Телефони та будматеріали: що шукають та скільки витрачають українці в інтернеті

14227
Додати
до обраних
Поділитися

З початком війни українці стали менше купувати в інтернеті. Якщо в грудні 2021 року регулярні покупки онлайн робили 77% людей, то влітку 2022-го – вже тільки 54%. Водночас покупці стали частіше замовляти товари з мобільних телефонів (76% проти 67% в кінці 2021 р.) та втричі більше користуватися доставкою. Що купували та скільки витрачали українці в червні-липні – у дослідженні OLX та CBR.

Портрет покупця на час війни

За даними опитування CBR, найбільш активні онлайн-покупці – українці, які вже повернулися додому. Після 24 лютого вони частіше за інших купували техніку, косметику та товари для догляду за собою, продукти харчування, аксесуари та меблі. Це переважно жителі півночної та центральної України, а також столиці.

Учасники, які нікуди не виїжджали, більше за інших робили спонтанні покупки в інтернеті та з початку війни частіше замовляли медичні препарати. Переважно це були жителі невеликих населених пунктів, а також західного та центрального регіонів.

Ті, хто були змушені переміщуватися через війну, більш виважено ставилися до вибору товарів і частіше за інших купували онлайн будівельні матеріали.

Частка тих, хто взагалі припинив шопитися в онлайні, зменшилася за рахунок жителів півдня, жінок старше 46 років, непрацюючих або з низьким рівнем доходу. Серед причин найчастіше називали відсутність потреби в таких покупках (24%), фінансові труднощі (23%) та проблеми, пов’язані з війною (11%).

Товари, які найбільше цікавлять українців

У червні-липні покупці найчастіше цікавилися товарами в таких категоріях на OLX:

  • «Електроніка» – 194,6 млн відгуків на опубліковані оголошення;
  • «Дім і сад» – 190,2 млн відгуків;
  • «Мода і стиль» – 121,2 млн відгуків.

Найпопулярніші товари у цих категоріях – телефони та аксесуари до них, товари для будівництва і ремонту, а також товари для краси/здоров’я.

Товари, які найчастіше купують українці

Успішні онлайн-покупки, за даними OLX Доставка, були в категоріях «Електроніка», «Мода і стиль» та «Дитячі товари».

Кількість замовлень з OLX Доставка у різних категоріях товарів протягом червня-липня

  • «Електроніка» – 419 195;
  • «Мода та стиль» – 399 129;
  • «Дитячі товари» – 324 736;
  • «Хобі, відпочинок і спорт» – 313 357;
  • «Дім і сад» – 273 985;
  • «Тварини» – 35 701 доставок.

Основних причин зробити онлайн-покупку, згідно з опитуванням CBR

  • ціна, нижча, ніж у звичайному магазині (58% опитаних онлайн-покупців);
  • економія часу (46%);
  • доставка товару (29%).

Середній чек купівель

У червні-липні середній розмір покупки склав 740 грн. Традиційно найбільше витрачали на електроніку: середня вартість замовлення збільшилася на 100 грн. Найменший чек, як і раніше, на дитячі товари. Однак як порівняти з 2021 роком, він знизився на 61 грн.

Середній чек замовлень з OLX Доставка в різних категоріях

Категорія Середній чек, грн
(червень-липень 2022 р.)
Середній чек, грн
(2021 р.)
Різниця
Електроніка 1 709 1 612 +6%
Хобі, відпочинок і спорт 721 662 +8%
Мода і стиль 601 632 -5%
Дім і сад 577 628 -8%
Тварини 479 477 +0,4%
Дитячі товари 354 414 -15%

Доставка

Опитування CBR свідчить, що після 24 лютого зросла частка покупців, які не готові чекати на товар більше тижня. При цьому українці дедалі частіше користуються доставкою, а на вибір способу відправлення впливає вартість посилки та швидкість. Так, лише за червень-липень кількість замовлень через OLX Доставка становила понад 1,8 млн, що більш ніж утричі перевищує показник аналогічного періоду минулого року – 535 тис. замовлень.

Довідка про компанію

Компанія CBR – команда професіоналів у сфері маркетингових досліджень з досвідом роботи понад 10 років, що надає послуги з маркетингових досліджень повного циклу для широко кола сегментів та з використанням всіх основних типів та методів досліджень. CBR є офіційним партнером GfK з AdHoc досліджень в Україні.

Поділитися
Додати
до обраних
Кав'ярня та бар: який бізнес хотіли придбати українці протягом війни

Кав’ярня та бар: який бізнес хотіли придбати українці протягом війни

Впродовж останніх шести місяців війни українці активно продавали бізнеси «під ключ», що, як порівняти з пандемічним 2020 роком, вп’ятеро більше.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!