«Шукаємо персонал точково – знаходимо працівників навіть у ЖЕКах»: «Свої люди» з HRD мережі ресторанів Mafia Марією Муріною (відео)

359
Додати
до обраних
Поділитися

OLX Робота продовжує публікувати випуски влогу «Свої люди»: це 15-хвилинні інтерв’ю з найцікавішими роботодавцями та лідерами думок у HR-галузі України. Говоримо про те, як ефективно підбирати, мотивувати, розвивати та утримувати співробітників у сегменті лінійного й масового персоналу.

Веде влог запрошений експерт – Лана Солнцева, HR-практик з 15-річним досвідом і бренд-амбасадор OLX Робота.

Наша наступна героїня – Марія Муріна, HR-директор мережі ресторанів Mafia. Вона розповіла про те, які інструменти підбору працюють найкраще, яким головним правилом керуються в компанії, щоб залучати співробітників, про атестацію кухарів і як навчають персонал.

 

Під час локдауну навчилися відкривати 34 ресторани на місяць

У нашому портфелі шість брендів: Casta, Georgia (грузинська кухня), Brilliant Bar у Харкові, ресторани преміумсегмента BAO (китайська кухня) і NAM (в’єтнамська кухня), а також основний – Mafia. Кількість працівників у штаті змінюється залежно від сезону. Але зараз з нами – 2193 людини.

Наша служба доставки з власним кол-центром, командою водіїв і кур’єрів існує з 2008 року. Відразу після 18 березня 2020-го, коли всі наші ресторани змушені були зачинитися, багато працівники поповнили ряди служби доставки. Це було хорошим рішенням, тому що завдяки цьому ми зберегли гостей, які хотіли вчасно отримувати замовлення.

Водночас нам довелося скоротити штат утричі. Якщо на початку 2020 року в команді працювало близько 2900 осіб, то до кінця березня залишилося тільки 620 співробітників. Але ми поступово розширювали географію доставки та виводили на ринок нові пропозиції, завдяки чому потроху збільшували штат.

Раніше ми з командою відкривали ресторан за 10 днів. Зараз ми можемо запустити 34 ресторани за місяць. На початку серпня 2020 року ринок почав виходити з жорстких обмежень: тоді закладам дозволили працювати до 23:00 і відкрити літні майданчики. У той час ми збільшили штат співробітників, залучивши зовнішніх кандидатів, а також, що важливо, за допомогою пошуку всередині компанії.

Протягом карантинів ми підтримували тісний контакт з нашими працівниками, які змушені були сидіти вдома. До речі, частина наших співробітників за цей час перекваліфікувалася. Наприклад, офіціанти знаходили для себе інші заняття, оскільки не могли чекати чотири місяці.

Але зате у нас все склалося з кухарями: ми виводили їх позмінно, одна зміна працювала протягом тижня. Завдяки цьому у кухарів була можливість заробляти гроші, нехай навіть і не такі, як до карантину. Але все-таки половина зарплати краща, ніж її відсутність.

У регіонах ефективно працюють безкоштовні газети

Масово наймаючи людей, ми завжди дотримуємося одного правила – очікування повинні відповідати реальності. За красивим описом вакансії не має йти розчарування нової людини, яка щойно вийшла на роботу.

У нас є регіональні ресторани-франчайзі в Харкові, Дніпрі, Чернігові, Лубнах, Полтаві. Під час підбору користуємося перевіреними та найбільш конверсійними джерелами в цих містах. Наприклад, у регіонах ефективніше працюють сайти з працевлаштування. Хоча при цьому левову частку вакансій для лінійного персоналу в Києві ми закриваємо на платформі OLX.

Ми не використовуємо розклеювання оголошень як інструмент з пошуку персоналу з 2008 року, тому що середній вік наших співробітників – 21,5. Ці люди все ж користуються іншими джерелами інформації, і нам потрібно відповідати цьому.

Середній вік «фей» чистоти, завгоспів і інших представників технічного персоналу – 54 роки. Для пошуку таких працівників ми використовуємо OLX або місцеві газети. Наприклад, у Харкові – це «Прем’єр», а в Дніпрі та інших регіонах добре працюють безкоштовні друковані видання.

Ще один приклад. Для залучення завгоспів ми розміщуємо оголошення з номером телефону і рівнем заробітної плати в ЖЕКах. У такий спосіб отримуємо дуже швидкий відгук. Нам дуже важливо «влучати» в аудиторію, яка живе недалеко від ресторанів, щоб співробітник міг у будь-який момент вийти на роботу або замінити колегу.

Метро як джерело підбору ми не використовуємо, бо це дорого. Реклама там нагадує «килимове метання», а ми віддаємо перевагу більш профільним і точковим інструментам. Наприклад, ми співпрацюємо з профільними училищами. Але це не глобальні договори, за якими вони надають певну кількість студентів для практики в наших закладах.

Ми звертаємося до майстрів училищ, які входять до числа наших постійних гостей. І вони вже направляють до нас на практику своїх студентів, яких вважають перспективними кухарями та кондитерами, потенційно хорошими офіціантами. У нас багато прикладів, коли прийшовши до нас в 18, люди виростають до шеф-кухарів і залишаються з нами по 8-9 років.

Команда вчиться на смартфонах

У нас є розроблені стандарти обслуговування, тому ми вибрали два напрями в навчанні: система наставництва (навчання й адаптація на робочому місці) і дистанційна освіта.

Щодо останньої, то ми близько двох років співпрацюємо з платформою мобільного навчання ServiceGuru. Нам дуже подобається її функціонал. Щоб вчитися, потрібно мати тільки телефон. Так наші працівники в ігровій формі вивчають меню. Сервіс гейміфікований, і це дозволяє команді запам’ятати масу інгредієнтів, вчитися і бачити свої результати. У мене теж є можливість відстежувати результати навчання у всій мережі.

Підходимо до керування рестораном як математики

У нас є система оцінок і зрізів знань, атестації для кухарів і шеф-кухарів.

Останній зріз знань проходив до карантину, в січні 2020 року. Атестація – це п’ять ігрових завдань. Наприклад, приготування на швидкість і на якість, формування команди, розв’язання математичних задач, а також креативна розробка, наприклад, бургера або компліменту.

Якщо говорити про математичні задачі, то це завдання дуже важливе, оскільки кухар повинен уміти порахувати залишки, прихід-витрати, створити виробничий план для закладу. Ми працюємо над операційною ефективністю як математики, конструктори або інженери.

Що стосується креативної розробки, то всі кухарі знають про атестацію, готуються до неї. Для них це важлива подія. Отримання 1 категорії в нашій мережі – це й збільшення доходу, і почесне право працювати з бренд-шефом.

Усі HR-завдання вирішують п’ять людей

У нашій мережі 34 ресторани, фабрика-кухня, центральний офіс, служба доставки та кол-центр. HR-департамент займається і підбором, і навчанням, і кадровим діловодством, а також бере участь у всіх процедурах, бізнес-процесах і у виробничій ефективності. Згідно з класичними розрахунками, на кожні 100 співробітників повинен бути один HR. Наша ж служба складається з п’яти людей: директор з персоналу, два тренери та два HR-и.

Дивіться попередні випуски влогу:

1. «Шукаємо багатофункціональних працівників»: «Свої люди» з керівником відділу підбору та адаптації АЛЛО Тетяною Жолобчук (відео)

2. «Навчаємо працівників навіть у селах, де немає інтернету»: «Свої люди» з HRD Укрпошти Лілією Бушиною (відео)

3. «Відгук кандидата «живе» добу»: «Свої люди» з HRD франчайзі KFC в Україні Дар’єю Семенченко (відео)

4. «Першими про нові вакансії дізнаються працівники»: «Свої люди» з HR-директором мережі магазинів ARGO Альоною Герасименко (відео)

5. «Співробітники мають працювати там, де їм комфортно»: «Свої люди» з HRD OLX в Україні та Центральній Азії Оленою Богдан (відео)

6. «Навчання має стати звичкою»: «Свої люди» з керівником відділу навчання METRO Cash & Carry Україна Ольгою Озерян (відео)

7. «Найбільш оплачувані фахівці – машиністи»: «Свої люди» із заступницею керівника Київського метрополітену Наталкою Макогон (відео)

8. «У 2020 році ми закрили 19 000 заявок від кандидатів»: «Свої люди» з HR-директором Нова Пошта (відео)

9. «Стабільність – фактор номер один для наших працівників»: «Свої люди» з HRD мережі супермаркетів NOVUS (відео)

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Як не вигоріти під час пошуку роботи

Як не вигоріти під час пошуку роботи: лайфхаки від OLX

Як уникнути вигорання під час пошуку роботи: лайфхаки від OLX ✔️ Як залишитися мотивованими та стресостійкими ✅ Читати подробиці ➤ Блог OLX.ua.