата, щоб нібито підтвердити отримання грошей.

Одного разу мій профіль зламали та продали велосипед. Я якраз тоді не займався продажами вже пів року! Вдалося довести менеджерам OLX, що то не моїх рук справа, після чого вони почистили історію та відновили роботу сторінки.

Коли стикаюся з різними шахрайськими схемами, одразу повідомляю про це службу підтримки OLX.

Текст: Олена Колесник

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Чекліст онлайн-шопінгу

Чекліст онлайн-шопінгу з OLX: увага на оголошення

Як не стати жертвою шахрая на OLX: ⭐ на що звернути увагу в оголошенні під час придбання товару. Читайте статтю на ➤ Блог OLX.ua.