Бізнес

«Говоріть про себе якомога голосніше»: як розвивати бізнес на онлайн-майданчику та підвищувати довіру покупців (частина 1)

28 Березня 2019   
 6
«Говоріть про себе якомога голосніше»: як розвивати бізнес на онлайн-майданчику та підвищувати довіру покупців (частина 1)

На платформі OLX розміщуються десятки тисяч оголошень, як від приватних осіб, так і представників бізнесу. Як виділитися у цьому розманітті та привернути увагу покупців?

Редакція блогу звернулася за рекомендаціями до представників компанії – Андрія Багрина і Віталія Власюка, керівників групи B2B Unit OLX. Експерти розповіли про те, як підприємці можуть вивчати свою цільову аудиторію, особливості попиту і поведінку конкурентів, щоб вигідно презентувати свій бізнес на онлайн-майданчику.

1. Максимально розповідайте про себе, щоб показати надійність

Якщо ви не просто інколи розміщуєте оголошення, а хочете регулярно продавати товари і отримувати стабільний дохід – безкоштовних оголошень буде недостатньо. Експерти радять придбати пакети для розміщення оголошень – «Старт» або «Преміум», які відрізняються за кількістю публікацій і набором функцій. Тоді вашому профілю на OLX автоматично присвоять статус «Бізнес», а це дає додаткові переваги.

«Чим більше інформації про вас, ваші товари і послуги – тим вища довіра покупців, – відзначає Андрій Багрин. – Відповідно, у вас купують частіше і швидше». У бізнес-користувачів є можливість розповісти про себе набагато більше, ніж у звичайних. Наприклад, вони можуть заповнити бізнес-сторінку – це профіль продавця, де можна додати не тільки контакти (телефон, адреса, посилання на зовнішній сайт), але й опис компанії, логотип.

Професійні користувачі також можуть створити на платформі свій OLX-магазин, де, крім стандартних функцій (оголошення, контакти, довідка про компанію), можна, наприклад, налаштувати геолокацію. Якщо у продавця є й оффлайн-точка, її адресу зручно подивитися на карті. «Ще можна дати магазину назву, щоб він виглядав більш презентабельно, – додає Андрій. – Це важливий атрибут: вивіска – перше, на що ви звертаєте увагу».

OLX-магазин отримує персональне доменне ім’я. «Його можна вказувати на візитках та інших ресурсах, які ви використовуєте для просування, – зазначає Андрій. – І навпаки: при налаштуванні OLX-магазину можна додати посилання на додатковий канал продажів – вашу групу в соцмережах або персональний сайт». Крім того, на сторінках оголошень бізнес-користувачів відображається «Вітрина магазину» – інші товари цього ж продавця. «Тобто покупець побачить чотири позиції замість однієї і може зацікавитися іншими вашими пропозиціями», – пояснює експерт.

2. Слідкуйте за популярними запитами і включайте рекламу «хітів»

«Не всі знають, що на OLX є розділ «Популярні запити». Там можна відстежувати, як змінюється попит користувачів, які товари найбільше купують, використовувати фільтри за регіоном або категорією», – нагадує Андрій. Особливо корисно це для тих, хто тільки планує зайнятися бізнесом або хоче змінювати асортимент товару в залежності від сезону.

Ще один інструмент – Google Trends. «Сервіс допомагає відслідковувати статистику запитів, в тому числі по Україні, і планувати свої продажі, – ділиться спостереженнями експерт. – Наприклад, ви торгуєте автотоварами. Невеличке дослідження покаже, що, хоч сам сезон переходу на літню гуму починається в березні-квітні, попит підвищується ще в лютому».

Якщо ви відстежуєте динаміку, то зможете додавати до свого асортименту виграшні товари. При цьому просувати трендові позиції найкраще, наприклад, з послугою «VIP-оголошення», коли публікація з’являється на головній сторінці OLX. «Це особливо ефективно для товарів широкого вжитку, які можуть отримати максимальне охоплення», – зазначає Віталій Власюк. «Наприклад, ще недавно «хітами сезону» були спіннери: здавалося б, товар недорогий, але при великому асортименті можна було досягати високих показників продажів», – доповнює Андрій Багрин.

Аналізуйте активність своїх клієнтів на ресурсі. Зверніть увагу, коли отримуєте найбільше повідомлень і дзвінків. Так ви зможете зрозуміти, коли ліпше розміщувати оголошення. «Наприклад, більшість користувачів рубрики «Дитячий світ» – жінки з дітьми. Вони найбільш активні в першій половині дня, – пояснює Віталій Власюк. – На вихідних користувачів завжди більше – це логічно, тому що не всі можуть приділити час пошуку пропозицій в робочі дні».

3. Вчіться на помилках конкурентів

Дослідіть, що пропонують конкуренти. Проаналізуйте, які помилки вони допускають, і зробіть свої оголошення кращими. Наприклад, подивіться на вартість. Але пам’ятайте, що публікаціям із заниженою ціною покупці довіряють менше, бо це змушує їх сумніватися в якості товару. Подумайте, які додаткові переваги можете запропонувати: зробіть акцент на великому асортименті, гарантованій наявності товару тощо.

Слідкуйте також за поведінкою інших продавців. «Наприклад, зверніть увагу, в який час вони розміщують пропозиції, і опублікуйте свої – трохи пізніше, щоб опинитися вище у списку», – ділиться лайфхаком Віталій Власюк.

Чим більше у вас оголошень – тим ви помітніші: оголошення на OLX розміщуються «ланцюжком» і опускаються вниз по мірі наповнення рубрики. Щоб затриматися довше на очах у покупців, можна скористатися платною послугою – розмістити оголошення в «топі» з відповідною позначкою або підняти його на перші місця списку.

4. Припиніть «продавати» в заголовку

«Слово «продам»в заголовку – тільки заважає покупцям вас знайти. Коли людина шукає товар, вона використовує тільки його назву», – нагадує Віталій. Краще напишіть в заголовку найважливіші характеристики продукту. «Наприклад, формулювання «ноутбук» спрацює не так добре, як назва гаджета із зазначенням виробника, процесора, відеокарти, пам’яті та інших ключових параметрів», – наводить приклад експерт.

Не намагайтеся «посилити» заголовок великими літерами, символами, знаками оклику і повторюваними ключовими словами. Наприклад, «продам ноутбук, ноутбук Київ». Так, «ключовики» потрібні і в заголовку, і в тексті оголошення, але не зловживайте ними. По-перше, це виглядає непривабливо для покупців. По-друге, пошукові системи, які індексують оголошення, можуть сприйняти це як спам і не відобразити його в результатах пошуку.

5. Не перевантажуйте зайвою інформацією

«Навіть якщо у вас великий асортимент, але оголошення ви склали неякісно – навряд чи вийде досягти високих результатів», – нагадує Андрій Багрин. Найважливіше: публікація про товар має бути інформативною, лаконічною і візуально привабливою.

Дотримуйтеся логіки викладу: починайте з головного (наприклад, вкажіть модель, бренд та інші критичні характеристики) і тільки потім переходьте до деталей.

Не варто додавати в опис посилання на докладний опис товару – далеко не всі користувачі скористаються лінком, щоб все-таки «добути» інформацію.

Продовження – за посиланням.

Текст: Катерина Маєвська