Аналітика

42% інтернет-користувачів купують онлайн регулярно: результати дослідження

19 Липня 2021   
 1115
42% інтернет-користувачів купують онлайн регулярно: результати дослідження

Українці дедалі частіше регулярно купують онлайн. Найбільше зросли замовлення дитячих товарів (+84%), а також для дому й саду (+75%). Водночас витрати на покупки не збільшилися. З телефону та мобільної версії на OLX користувачі заходять у 10 разів частіше. Що замовляють, скільки платять та якою поштою користуються у дослідженні OLX Доставка та CBR*.

На початку 2021 року в Україні зафіксували найбільше інтернет-покупців за останні роки 42%. Для порівняння: наприклад, у третьому кварталі 2020-го їх було 33%. Усього онлайн купують приблизно 11 млн українців, які користуються інтернетом. Найпоширенішими категоріями для них залишаються одяг, техніка та косметика.

Портрет покупця

Ядро споживачів живе населених пунктах до 100 тисяч мешканців це 56% людей. Серед усіх покупців онлайн 55% жінок та 45% чоловіків. Найчастіше це люди з повною вищою освітою, які працюють. Дохід українців, що купують в інтернеті на 38% більший, ніж у тих, хто обирає офлайн.

Серед бар’єрів для покупок в інтернеті на місцевих платформах онлайн-користувачі називають необхідність примірки, відсутність потреби у товарі та відсутність впевненості в  його якості. Якщо ж говорити про покупки в соцмережах, до цих причин можна додати ще й відсутність довіри.

За пів року дитячі товари почали купувати на 84% частіше

За даними OLX Доставка, електроніка з листопада по квітень стала найпопулярнішою серед покупців. Продажі за пів року у цій категорії виросли на 40%, а це 635 тис. замовлень. Одяг опинився на другому місці за кількістю угод 441 тис. та приріст +43%. Відбувся бум і на дитячі товари рекордні +84% до продажів та майже 378 тис. замовлень. Також на 55% збільшилася кількість угод з купівлі товарів для відпочинку, хобі та спорту. Зростання числа замовлень можна було спостерігати ще й у товарах для дому та саду.

Попри це, витрати українців залишилися на тому самому рівні, що й з травня по жовтень 2020 року.

Середній чек майже не змінився. Виглядає він так:

електроніка 1 587 грн;

одяг 671 грн;

дитячі товари 552 грн;

хобі, відпочинок і спорт 814 грн;

дім і сад 754 грн;

запчастини для транспорту 775 грн.

До речі, серед українських маркетплейсів та онлайн-платформ на першому місці за рівнем знання (95%) та користування (73%), як і раніше, знаходиться OLX.

4 з 10 покупців онлайн вважають найзручнішою Укрпошту

Найпопулярніший спосіб отримання покупки доставка у відділення кур’єрської служби. 30% онлайн-покупців саме так отримували своє замовлення (у 87% випадків таку доставку здійснювала Нова Пошта), як показало дослідження CBR. Ще 25% забирали посилку через Укрпошту. При цьому 4 з 10 людей онлайн-покупців відзначили, що замовлення на Укрпошту найзручніший спосіб доставки.

Цікаво, що за аналітикою OLX Доставка з кінця квітня, в середньому на Нову Пошту замовляють дорожчі товари.

Електроніку у 2,6 раза частіше купують через Нову Пошту. А от товари для дому та саду, навпаки, більше замовляють до відділення Укрпошти. При цьому середній чек товарів з OLX Доставка, замовлених з Новою Пошто,  більший 906 грн у порівнянні з 428 грн (замовлення з Укрпоштою).

Онлайн-покупки оформляють через смартфони

Українці, які купують товари в інтернеті, оформлюють покупки на смартфоні у 71% випадків. У 42% це відбувається через ноутбук.

Так, за даними OLX, у травні та червні платформу відвідали через смартфон та мобільну версію 869 тис. разів. При цьому з iOS 132 тис., з Android 617 тис. А з десктопу користувачі заходили 83 тис. разів.

*Дослідження CBR проводилося у травні 2021 року. Було проведено 1 261 онлайн-інтерв‘ю з інтернет-користувачами віком від 16 років. Вибірка репрезентативна за статтю, віком, регіоном, розміром населеного пункту, частотою користування інтернетом. Дане дослідження до 2019 року включно проводилося компанією GfK Ukraine, а з 2020 року продовжується компанією CBR.

Компанія CBR – команда професіоналів у галузі маркетингових досліджень з досвідом роботи понад 10 років, що надає послуги з маркетингових досліджень повного циклу для широко кола сегментів та з використанням усіх основних типів та методів досліджень. CBR є офіційним партнером GfK з AdHoc досліджень в Україні.