Весь модельний ряд мотоциклів Ява: історія легенди

23418
Додати
до обраних
Поділитися

За радянських часів купити собі транспорт і не відстояти за ним у черзі половину свого життя — знакова подія. І в цьому випадку мотоцикли Ява відмінно покривали потребу в способі пересування. СРСР за 20 років, з 1963 по 1983, імпортував понад півтора мільйона мотоциклів цього виробника. Для людей, які народилися до розпаду Чехословаччини, Мотоцикли Ява — справжня легенда.

Історія мотоциклів Ява

Перша модель мотоцикла JAWA створена була в 1929 році. У неї був чотиритактний двигун, циліндр об’ємом 500 куб.см і складна конструкція. У той час мотоцикл коштував дорого, був складним у ремонті, а від цього не користувався особливим успіхом.

Змінилося все через два роки. У 1931 компанія випустила нову модель: легку і з меншим об’ємом циліндра — майже в три рази. До 1938 року компанія випустила ще кілька моделей, які мали попит у чехів.

Коли в 1938 році Чехословаччину окупувала німецька армія, завод перейшов під контроль Німеччини. Там почали виробляти переважно військову техніку. Хоча невелика частина все ще відводилася під мотоцикли. У 1944 році випустили дві нові моделі: обидві з двотактним двигуном 250 і 350 куб. см.

У травні 1945 року, коли закінчилася окупація, завод знову перепрофілювався на мотоцикли. І вже через рік модель «Ява 250» на виставці в Парижі отримала перше місце. А цю модель почали називати «Перак», тобто «пружний», що підкреслювало м’якість їзди.

З 1970-го року почали випуск моделей «Ява 250-623» і «Ява 350-633». Вони дістали абсолютно новий оригінальний дизайн і любов мотоциклістів. Ще через три роки вийшла модель «Ява 350-634», у якій був новий двигун і закрита рама. Тоді припинили випускати модель з об’ємом двигуна 250 куб.см, а після модернізації знову передали на виробництво з позначкою «638».

Усього в 1980-х роках завод випустив понад три мільйони мотоциклів.

Виробництво було не тільки в Чехословаччині. В Індії було спільне підприємство, на якому випускали «Ява 250» під назвою «Езди». З 1983 року там же випускали і «Ява 350».

99% мотоциклів Чехословаччина імпортувала. Провідним замовником був СРСР, тому мотоцикли Ява можна досі зустріти в Україні. Хоча всього JAWA продавали свою продукцію в 120 країн світу. У ті часи ці мотоцикли були законодавцями мотосвіту, вони задавали тенденції й керували трендами.

У 1991 році зник основний імпортер. А в 1992 році Чехословаччина і сама розпалася на дві держави.

Заново компанію створили в 1997 році. Сучасні моделі ви можете оцінити на офіційному сайті JAWA, які на європейський ринок вийшли у 2020 році. У 2018-му в Індії показали абсолютно нові Мотоцикли Ява, модельний ряд яких здивував всіх мотолюбителів. Серед них був навіть кастом під назвою Perak — той самий, легендарний.

«Легендарні» моделі

Історія мотоцикла Ява | Блог OLX
Якщо порівнювати сучасні мотоцикли, то у старих моделей «Ява» характеристики, звичайно, нижчі. Але п’ятдесят років тому компанія обходила своїх конкурентів за всіма параметрами. Оцінимо, що ж такого значущого і цікавого було в цьому транспорті пару десятиліть тому.

JAWA 350 тип 354

Мотоцикл JAWA 350 — сімейство, характеристики якого досить різноманітні. Випускали їх у звичному вигляді з 1955 року.

Ви можете і зараз знайти представників сімейства Ява 350 — такі моделі зібрані на OLX.

У «Ява 350» характеристики такі:

  1. Вага 350-354 становить 145 кг.
  2. Об’єм двигуна складає 350 куб.см, як у всіх моделей цієї лінійки.
  3. Розігнатися мотоцикл може до 115 км\год, проте максимальна швидкість 350 більше теоретична. Їздить транспорт повільніше.
  4. Колеса розміром 16 дюймів, ланцюг приводу повністю закривається кожухом. Спереду розміщений гідравлічний амортизатор.

Зовнішній вигляд досить елегантний. Фари вигнуті, створюють завдяки цьому єдиний корпус із передньою вилкою. Боки хромовані, сідло гітаро образне. І вишенька на торті — темно-червоний колір, традиційний для мотоциклів Jawa.

JAWA 634

Модель Ява 634 характеристики змінила радикально. Тут двигун все з тим же об’ємом здобув більшу потужність — 22 к.с. Цю модель створювали практично повністю під замовлення Радянського Союзу. А значить, тут перевага віддавалася не особливим технологіям та інноваціям, а простоті в обслуговуванні.

JAWA 634 — це в першу чергу мотоцикл, який рідко ламається. Так було зроблено, виходячи з дефіциту запчастин в СРСР. Вага мотоцикла становить 160 кг, а максимальна швидкість 130 км/год.

Модель не раз змінювала зовнішній вигляд. Істотні зміни відбулися в 1976, коли замість вишневого кольору стали фарбувати в червоний. А в 1981 році замінили вузьку накладку на бензобак великий.

JAWA 638-5-00

Мотоцикл JAWA 638-5-00 випускали з 1984 по 1986 роки. Модель не викликала фурору серед мотоциклістів. Вона стала в історії Jawa перехідною версією, кроком на шляху до нового транспорту. При цьому у Jawa 638 характеристики теж відрізнялися від попередніх моделей. Однак вона теж з’явилася на радянському ринку і стала купуватися.

Двигун зберіг обсяг, але став трохи потужнішим — тут у нього 24 кінські сили. Мотоцикл отримав і нове обладнання на 12 Вт. Вага 638 склала 170 кг. А максимальну швидкість з нього можна було вичавити до 120 км/год.

Зовнішній вигляд теж трохи змінився. Тепер сірі крила замінили на чорне і червоне. При виборі гуми на колеса рекомендують на переднє брати модель 3,25-18, а на заднє — 3,5-18. В іншому ж модель була схожа на попередню версію.

JAWA 638-00

По-справжньому легендарна версія — Ява 638 з позначкою «00». Вона отримала кілька прізвиськ: «Пенал» через особливу форму ззаду, «Банан» і «Білка» — через спойлер. Модель із позначкою «1-03» отримала прізвиська «Люкс» і «Супер».

Вага цієї моделі Яви —145 кг. Розганяється вона до 125 км/год. Хоча технічно модель майже не відрізнялася від попередньої, перехідною, зовні вона більше сподобалася споживачам. Тут виробники створили максимально цілісний образ, який контрастував із попередніми моделями. Це була остання модель мотоцикла Ява, яка продавалася в Союзі.

Сучасне виробництво

На цьому всі моделі Ява не закінчилися. Після відновлення виробництва і випуску нових лінійок бренд JAWA знову став популярним.

JAWA 300 CL

У JAWA перший новий мотоцикл, який отримав любов публіки, — це JAWA 300 CL. Випущений він у 2018 році. Це своєрідний косплей одразу на дві моделі: 250-353 і 350-354, які випускали з 50-х років до 70-х. Особливості моделі:

  • розганяється до 125 км/год, хоча стандартною вважається 80 км/год;
  • переднє колесо — 2,15×18″, а заднє — 2, 50×17«;
  • важить 182 кг;
  • двигун чотиритактний з об’ємом 294,72 куб. см.

Дизайн мотоцикла виконаний у стилі ретро. При цьому всі його внутрішні деталі — абсолютно нові. Модель відповідає стандарту Euro 4, який контролює викиди в атмосферу.

JAWA 350 CL Pérák

Ще один косплей на легендарний мотоцикл — JAWA 350 CL Pérák. У ній є опущена задня частина, що характерно для старих моделей, плавні лінії і каплевидний бензобак.

Сучасний «Перак» хоч і копіює стару модель, але технічно набагато сильніше. Важить модель 185 кг, розігнатися може до 125 км/год. Двигун одноциліндровий чотиритактний, обсяг становить 350 куб. см. Колеса тут спицеві: переднє 2,5бх18″, Заднє — 4,25бх17″.

RVM 500 by JAWA Adventure

Якщо ви шукаєте мотоцикл, який буде однаково вироблятися на ендуро в Європі та Аргентині, то це точно RVM 500 by JAWA Adventure. Модель створювали спеціально під такі умови, працюючи над нею разом із компанією з Аргентини RVM.

Об’єм двигуна тут становить 471 куб.см, максимальна швидкість доходить до 150 км/год, а вага — 206 кг. Переднє колесо розміром 2,50×19″, а заднє — 4,25×17″. Виробники подбали про те, щоб у вас був комфортний транспорт для далеких подорожей.

RVM 500 by JAWA Scrambler

Схожа характеристика мотоцикла Ява присутня й у моделі Scrambler, яка теж випущена у співпраці з аргентинським виробником RVM. Технічні особливості:

  • важить 194 кг;
  • максимальна швидкість-170 км / год;
  • заднє колесо-4,50×17″;
  • переднє колесо-2,50×18″;
  • обсяг чотиритактного двигуна-471.

У дизайні значно виділяється вихлопна система. У ній головними стають консольне кріплення заднього колеса і глушник. Представлені мотоцикли у двох основних кольорах: червоному і зеленому.

JAWA 350 2T

У мотоцикла JAWA 350 2T є три різних модифікації:

  1. AWA 350 Style — відрізняється прямокутною фарою.
  2. JAWA 350 Style Military — фара кругла, обтічника немає.
  3. JAWA 350/634 Retro — повтор моделі 634, яка була в минулому столітті.

Відрізняється у цих моделей переважно дизайн. Внутрішні характеристики залишаються. У двигуна об’єм становить 343,5 куб. см, вага — 154 кг, а максимальна швидкість — 120 км/год.

JAWA 350 OHC

І остання модель у сучасній лінійці на цей час — JAWA 350 OHC. Дизайн повторює модель 350-634. При цьому робочий об’єм двигуна становить 397,2 куб.см, важить мотоцикл 160 кг. Розганятися він може до 130 км/ч. Розмір переднього колеса — 1,85×19″, а заднього — 3,00×18″. У моделі JAWA 350 OHC Sport, яка відрізняється задньою вилкою і гальмом, характеристики такі ж.

Мотоцикл JAWA в СРСР здобув популярність здебільшого через дефіцит — конкурентів йому майже не було фізично. Однак це ніяк не применшує того факту, що бренд створював дійсно якісний транспорт. Мотоцикли навіть через кілька десятків років не втрачають своїх характеристик.

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Як зберігати шини

Як зберігати шини: лайфгаки від OLX

Як правильно зберігати автошини для збереження безпеки та ефективності ✔️ Лайфгаки від OLX допоможуть вам максимально продовжити їх термін служби ✅ Читати подробиці ➤ Блог OLX.ua.