• Укр
  • Рус

Смартфон — найпопулярніший товар серед українців (e-commerce підсумки 2022 року)

17566
Додати
до обраних
Поділитися

До кінця 2022 року рівень онлайн-покупок в Інтернеті відновився до показника 2021-го та склав 77%. Серед аргументів на користь онлайн-шопінгу покупці назвали вигідну ціну, економію часу та наявність товару. Що ж купували та скільки витрачали українці в турбулентному 2022 році — у дослідженні OLX та CBR1.

Які товари найбільше цікавили українців у 2022 році?

Упродовж минулого року українці на OLX найбільше цікавилися покупкою мобільного телефону чи смартфону — кількість користувачів, які відгукувалися на відповідні оголошення майже вчетверо перевищила інтерес до другої популярної позиції. Отож, десятка найбільш затребуваних товарів у 2022 виглядає так:

  1. мобільний телефон/смартфон — понад 11,9 млн користувачів відгукнулися на оголошення;
  2. аксесуари для телефонів — 3,2 млн;
  3. верхній одяг — 3,2 млн;
  4. одяг для дівчаток — 2,9 млн;
  5. ноутбуки — 2,4 млн;
  6. товари для полювання/риболовлі — 2,4 млн;
  7. одяг для хлопчиків — 2,3 млн;
  8. кросівки — 2,3 млн;
  9. електроінструмент — 2,2 млн;
  10. Комплектуючі та аксесуари — 2,1 млн.

Що найчастіше купували українці?

Статистика OLX Доставка свідчить про те, що минулого року українці більш, ніж вдвічі частіше стали користуватися послугою OLX Доставка. Так, якщо в 2021 році кількість онлайн-замовлень послуги склала понад 5,3 млн, то уже в 2022-му цей показник перевищив планку в 11 млн замовлень. Найчастіше замовляли мобільні телефони, аксесуари до них, а також дитячий одяг.

При цьому, середній чек покупок за рік знизився та склав 539 гривень. У той же час, показник 2021-го року був на 37% вищим (738 гривень).

Середній чек замовлень найпопулярніших товарів (за даними OLX Доставка, 2022 рік)

Товар

Кількість замовлень з OLX Доставка

Середній чек, грн

Аксесуари для телефонів

402 388

626

Одяг для дівчаток

383 757

245

Одяг для хлопчиків

324 828

258

Мобільні телефони/смартфони

231 971

4 241

Комплектуючі та аксесуари

221 878

1 707

Найзручніше купувати зі смартфона

Згідно з даними дослідження2, 78% українців купують онлайн зі смартфона, 40% із них — через мобільні додатки Інтернет-магазинів. За статистикою OLX, найчастіше покупки здійснюють із застосунків на смартфонах Android — майже 47% користувачів платформи. Додатки для iOS та мобільні версії сайтів склали по 15% усіх візитів. Водночас найменшою є частка тих, хто здійснює покупки з комп’ютера чи ноутбука —майже 9%. А от географія доставок традиційно охопила найбільші українські міста — Київ, Харків, Дніпро, Одесу та Львів.

«Статистика OLX Доставка свідчить про те, що минулого року українці більш, ніж вдвічі частіше стали користуватися послугою OLX Доставка.»

Як змінився портрет покупця?

Протягом останніх шести місяців найчастіше в Інтернеті купували жінки віком до 25 років, які проживають на Заході та Сході, працевлаштовані та мають більш високий дохід (>15 тис. грн./міс.)

Водночас відновлення рівня онлайн-покупців сталося за рахунок жінок без дітей, жителів Заходу, працевлаштованих із середнім або високим рівнем достатку, а також тих, хто нікуди не виїжджав після 24 лютого.

Найбільше зросла частка покупок одягу (+32%) та побутової техніки (+25%), а самі покупці стали все частіше оплачувати товари картою. Також збільшилась готовність надсилати передоплату, однак здебільшого лише за умови, якщо в онлайн-магазині раніше вже замовляли знайомі (52% опитаних). Водночас зменшилася й частка тих, хто натрапляв на Інтернет-шахраїв (з 27% до 20%).

Довідка про компанію

OLX — один із найбільших онлайн-бізнесів в Україні. База ресурсу налічує майже 12 млн оголошень і щомісяця поповнюється на 4 млн нових пропозицій. Кожен другий український онлайн-користувач заходить на OLX мінімум раз на місяць.

Сервіс входить в ТОП 10 найбільш відвідуваних торговельних майданчиків світу. А мобільний додаток OLX встановлений на кожному другому українському смартфоні і займає лідуючу позицію в категорії «Купівлі» для IOS і Android за даними SimilarWeb.

Компанія CBR – команда професіоналів у сфері маркетингових досліджень з досвідом роботи більше 10 років, що надає послуги з маркетингових досліджень повного циклу для широко кола сегментів та з використанням всіх основних типів та методів досліджень. CBR є офіційним партнером GfK по AdHoc дослідженнях в Україні.

1Дослідження онлайн-торгівлі в Україні. Аналітичний звіт за листопад 2022 року. Методологія — онлайн-опитування на власній панелі CBR (CAWI). Розмір вибірки: 1002 інтерв’ю, з яких 746 онлайн-покупців, 256 – НЕ покупців.

2Дослідження онлайн-торгівлі в Україні. Аналітичний звіт за листопад 2022 року. Методологія — онлайн-опитування на власній панелі CBR (CAWI). Розмір вибірки: 1002 інтерв’ю, з яких 746 онлайн-покупців, 256 – НЕ покупців.

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Долаємо осінню депресію

Долаємо осінню депресію: сезонні лайфхаки

Як подолати осінню депресію та залишатися в гармонії з собою? ✔️ Лайфхаки, що допоможуть зберегти позитивний настрій і енергію в прохолодні дні. ✅ Читати подробиці ➤ Блог OLX.ua.