Чотири з десяти підприємців в онлайні вважають, що їхній бізнес не готовий до можливих карантинних обмежень. У середньому кожен онлайн-підприємець має 17 успішних угод на місяць. Лише 7% стверджують, що позитивний зворотний зв’язок від покупців ефективніший за рекламу. Опитування OLX понад 2 тисяч підприємців напередодні бізнес-сезону показало, чи готові вони до можливих карантинних обмежень і як складаються їхні взаємини з клієнтами.
Онлайн-бізнес VS карантин
Попри можливі карантинні обмеження, підприємці продовжують розвивати власну справу в онлайні. Звісно, перевага в тих, хто пропонує локальну продукцію і послуги або ж взагалі має власне виробництво.
– 29% респондентів, які надають послуги, не відчули впливу пандемії.
– 22% замовляють продукцію в Україні та стверджують, що швидкість доставки не змінилася. Тривалішим очікування товарів у межах країни стало лише для кожного десятого власника бізнесу.
– 16% підприємців, які замовляють товари з-за кордону, зазначили, що доставка стала довшою, а для 3% — взагалі неможливою.
42% підприємців вважають, що їхній бізнес не готовий до чергового локдауну, водночас інші продовжують шукати правильні рішення. Серед них:
1. Активне ведення онлайн-магазину.
2. Збільшення запасів товару.
3. Інвестиції в рекламні послуги.
93% онлайн-бізнесів зазначають, що їхній щомісячний прибуток з урахуванням всіх витрат та сплат податків не перевищує 20 тис. грн.
Портрет онлайн-підприємця
З початком вересня стартував і осінній сезон шопінгу, підготовки авто та пошуку житла. Тож нині найпопулярніші категорії для ведення бізнесу — продаж одягу та взуття, оренда та продаж нерухомості, автозапчастини, а також дитячі товари.
93% онлайн-бізнесів зазначають, що їхній щомісячний прибуток з урахуванням всіх витрат та сплат податків не перевищує 20 тис. грн. Ще 5% отримують від 20 до 50 тис. грн, інші — понад 50 тис. грн.
У середньому підприємці укладають 17 успішних угод на місяць. Деякі ж мають рекордні показники — 90-99 виконаних замовлень. Цікаво, що попри середній показник постійних клієнтів — 9 щомісяця, трапляються випадки, коли понад 90 лояльних замовників повторно зверталися до власників бізнесу, щоб отримати послугу чи придбати товар.
Спілкування з клієнтами
Для 42% підприємців розвиток та підтримання репутації — це вагома частина їхнього бізнесу. Кожен третій вважає, що позитивний імідж важливіший за прибуток і продажі. Не цікавляться питанням репутації лише 6% власників. Водночас поки тільки для половини клієнтів має значення екологічність бізнесу. Так, 39% підприємців намагаються зробити товар чи послуги, які надають, екологічно чистими. І ще 11% чекають сприятливих умов, коли їхнє виробництво зможе запропонувати екологічну альтернативу. 23% стверджують, що для їхніх клієнтів це не принципово, але все одно вважають екологічність майбутнім напрямом розвитку свого бізнесу.
Вісім з десяти власників бізнесу постійно слідкують за зверненнями клієнтів й оперативно відповідають у чаті платформи чи дзвінком. 57% найчастіше розміщують онлайн-оголошення та спілкуються з потенційними покупцями через смартфон. До речі, 8 з 10 власників роблять це самостійно. 68% вважають, що спілкування приносить позитивні враження, 23% відчувають і позитив, і стрес, водночас 2% мають ті чи інші труднощі у комунікації з клієнтами.
Найбільше клієнтів цінують за:
– швидкість покупки (45%);
– своєчасність відповіді, відкритість та адекватність (37%);
– довіру до бізнесу та товару (37%);
– доброзичливість (34%).
У відповідь кожний сьомий підприємець готовий надати лояльному клієнту знижку. Ще 34% — оформлять замовлення позачергово чи в неробочі години, а 26% — у разі потреби доставлять товар безкоштовно.
Опитування підприємців на OLX показало, що 61% дратується, коли клієнт довго розпитує про товар й у результаті не купує його. 37% переймаються через грубе та агресивне спілкування, а кожному четвертому власнику не подобаються прохання про знижку. Ще серед частих причин негативу з боку бізнесу — ситуації, коли покупці не забирають товар у поштовому відділенні. Попри це, 56%, навіть відчуваючи дратівливість, не готові відмовитися від клієнта.
Для 42% підприємців розвиток та підтримання репутації — це вагома частина їхнього бізнесу. Кожен третій вважає, що позитивний імідж важливіший за прибуток і продажі.
Пріоритети у спілкуванні
Два з трьох підприємців вважають доброзичливість головною у спілкуванні з клієнтом. Ще 63% — відзначають, що вкрай важливо знатися на товарі чи послузі, а 37% — називають пріоритетом гнучкість та вміння пропонувати покупцю нестандартні варіанти.
35% представників онлайн-бізнесу не просять клієнта залишити відгук. І тільки 7% вважають, що позитивний зворотний зв’язок може бути ефективнішим за рекламу. Водночас 57% думають, що доцільніше інвестувати в онлайн-рекламу (зокрема, в рекламні набори на сайтах оголошень). 65% дотримуються правила: «Роби якісно, і люди самі прийдуть».
Тішить і той факт, що бізнес турбується про безпеку клієнтів. Так, 32% використовують вбудовані інструменти на платформах, як от OLX Доставка, яка захищає платіжні дані учасників угоди та робить шопінг безпечним. 12% залишають це питання на стороні клієнта.